Sprawozdanie z realizacji KPOŚK za 2024 r. wraz z VII aKPOŚK
22.01.2025
Informujemy, iż zgodnie z art. 89 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1087 ze zm.) na stronie:
opublikowano wzór sprawozdania z realizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych (KPOŚK) za rok 2024. Jednocześnie w ramach ww. procesu sprawozdawczego zbierane będą informacje na potrzeby sporządzania VII aktualizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych (VII aKPOŚK). Ankieta zawiera zatem część dotyczącą sprawozdania za rok 2024 oraz część dotyczącą dalszych planów inwestycyjnych na terenie aglomeracji, które mają na celu wypełnienie warunków dyrektywy dotyczących oczyszczania ścieków komunalnych. W ankiecie zostały ujęte kolumny odnoszące się do powodzi, która miała miejsce we wrześniu 2024 r. VII aKPOŚK pozwoli władzom samorządowym na zgłoszenie do programu inwestycji niezbędnych do spełnienia wymogów dyrektywy ściekowej lub utrzymania już osiągniętych wskaźników.
Aglomeracje powinny przedstawić stan realizacji KPOŚK na dzień 31 grudnia 2024 r., uwzględniając obowiązującą uchwałę Rady Gminy. Wypełnioną ankietę sprawozdawczą należy przekazać w wersji elektronicznej podpisanej podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym przez osobę do tego upoważnioną wraz z wersją edytowaną xls, do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach na adres elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /pgwwp-gl/SkrytkaESP. Ze względu na połączenie w jednej ankiecie wymogów art. 89 ust. 1 (przekazanie sprawozdania z realizacji KPOŚK za rok 2024) oraz art. 96a (aktualizacja KPOŚK) ustawy Prawo wodne został wyznaczony jeden termin na nadesłanie ankiety tj. 28 lutego 2025 r.
Wzór ankiety sprawozdawczej z realizacji KPOŚK za rok 2024 wraz z VII aKPOŚK można znaleźć pod adresem:
Informujemy, iż ankieta sprawozdawcza składa się z pięciu arkuszy: „Aglomeracje”, „Oczyszczalnie”, „KP – końcowe punkty”, „Raport wypełnienia ankiety” oraz „Zestawienie szczegółowe błędów”. Z uwagi na zastosowane w niej rozwiązania w postaci m.in. autouzupełniania, należy ją wypełniać po kolei.
W związku z koniecznością przeprowadzenia weryfikacji poprawności i kompletności danych przekazanych w ankiecie, niezbędne jest pozyskanie w niej danych umożliwiających późniejszy kontakt z osobami wypełniającymi ankietę. Z uwagi na powyższe prosimy również o zapoznanie się z załączoną klauzulą RODO, która została zamieszczona na pierwszej karcie arkusza Ankiety („Aglomeracje”).