Informacja z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży zorganizowanego na terenie województwa lubelskiego w okresie od 08.07 do 14.07.2023 r.
18.07.2023
Informacja Nr 3
- Liczba kontroli sanitarnych: 113
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach hotelarskich – 17
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek – 10
- obozów pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną – 1
- obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej – 8
- wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania – 29
- obiektów żywnościowo-żywieniowych – 48
- Liczba uczestników: 2334
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach hotelarskich – 766
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek – 276
- obozów pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną – 25
- obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej – 261
- wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania – 1006
- Liczba wypoczynku, w którym stwierdzono nieprawidłowości – 10
3.1. Obiekty wypoczynku dla dzieci i młodzieży: 4
- wypoczynek w obiekcie hotelowym lub w innym obiekcie, w którym świadczone są usługi hotelarskie: 1
- brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osób zatrudnionych na wypoczynku.
- wypoczynek w miejscu zamieszkania: 3
- niezgłoszenie wypoczynku do kuratorium oświaty właściwego ze względu
na siedzibę organizatora, - brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osób zatrudnionych na wypoczynku.
3.2. Obiekty żywnościowo-żywieniowe: 6
- nieprzestrzeganie zasad Dobrej Praktyki Higienicznej w zakładzie,
- brak przestrzegania zakładowej dokumentacji systemowej z zakresu GHP zabezpieczenia zakładu przed szkodnikami i nadzoru w tym zakresie - obecność żywych szkodników (moli spożywczych) w magazynie środków spożywczych nietrwałych mikrobiologicznie,
- brak zachowanej segregacji środków spożywczych w magazynie,
- brak zachowanej segregacji środków spożywczych w urządzeniu chłodniczym,
- niewłaściwy stan sanitarno-techniczny ścian i podłóg pomieszczeń zakładu oraz powierzchni roboczych,
- niewłaściwy stan sanitarny sprzętu produkcyjnego,
- brak pobranych i przechowywanych próbek posiłków dostarczanych na półkolonie w ramach żywienia zbiorowego,
- niewłaściwa realizacja kontroli wewnętrznej wynikającej z zakładowych procedur HACCP (brak zapisów z monitorowania CCP).
- Liczba wydanych decyzji w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami – 0
- Liczba wydanych decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności
(np. unieruchomienie obiektu) – 0 - Liczba nałożonych mandatów karnych/na sumę – 3/700 zł
- Liczba wypoczynku nie zgłoszonego tzw. „dzikiego” – 1
- Zatrucia pokarmowe – 0