Wyniki kontroli przeprowadzonych w obiektach, w których zorganizowano wypoczynek dla dzieci i młodzieży na terenie województwa lubelskiego w okresie 23.07 – 29.07.2022 r.
03.08.2022
- Liczba kontroli sanitarnych: 70
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach hotelarskich – 15
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek – 6
- obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej – 1
- obozów pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną – 1
- wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania – 19
- obiektów żywnościowo-żywieniowych – 28
- Liczba uczestników: 1023
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach hotelarskich – 562
- wypoczynku zorganizowanego w obiektach używanych okazjonalnie na wypoczynek – 238
- obozów pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej – 15
- obozów pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną – 15
- wypoczynku zorganizowanego w miejscu zamieszkania – 740
- Liczba wypoczynku, w którym stwierdzono nieprawidłowości – 9
3.1. Obiekty wypoczynku dla dzieci i młodzieży: 7
- wypoczynek w obiekcie hotelowym lub innym obiekcie, w którym świadczone są usługi hotelarskie: 2
- brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osób zatrudnionych na wypoczynku,
- niezachowany wskaźnik powierzchni na jednego uczestnika wypoczynku,
- brak wymaganej wysokości w 8 pokojach mieszkalnych na poddaszu w 4 domkach.
- wypoczynek w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku: 1
- brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osób zatrudnionych na wypoczynku.
- wypoczynek w miejscu zamieszkania: 4
- brak dokumentacji do celów sanitarno-epidemiologicznych dla osób zatrudnionych na wypoczynku,
- brak dokumentacji potwierdzającej sprawne działanie wentylacji.
- Obiekty żywnościowo-żywieniowe: 2
- niewłaściwy stan sanitarno-higieniczny pomieszczeń zakładu,
- niewłaściwy stan techniczny pomieszczeń i wyposażenia zakładu,
- niewłaściwie prowadzone procesy obróbki wstępnej surowca,
- brak zachowanej segregacji w urządzeniach chłodniczych,
- brak stosowania i przestrzegania opracowanych procedur z zakresu systemu HACCP oraz instrukcji GHP/GMP.
- Liczba wydanych decyzji w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami – 0
- Liczba wydanych decyzji z rygorem natychmiastowej wykonalności
(np. unieruchomienie obiektu) – 0 - Liczba nałożonych mandatów karnych/na sumę – 2/1000 zł
- Liczba wypoczynku nie zgłoszonego tzw. „dzikiego” – 0
- Zatrucia pokarmowe – 0