W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wycieczka do Warszawy

Zbiorowe zdjęcie wycieczkowiczów na schodach w Teatrze Wielkim w Warszawie

26.03.2024 r. uczniowie naszej szkoły udali się na wycieczkę do Warszawy. Pierwszym punktem podczas podróży, była lekcja w Teatrze Wielkim, na której mogliśmy dowiedzieć się wielu ciekawych informacji o gmachu tej instytucji, jak i o samej operze. Śpiewacy zaprezentowali nam swoje umiejętności na żywo. W ich wykonaniu usłyszeć mogliśmy liczne arie m.in. z oper Wesele Figara W. A. Mozarta i Carmen G. Bizeta. Pani prowadząca przybliżyła nam wyjaśnienia terminów muzycznych, takich jak recytatyw czy libretto. Po skończonej lekcji mieliśmy okazje zadać pytania śpiewakom. Następnie udaliśmy się na spacer po Starym Mieście, w trakcie którego zobaczyliśmy wiele ważnych punktów stolicy, jak kolumna Zygmunta, Zamek Królewski, pomnik Małego Powstańca, czy Kościół św. Krzyża, w którym znajduje się serce Fryderyka Chopina. Głodni udaliśmy się na obiad w McDonaldzie. Frytki, burgery i wrapy w stolicy naszego kraju smakowały wyśmienicie. Naszą kolejną atrakcją było Muzeum Domków Lalek, Gier i Zabawek. Mieliśmy okazje zobaczyć wcześniejsze wersje obecnych zabawek. Domki przedstawiały wiele ciekawych miejsc jak pasmanterię, gabinet dentystyczny, szkołę lub szpital. Każda z tych małych budowli była piękna, a jeszcze piękniejszą niosła za sobą historię. W trakcie tej wizyty rozwiązaliśmy także krzyżówkę. Za wpisanie odpowiedniego hasła otrzymaliśmy ołówek i pamiątkowy bilet wstępu. Wyjazd przyniósł nam dużo wrażeń, ciekawostek i wspomnień. Podczas codziennych lekcji, niejednokrotnie pamięcią będziemy wracać do tych chwil.

Hanna Bondzio kl. 1 II st.