W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kontrole wagowe w województwie

31.05.2024

Inspektorzy gnieźnieńskiego i leszczyńskiego oddziału WITD w Poznaniu, prowadzili kontrole wagowe na S5 oraz na drogach miasta Leszna.

Wieloosiowy samochód ciężarowy przed wjazdem na wagi, obok kierujący nim Inspektor transportu drogowego.

28 maja, inspektorzy z oddziału Inspekcji w Gnieźnie, zatrzymali na S5 wieloosiowy zestaw. Był nim transportowany ładunek podzielny, w postaci dwóch kontenerów 20-stopowych, z ładunkiem łańcuchów i innych elementów metalowych. Już sama konfiguracja zestawu była niedozwolona, ponieważ składał się on z trzech pojazdów. Rzeczywista masa całkowita zestawu, zamiast maksymalnie dopuszczalnych 40 ton wynosiła aż 72,25. Przeciążone były również poszczególne grupy osi. W okresie objętym kontrolą, kierowca dopuścił się również 36 naruszeń z zakresu czasu pracy, za które odpowie przedsiębiorca i zarządzający transportem. Zgodnie z  ustawą o transporcie drogowym są one zagrożone karą na około 80 000 zł. Jednocześnie kierowcy został zabrany dowód rejestracyjny za poważne usterki, w postaci przecięcia dwóch opon. W trakcie kontroli drogowej, kierowca doprowadził kontrolowany zespół pojazdów do normatywności.

Natomiast 29 maja, inspektorzy leszczyńskiego oddziału WITD w Poznaniu, realizowali swoje obowiązki na drogach miasta Leszna. W trakcie ich wykonywania zatrzymali do kontroli czteroosiowy samochód ciężarowy, tzw. gruszkę, która już na podstawie dokumentu przewozowego wskazywała, iż jest znacznie przeładowana. Jako, że pojazdy tego typu poruszają się często po drogach z przekroczeniem dopuszczalnych parametrów, pojazd skierowano na punkt wagowy w celu przeprowadzenia kontroli.

Rzeczywista masa całkowita tego pojazdu wynosiła 42,6 tony, wobec dopuszczalnych 32, a nacisk jaki wywierała na drogę podwójna oś napędowa, przekraczała dopuszczalny nacisk o 8,1 tony, przy wymaganych 18. Jak się okazało, wykonujący przewóz przedsiębiorca nie posiadał wymaganego w takich przypadkach zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego. Wszystko to spowodowało, że przejazd wstrzymano, do czasu wypompowania nadmiaru ładunku. Wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie, zmierzające do nałożenia kary pieniężnej w wysokości 15 000 zł. Warto dodać, że pojazdy tego samego przewoźnika zostały zatrzymywane już wielokrotnie z licznymi naruszeniami parametrów wagowych.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}