W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Stany techniczne do natychmiastowej poprawy

18.07.2023

Tarcza hamulcowa po demontażu na miejscu kontroli przez serwis mobilny

Zatrzymane do rutynowych kontroli zestawy będące w dyspozycji litewskich podmiotów stanowiły realne zagrożenie na drodze. W  wyniku oględzin ujawniono usterki z kategorii niebezpiecznych, tzn. stwarzających bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu.

We wtorkowe przedpołudnie (18.07) w m.Białystok, na drodze krajowej nr 19, inspektorzy WITD w Białymstoku poddali kontroli 40-tonowy zestaw. W toku kontroli ustalono, że strona wykonywała międzynarodowy przewóz drogowy przeszło 24 ton mocznika pakowanego z Litwy na Słowację.

W wyniku kontroli stwierdzono na pierwszej osi ciągnika liczne pęknięcia tarczy hamulcowej dyskwalifikujące ten element z dalszego użytkowania. Usterkę zakwalifikowano jako niebezpieczną, zakazano dalszej jazdy do czasu usunięcia nieprawidłowości. Kierowca wezwał na miejsce mobilny serwis i niezwłocznie rozpoczął naprawę, aby uniknąć zakazu dalszej jazdy oraz zatrzymania dowodu rejestracyjny uszkodzonego środka transportu. Demontaż uszkodzonej tarczy potwierdził trafność decyzji inspektorów co do stanu technicznego.

Z kolei w środowe popołudnie (19.07) na drodze ekspresowej S8 w okolicach m.Rzędziany kontroli poddano transport międzynarodowy 22 ton torfu z Litwy do Włoch. Kolejny skład nie przeszedł z wynikiem pozytywnym kontroli stanu technicznego. Stwierdzono, że naczepa posiada ogumienie,  na którym  m.in.głębokość rzeźby bieżnika opony (wartość zmierzona 1,25mm przy wymaganym minimum 1,6 mm) jest niezgodna z przepisami rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Nieprawidłowość ta zgodnie z obowiązującym prawem jest zakwalifikowana jako niebezpieczna. Stan kolejnych trzech opon także był podstawą do zatrzymania dowodu rejestracyjnego i zakazu dalszej jazdy w/w pojazdem do czasu usunięcia nieprawidłowości.

W każdym z przypadków wszczęto postępowanie administracyjne na przewoźników na kwoty po 2000 zł oraz postępowania na zarządzających transportem przewoźników na kwoty po 1000 zł.
Wszystkie kaucje na poczet przyszłych kar administracyjnych zostały opłacone podczas kontroli.

Zdjęcia (7)

{"register":{"columns":[]}}