W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rzeszowskie Wody Polskie podpisały pre-umowę w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027

30.12.2024

Została podpisana pre-umowa dotycząca przygotowania dla projektu pn. „Uszczelnienie, podwyższenie, modernizacja korpusu wału lewego rzeki San w km 9+390 – 27+000 na terenie gm. Stalowa Wola i Zaleszany, pow. stalowowolski, woj. podkarpackie” w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.

PGW_WODY_POLSKIE

Celem jest adaptacja do zmian klimatu, zapobieganie klęskom i katastrofom poprzez budowę, przebudowę lub remont urządzeń wodnych i infrastruktury towarzyszącej, służących zmniejszeniu skutków powodzi lub suszy.

 

NAZWA PROJEKTU

„Uszczelnienie, podwyższenie, modernizacja korpusu wału lewego rzeki San w km 9+390 – 27+000 na terenie gm. Stalowa Wola i Zaleszany, pow. stalowowolski, woj. podkarpackie”.

 

CELE PROJEKTU

- zapewnienie poprzez realizację działań technicznych ochrony przed powodzią terenów obszarów zlokalizowanych na terenie 2 województw: podkarpackiego oraz świętokrzyskiego. Realizacja zadania zapewni funkcjonowanie ponadregionalnego systemu zabezpieczeń przeciwpowodziowych na odcinku rzeki Wisły, na którym znajdują się ujścia rzek San, Łęg;

- modernizacja lewego wału rzeki San

w km 9+390 – 27+000 do II klasy ważności budowli.

 

ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE

- lokalizacja inwestycji woj./powiat/gmina: podkarpackie/stalowowolski/Stalowa Wola, Zaleszany;

- całkowita długość modernizowanego odcinka: ok. 17,61 km (km 9+390 – 27+000).

 

Zakres prac modernizacyjnych:

- dostosowanie parametrów wału do II klasy ważności budowli (wzniesienie korony wału min. 1m powyżej  Q1%, skarpa odwodna 1:2.5, skarpa odpowietrzna 1:2, szerokość korony 4.0 m, dogęszczenie korpusu wału);

- zabezpieczenie przeciwfiltracyjne;

- budowa drogi serwisowej;

- przebudowa istniejących śluz wałowych;

- przebudowa zjazdów wałowych;

- przebudowa kolizji z istniejącą infrastrukturą podziemną i naziemną.

{"register":{"columns":[]}}