W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kolejne nocne kontrole pojazdów z ładunkami sypkimi

11.12.2022

Przeładunek koparką ładunku między wywrotkami

Nocą z 11 na 12 grudnia inspektorzy suwalskiego oddziału WITD w Białymstoku przeprowadzili działania ukierunkowane na kontrole pojazdów przewożących ładunki sypkie. Ponownie ujawniono ciężarówki przewożące żwir o masie przekraczającej wartości dopuszczalne oraz znacznie przekroczone naciski osi. Doprowadzono do rozładowania nadwyżek przed kontynuacją jazdy.

Działania prowadzone odcinku drogi ekspresowej S61 skutkowały zatrzymaniem dwóch zestawów należących do jednego przedsiębiorcy realizującego krajowe przewozy na potrzeby własne.  Ich masa z ładunkiem wynosiła 59,8t oraz 55,1t przy dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 40t (przekroczenie o 19,8t / 49,5% i 15,1t / 37,75%). Naciski pojedynczej osi napędowej w ciągnikach siodłowych podczas ważenia wynosiły 14,8 t i 13,7 t, przy dopuszczalnym nacisku 11,5 ton (przekroczenie o 3,3 t / 28,7% i 2,2 t / 19,13%), a naciski grupy trzech osi nienapędowych naczep podczas ważenia wynosiły 36,4 t i 33,9 t, przy dopuszczalnym nacisku 21 ton (przekroczenie o 15,4 t / 73,33% i 12,9 t / 61,43% ).

Masy przewożonych ładunków wyznaczone podczas ważenia wyniosły odpowiednio 44,7t i 42,2t.

Wobec przedsiębiorcy wszczęto 4 postępowania administracyjne zagrożone wysokimi karami pieniężnymi, a kierowców ukarano mandatami karnymi. Pojazdy dopuszczono do kontynuowania przewozu po przywróceniu ich normatywności na punkcie kontrolnym.

Obowiązujące przepisy nie dopuszczają możliwości przewozów ładunków sypkich ponad parametry określone w warunkach technicznych pojazdów dopuszczonych do ruchu. Z przeładowanymi ciężarówkami wiąże się szybsza degradacja dróg oraz zagrożenie innych uczestników ruchu drogowego z tytułu dłuższej drogi hamowania czy utraty stabilności takich zestawów. Jest to także przejaw nieuczciwej konkurencji na rynku transportowym.

Kontrole tonażu pojazdów i eliminowanie z ruchu tych, których kierujący przewożą ładunki podzielne w ilościach nienormatywnych będą w województwie podlaskim kontynuowane.

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}