W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyniki kontroli przeprowadzonych w obiektach, w których zorganizowano wypoczynek dla dzieci i młodzieży na terenie województwa lubelskiego w okresie 09.07 – 15.07.2022 r.

21.07.2022

Informacja z przebiegu wypoczynku letniego

 

  1. Liczba kontroli sanitarnych: 147
  • wypoczynku zorganizowanego w obiektach hotelarskich – 13
  • wypoczynku zorganizowanego w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek – 7
  • obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej – 57
  • obozów pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną – 1
  • wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania – 28
  • obiektów żywnościowo-żywieniowych – 41
  1. Liczba uczestników: 1978
  • wypoczynku zorganizowanego w obiektach hotelarskich – 588
  • wypoczynku zorganizowanego w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek – 212
  • obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej – 169
  • obozów pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną – 24
  • wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania – 985
  1. Liczba wypoczynku, w którym stwierdzono nieprawidłowości – 9

3.1. Obiekty wypoczynku dla dzieci i młodzieży:

  • wypoczynek w obiekcie hotelowym lub innym obiekcie, w którym świadczone są usługi hotelarskie: 3
  • brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osób zatrudnionych na wypoczynku,
  • niepełne wyposażenie meblowe w 4 domkach mieszkalnych,
  • niezachowany wskaźnik powierzchni na jednego uczestnika wypoczynku
    w 9 pokojach mieszkalnych,
  • brudne umywalki oraz miski ustępowe w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych przy pokojach mieszkalnych,
  • brak dezynfekcji toalet.
  • wypoczynek w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku: 1
  • niezachowany wskaźnik powierzchni na jednego uczestnika wypoczynku
    w 1 pokoju mieszkalnym.
  • wypoczynek zorganizowany w miejscu zamieszkania: 3
  • brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osób zatrudnionych na wypoczynku,
  • brak dokumentu dotyczącego zapewnienia prawidłowej wentylacji
    i klimatyzacji w pomieszczeniach przeznaczonych dla uczestników wypoczynku.
    1. Obiekty żywnościowo-żywieniowe: 2
  • brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osoby zatrudnionej na wypoczynku,
  • brak stosowania i przestrzegania opracowanych procedur z zakresu systemu HACCP oraz instrukcji GHP/GMP,
  • brak zachowanej segregacji w szafie chłodniczej,
  • brak bieżącej czystości pomieszczeń, urządzeń oraz sprzętu,
  • niewłaściwie prowadzone procesy obróbki wstępnej surowca.
  1. Liczba wydanych decyzji w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami – 0
  2. Liczba wydanych decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności
    (np. unieruchomienie obiektu) – 0
  3. Liczba nałożonych mandatów karnych/na sumę – 3/550 zł
  4. Liczba wypoczynku nie zgłoszonego tzw. „dzikiego” – 0
  5. Zatrucia pokarmowe – 1
  • nieświeże napoje oraz posiłki, odgrzewane jedzenie. Wystąpienie objawów u 10 osób (wymioty, biegunka, ból brzucha, osłabienie).
{"register":{"columns":[]}}