W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży zorganizowanego na terenie województwa lubelskiego w okresie od 01.07 do 07.07.2023 r.

12.07.2023

Informacja Nr 2

Informacja z przebiegu wypoczynku letniego
  1. Liczba kontroli sanitarnych: 114
  • wypoczynku zorganizowanego w obiektach hotelarskich – 22
  • wypoczynku zorganizowanego w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek – 9
  • obozów pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną – 1
  • obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej –6
  • wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania – 35
  • obiektów żywnościowo-żywieniowych – 41
  1. Liczba uczestników: 2398
  • wypoczynku zorganizowanego w obiektach hotelarskich – 780
  • wypoczynku zorganizowanego w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek – 358
  • obozów pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną – 6
  • obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej – 201
  • wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania – 1053
  1. Liczba wypoczynku, w którym stwierdzono nieprawidłowości – 5

3.1. Obiekty wypoczynku dla dzieci i młodzieży: 2

  • wypoczynek w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku: 2
  • niewłaściwy stan sanitarno-higieniczny pomieszczeń sanitarnohigienicznych
    i ciągów komunikacyjnych (brudna armatura sanitarna, zakurzone i brudne podłogi
    w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych i na korytarzach),
  • brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osób zatrudnionych na wypoczynku.

    3.2. Obiekty żywnościowo-żywieniowe: 3

  • brak przydatności wody do spożycia przez ludzi z wodociągu lokalnego - skolonizowane bakterie coli oraz enterokoki kałowe,
  • brak prawidłowych warunków do utrzymania higieny rąk personelu (preparaty do dezynfekcji rąk po upływie terminu ważności),
  • obecność szkodników i śladów bytowania moli spożywczych w magazynie środków spożywczych nietrwałych biologicznie,
  • niewłaściwy stan sanitarny pomieszczeń magazynowych,
  • przechowywanie środków spożywczych po upływie terminu przydatności do spożycia i daty minimalnej trwałości,
  • brak przestrzegania zakładowej dokumentacji systemowej z zakresu GHP,
  • brak do wglądu orzeczeń do celów sanitarno-epidemiologicznych,
  • niewłaściwa realizacja kontroli wewnętrznej wynikającej z zakładowych procedur HACCP.
  1. Liczba wydanych decyzji w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami – 0
  2. Liczba wydanych decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności
    (np. unieruchomienie obiektu) – 2
  3. Liczba nałożonych mandatów karnych/na sumę – 3/800
  4. Liczba wypoczynku nie zgłoszonego tzw. „dzikiego” – 0
  5. Zatrucia pokarmowe – 0
{"register":{"columns":[]}}