Kampania pod hasłem: „Czy wiesz, że…”
16.06.2021
1. Cele kampanii:
1) Podniesienie poziomu wiedzy, odczarowanie mitów i przybliżenie faktów na temat wirusa HIV, choroby AIDS oraz innych STIs:
- NIE ma ryzyka zakażenia HIV podczas pływania w basenie.
- NIE ma ryzyka zakażenia HIV drogą kropelkową, np. przez kaszel lub kichanie.
- NIE ma ryzyka zakażenia HIV ani przez ukąszenie, ani przez rozgniecenie na sobie, ani nawet przez połknięcie komara.
- HIV przenosi się głównie podczas niezabezpieczonych kontaktów seksualnych.
- Do zakażenia kiłą, rzeżączką, HPV i innymi STIs dochodzi w podobny sposób jak do zakażenia HIV.
2) Zwiększenie wśród grupy docelowej świadomości, że istnieje możliwość szybkiej diagnostyki:
- Wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia HIV i innych STIs.
- Test na HIV – bezpłatnie, anonimowo i bez skierowania – można wykonać w jednym z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD) https://aids.gov.pl/pkd/
3) Rozpropagowanie informacji o miejscach, gdzie można uzyskać fachową wiedzę i pomoc w temacie HIV/AIDS oraz innych STIs:
- strona Krajowego Centrum ds. AIDS: https://aids.gov.pl/
- Poradnia Internetowa HIV/AIDS: poradnia@aids.gov.pl
- bezpłatny Telefonie Zaufania HIV/AIDS: 800 888 448.
2. Grupą docelową jest ogół społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem osób z grup wiekowych:
- 18 – 34 lata
- 35 – 49 lat
Nie ograniczamy grupy docelowej pod względem płci, wykształcenia, dochodu ani miejsca zamieszkania.
Grupą docelową kampanii nie są osoby zakażone HIV czy chore na AIDS, które z racji swojego stanu zdrowia są włączone do Programu polityki zdrowotnej Ministra Zdrowia p.n. „Leczenie antyretrowirusowe osób żyjących z wirusem HIV w Polsce”, mają dużą wiedzę zarówno na temat zakażenia, jak i na temat osiągnięć współczesnej medycyny jeśli chodzi o leczenie ARV. Nie są nimi też osoby zakażone HIV, u których poziom wirusa w surowicy krwi jest niewykrywalny, a więc są praktycznie niezakaźne.
Kampania skierowana jest głównie do tych osób, które traktują temat HIV/AIDS jako problem abstrakcyjny, niedotyczący ich bezpośrednio.
3. Zaplanowane działania:
1) Usługa wynajmu zew. tablic informacyjnych tzw. Citylightów, o rozmiarach 1,2x1,8 m, umieszczonych gł. na przystankach komunikacji miejskiej, ale też w najbardziej uczęszczanych miejscach miast takich jak pasaże handlowe, deptaki, dworce kolejowe wraz z wydrukiem, montażem, ekspozycja i demontażem oraz utylizacją 5 plakatów kampanijnych:
- termin: 16-30.06.2021 r.
- liczba nośników: 500 nośników w 12 województwach (z wyjątkiem województw: lubuskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego).
2) Ogólnopolska kampania w mediach społecznościowych (Facebook/Instagram) pn. „Czy wiesz, że…”, przy wykorzystaniu 5 projektów plakatów kampanijnych.
- termin: 16-30.06.2021 r.
- fanpage KC ds. AIDS na portalu Facebook: https://www.facebook.com/kcaids
4. Materiały graficzne:
1) 5 plakatów informacyjno-edukacyjnych – w załączeniu.
Materiały
Plakat - komarPlakat_komar.jpg 0.50MB Plakat - basen
Plakat_basen.jpg 0.49MB Plakat - kichanie
Plakat_kichanie.jpg 0.62MB