Informacja z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży zorganizowanego na terenie województwa lubelskiego w okresie od 01.07 do 07.07.2023 r.
12.07.2023
Informacja Nr 2
- Liczba kontroli sanitarnych: 114
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach hotelarskich – 22
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek – 9
- obozów pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną – 1
- obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej –6
- wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania – 35
- obiektów żywnościowo-żywieniowych – 41
- Liczba uczestników: 2398
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach hotelarskich – 780
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek – 358
- obozów pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną – 6
- obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej – 201
- wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania – 1053
- Liczba wypoczynku, w którym stwierdzono nieprawidłowości – 5
3.1. Obiekty wypoczynku dla dzieci i młodzieży: 2
- wypoczynek w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku: 2
- niewłaściwy stan sanitarno-higieniczny pomieszczeń sanitarnohigienicznych
i ciągów komunikacyjnych (brudna armatura sanitarna, zakurzone i brudne podłogi
w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych i na korytarzach), - brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osób zatrudnionych na wypoczynku.
3.2. Obiekty żywnościowo-żywieniowe: 3
- brak przydatności wody do spożycia przez ludzi z wodociągu lokalnego - skolonizowane bakterie coli oraz enterokoki kałowe,
- brak prawidłowych warunków do utrzymania higieny rąk personelu (preparaty do dezynfekcji rąk po upływie terminu ważności),
- obecność szkodników i śladów bytowania moli spożywczych w magazynie środków spożywczych nietrwałych biologicznie,
- niewłaściwy stan sanitarny pomieszczeń magazynowych,
- przechowywanie środków spożywczych po upływie terminu przydatności do spożycia i daty minimalnej trwałości,
- brak przestrzegania zakładowej dokumentacji systemowej z zakresu GHP,
- brak do wglądu orzeczeń do celów sanitarno-epidemiologicznych,
- niewłaściwa realizacja kontroli wewnętrznej wynikającej z zakładowych procedur HACCP.
- Liczba wydanych decyzji w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami – 0
- Liczba wydanych decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności
(np. unieruchomienie obiektu) – 2 - Liczba nałożonych mandatów karnych/na sumę – 3/800
- Liczba wypoczynku nie zgłoszonego tzw. „dzikiego” – 0
- Zatrucia pokarmowe – 0