Wyniki kontroli przeprowadzonych w obiektach, w których zorganizowano wypoczynek dla dzieci i młodzieży na terenie województwa lubelskiego w okresie 09.07 – 15.07.2022 r.
21.07.2022
- Liczba kontroli sanitarnych: 147
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach hotelarskich – 13
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek – 7
- obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej – 57
- obozów pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną – 1
- wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania – 28
- obiektów żywnościowo-żywieniowych – 41
- Liczba uczestników: 1978
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach hotelarskich – 588
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek – 212
- obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej – 169
- obozów pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną – 24
- wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania – 985
- Liczba wypoczynku, w którym stwierdzono nieprawidłowości – 9
3.1. Obiekty wypoczynku dla dzieci i młodzieży:
- wypoczynek w obiekcie hotelowym lub innym obiekcie, w którym świadczone są usługi hotelarskie: 3
- brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osób zatrudnionych na wypoczynku,
- niepełne wyposażenie meblowe w 4 domkach mieszkalnych,
- niezachowany wskaźnik powierzchni na jednego uczestnika wypoczynku
w 9 pokojach mieszkalnych, - brudne umywalki oraz miski ustępowe w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych przy pokojach mieszkalnych,
- brak dezynfekcji toalet.
- wypoczynek w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku: 1
- niezachowany wskaźnik powierzchni na jednego uczestnika wypoczynku
w 1 pokoju mieszkalnym.
- wypoczynek zorganizowany w miejscu zamieszkania: 3
- brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osób zatrudnionych na wypoczynku,
- brak dokumentu dotyczącego zapewnienia prawidłowej wentylacji
i klimatyzacji w pomieszczeniach przeznaczonych dla uczestników wypoczynku.- Obiekty żywnościowo-żywieniowe: 2
- brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osoby zatrudnionej na wypoczynku,
- brak stosowania i przestrzegania opracowanych procedur z zakresu systemu HACCP oraz instrukcji GHP/GMP,
- brak zachowanej segregacji w szafie chłodniczej,
- brak bieżącej czystości pomieszczeń, urządzeń oraz sprzętu,
- niewłaściwie prowadzone procesy obróbki wstępnej surowca.
- Liczba wydanych decyzji w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami – 0
- Liczba wydanych decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności
(np. unieruchomienie obiektu) – 0 - Liczba nałożonych mandatów karnych/na sumę – 3/550 zł
- Liczba wypoczynku nie zgłoszonego tzw. „dzikiego” – 0
- Zatrucia pokarmowe – 1
- nieświeże napoje oraz posiłki, odgrzewane jedzenie. Wystąpienie objawów u 10 osób (wymioty, biegunka, ból brzucha, osłabienie).