W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa nowego mostu na rz. Regalicy zakończona.

Inwestycja budowy nowego mostu na rz. Regalicy zakończona.

 

20 grudnia 2023 roku zakończyły się czynności odbiorowe nowego mostu na rz. Regalicy w Szczecinie. Komisja odbiorowa uznała zakres robót za zakończony zgodnie z warunkami Kontraktu i wytycznymi kolejowymi.

 

Most, który został wybudowany na zlecenie Wód Polskich – Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie we współpracy z PKP PLK S.A. w ramach Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły, doprowadził do poprawy ochrony przeciwpowodziowej poprzez umożliwienie niezakłóconej pracy lodołamaczy na całym odcinku dolnej Odry.

 

Dzięki zaangażowaniu Zespołu specjalistów Jednostki Realizującej Projekt OPDOW w RZGW  Szczecin ta strategiczna dla regionu zachodniopomorskiego inwestycja kolejowa jako jedna z nielicznych została zakończona w pierwotnie przewidzianym terminie.

 

most

 

Należy podkreślić, iż celem zrealizowanej inwestycji było również zwiększenie swobody żeglugi śródlądowej przy zapewnieniu ciągłości ruchu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 273 poprzez podniesienie prześwitu mostu po przebudowie do 6,20 m powyżej tzw. wielkiej wody żeglownej, czyli górnego limitu poziomu wody, przy którym możliwa jest żegluga rzeczna.  Tym samym nowy most poprawi efektywność i sprawność towarowych przewozów żeglugą śródlądową do portów w Szczecinie i Świnoujściu oraz ruch kolejowy.

 

Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu "Łącząc Europę" (Connecting Europe Facility - CEF).

 

dofinansowanie UE

 

Źródła finansowania inwestycji:

  •  CINEA: projekt "Ułatwienie zrównoważonego połączenia zaplecza z głównym portem w Szczecinie: most kolejowy na rzece Regalicy" nr 2019-PL-TM-0244-W; Umowa nr INEA/CEF/TRAN/M2019/2092901 z dnia 11.11.2020 r.
  •  POPDOW: pożyczka Międzynarodowego Banku Odbudowy i Rozwoju (nr IBRD 8524-PL), środki kredytowe Banku Rozwoju Rady Europy (nr LD 1866), Rząd Rzeczypospolitej Polskiej ze środków Budżetu Państwa,
  •  Środki PKP PLK SA
{"register":{"columns":[]}}