W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

System Ewidencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej (SEPIS) doceniony przez ONZ

22.06.2022

Główny Inspektorat Sanitarny otrzymał tegoroczną Nagrodę Sektora Publicznego ONZ za wdrożenie systemu SEPIS – innowacyjnego narzędzia informatycznego wspierającego pracę służb sanitarnych. Ceremonia ogłoszenia wyników konkursu odbyła się w dniu 22.06.2022 r.

SEPIS nagroda ONZ dla GIS

Nagroda Sektora Publicznego ONZ

Konkurs o Nagrodę Sektora Publicznego ONZ (United Nations Public Service Awards) ma na celu promocję innowacji i wysokich standardów w usługach publicznych. Mogą w nim wziąć udział organizacje publiczne dowolnego szczebla zarządzania ze wszystkich państw członkowskich Organizacji Narodów Zjednoczonych.

Nagroda przyznawana jest co roku w Dniu Służby Publicznej. Dzień ten ma na celu podkreślenie wartości służby na rzecz społeczności, a także wkładu sektora publicznego w proces rozwoju. To również docenienie pracy urzędników państwowych i zachęta dla młodych ludzi do rozważenia kariery właśnie w tym obszarze.

Tegoroczne obchody Dnia Służby Publicznej ONZ koncentrują się na roli instytucji publicznych i urzędników państwowych w odbudowie państw i społeczeństw po pandemii COVID-19.

– Ta nagroda to docenienie zaawansowania Polski we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań cyfrowych  powiedział Krzysztof Saczka, Główny Inspektor Sanitarny wz., podczas ceremonii ogłoszenia wyników konkursu.

O SEPIS

System Ewidencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej (SEPIS) został uruchomiony w październiku 2020 r. w związku z koniecznością usprawnienia pracy Państwowej Inspekcji Sanitarnej, która znalazła się na pierwszej linii walki z koronawirusem.

– W połączeniu ze zmianami organizacyjnymi Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań, SEPIS  pozwolił na skuteczniejszą walkę z zagrożeniem epidemicznym i przeniósł inspekcję na zupełnie nowy poziom rozwoju  podkreśla minister Krzysztof Saczka.

System doskonale sprawdził się podczas walki z pandemią COVID-19, ale znajduje też zastosowanie w innych obszarach zdrowia publicznego. Wspomaga procesy w zakresie bezpieczeństwa żywności i żywienia, jak również szeroko pojmowanego nadzoru. Wdrożenie SEPIS pozwoliło także znacząco skrócić czas rozpatrywania indywidualnych spraw przez Państwową Inspekcję Sanitarną.

– Podczas pandemii aż 82% zarejestrowanych spraw obsłużyliśmy w czasie poniżej 3 godzin!  zaznacza Krzysztof Saczka, Główny Inspektor Sanitarny wz.

SEPIS to innowacyjne rozwiązanie z zakresu e-państwa, wykorzystujące najnowsze technologie. Jest narzędziem bazującym na kompleksowym podejściu do zagrożeń epidemicznych oraz niespotykanym wcześniej poziomie zaawansowania technologicznego.

– Optymalizacja pracy PIS nastąpiła poprzez wdrożenie nowoczesnych rozwiązań, takich jak Voicebot, służący do badania satysfakcji klienta oraz Zaawansowana Analityka dużych zbiorów danych, oparta m.in. o wykorzystanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego czy inżynierii danych – wylicza Krzysztof Saczka.

– SEPIS Jest uniwersalną platformą komunikacji dla całej PIS, służącą gromadzeniu wysokiej jakości danych oraz zarządzaniu nimi. Stanowi też innowacyjne narzędzie analityczne dla Głównego Inspektoratu Sanitarnego  podkreśla Anna Woźnica, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w GIS.

Więcej informacji o SEPIS znajdziesz na stronie GIS.

(GIS, jn)

{"register":{"columns":[]}}