Polityka Jakości IJHARS
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) jest jednostką administracji rządowej, podległą ministrowi właściwemu do spraw rynków rolnych.
IJHARS, realizując w sposób profesjonalny i bezstronny ustawowe zadania, chroni interesy ekonomiczne, społeczne, gospodarcze konsumentów poprzez wykrywanie artykułów rolno-spożywczych o niewłaściwej jakości, w tym zafałszowanych, zapobieganie nieuczciwej konkurencji oraz zapewnienie żywności odpowiedniej jakości.
Kierownictwo i pracownicy IJHARS deklarują bezwzględne przestrzeganie norm prawnych i etycznych zapewniając realizację zadań zgodnie z ideą „IJHARS Urzędem Wolnym od Korupcji”, jak również niezależność od jakichkolwiek nacisków i wpływów, które mogłyby niekorzystnie oddziaływać na jakość i obiektywizm ich pracy.
IJHARS zdefiniowała następujące strategiczne cele jakościowe:
- przeciwdziałanie wprowadzaniu do obrotu artykułów rolno-spożywczych o niewłaściwej jakości handlowej, w tym zafałszowanych,
- zapewnienie stałego rozwoju potencjału analitycznego laboratoriów,
- zapewnienie efektywnej współpracy i aktywnego udziału Polski w pracach Komisji Kodeksu Żywnościowego FAO/WHO, Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz organów Unii Europejskiej.
Powyższe cele są realizowane poprzez:
- wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującym prawem i przyjętą strategią Państwa w zakresie przeciwdziałania korupcji,
- przeprowadzanie kontroli w sposób jednolity, profesjonalny i skuteczny,
- wnikliwe i rzetelne rozpatrywanie skarg, wniosków, odwołań i zażaleń,
- zapewnienie jawności i przejrzystości działania z zachowaniem ochrony informacji ustawowo chronionej,
- racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi oraz posiadanym mieniem,
- współpracę z krajowymi i zagranicznymi jednostkami administracji publicznej, jednostkami badawczymi i naukowymi, krajowymi organizacjami branżowymi oraz z organizacjami międzynarodowymi i instytucjami Unii Europejskiej,
- stały rozwój zawodowy pracowników, poszerzanie ich wiedzy i umiejętności,
- zapewnienie właściwych procesów komunikacji w IJHARS,
- kształtowanie etycznej postawy pracowników,
- monitorowanie wszystkich zidentyfikowanych procesów realizowanych w Inspekcji pod kątem osiągania zamierzonych celów i wyników,
- identyfikację, analizę oraz ocenę występujących ryzyk i pojawiających się szans oraz podejmowanie działań w odpowiedzi na nie,
- ciągłe doskonalenie wdrożonego i utrzymywanego systemu zarządzania jakością, poprzez podejmowanie działań usprawniających działanie Inspekcji.
Pracownicy IJHARS są świadomi istoty i ważności wykonywanych zadań, swojego wkładu w skuteczność systemu zarządzania jakością oraz z pełnym zaangażowaniem realizują Politykę Jakości, przez co umacniają zaufanie klientów i interesariuszy do Inspekcji.
Najwyższe Kierownictwo IJHARS deklaruje swoją odpowiedzialność za utrzymanie skutecznego systemu zarządzania jakością i ciągłe jego doskonalenie oraz spełnienie mających zastosowanie wymagań, w tym: przepisów prawnych i normy PN - EN ISO 9001:2015 oraz wymagań wewnętrznych.
W imieniu Najwyższego Kierownictwa IJHARS podpisano w dniu 5.04.2023 r. przez:
Przemysław Rzodkiewicz, Główny Inspektor JHARS
Agnieszka Sudoł, Zastępca Głównego Inspektora JHARS
Ewa Krzyżewska- Kuran, Dyrektor Generalny GIJHARS
- Pierwsza publikacja:
- 24.11.2022 10:55 NORBERT RZEPCZYK
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Norbert Rzepczyk
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Polityka Jakości IJHARS | 2.0 | 03.07.2023 10:48 NORBERT RZEPCZYK |
Polityka Jakości IJHARS | 1.0 | 24.11.2022 10:55 NORBERT RZEPCZYK |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP