W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Żegluga śródlądowa

​​​​​KOMUNIKATY NAWIGACYJNE 

Komunikat Nawigacyjny 28/2024 RZGW BIAŁYSTOK - zamknięcie drogi wodnej SWJM pl rect

Komunikat Nawigacyjny 27/2024 RZGW BIAŁYSTOK - redukcja oznakowania nawigacyjnego i zmiany godzin pracy śluz KA i SWJM pl rect

Komunikat Nawigacyjny 26/2024 RZGW impreza V Supersprint w kajakarstwie o Puchar Burmistrza Miasta Augustowa pl rect

Komunikat Nawigacyjny 25/2024 RZGW - zmiana godzin pracy śluz na Kanale Augustowskim z dniem 1 października br. pl rect

Komunikat Nawigacyjny 24/2024 RZGW- odwołanie imprezy V Supersprint w kajakarstwie o Puchar Burmistrza Miasta Augustowa  pl rect

Komunikat Nawigacyjny 23/2024 RZGW- V Supersprint w kajakarstwie o Puchar Burmistrza Miasta Augustowa pl rect

Komunikat Nawigacyjny 22/2024 RZGW Białystok otwarcie Kanału Grunwaldzkiego pl rect

Komunikat Nawigacyjny 21/2024 RZGW Białystok- zamknięcie Kanału Grunwaldzkiego pl rect

Komunikat Nawigacyjny 20/2024 RZGW Białystok-IMPREZA CO MA PŁYWAĆ NIE UTONIE NA RZECE  NETTA pl rect

Komunikat Nawigacyjny 19/2024 RZGW Białystok - utrudnienia na Kanale Aughustowskim pomiędzy śluzą sosnowo a śluzą Borki pl rect

Komunikat Nawigacyjny 18/2024 RZGW Białystok - utrudnienia na Narwi w związku z trwającymi budowami mostów  drogowych pl rect 

Komunikat Nawigacyjny 17/2024 RZGW Białystok - zamknięcie szlaku żeglugowego w km 150+457 rzeki Narew - piętrzenie jazu bukłakowego Elektrowni w Ostrołęce pl rect

Komunikat Nawigacyjny 16/2024 RZGW Białystok - niskie stany wód rzeka Pisa pl rect

Komunikat Nawigacyjny 15/2024 RZGW Białystok -zamknięcie 2 sekcji jazu piętrzącego Elektrowni w Ostrołęce  pl rect

Komunikat Nawigacyjny 14/2024 RZGW Białystok  - odwołanie imprezy Necko Endurance 2024 pl rect

Komunikat Nawigacyjny 13/2024 RZGW Białystok  - impreza Netta CUP na rzece Netta w Augustowie pl rect

Komunikat Nawigacyjny 12/2024 RZGW Białystok  - zmiana planowanych utrudnień pl rect 

Komunikat Nawigacyjny 11/2024 RZGW Białystok  - otwarcie śluzy Przewieź pl rect 

Komunikat Nawigacyjny 10/2024 RZGW Białystok - aktualne głębokości tranzytowej na drodze wodnej Narew pl rect

Komunikat Nawigacyjny 9/2024 RZGW Białystok - zamknięcie 1 sekcji jazu piętrzącego Elektrowni w Ostrołęce  pl rect

Komunikat Nawigacyjny 8/2024 RZGW Białystok - usunięcie awarii mostu obrotowego w Gizycku na Kanale Łuczańskim pl rect

Komunikat Nawigacyjny 7/2024 RZGW Białystok - XIX Motorowodne Mistrzostwa Świata Necko Endurance 2024 pl rect Mapa zmiany organizacji ruchu na szlaku żegugowym podczas trwania zawodów

Komunikat Nawigacyjny 6/2024 RZGW Białystok - remon śluzy Przewięź zmniana terminu pl rect

Komunikat Nawigacyjny 5/2024 RZGW Białystok  - awaria mostu obrotowego na Kanale Łuczańskim pl rect

Komunikat Nawigacyjny 4/2024 RZGW Białystok - otwarcie dróg wodnych Pisa i SWJM pl rect

Komunikat Nawigacyjny 3/2024 RZGW Białystok - otwarcie drogi wodnej Kanał Augustowski pl rect

Komunikat Nawigacyjny 2/2024 RZGW Białystok - otwarcie drogi wodnej rz. Narew pl rect

Komunikat Nawigacyjny 1/2024 RZGW Białystok - remont śluzy Przewięź pl rect

Komunikat nawigacyjny 24/2023 RZGW Białystok - zamknięcie dróg wodnych pl rect

 

 

INFORMACJE ŻEGLUGOWE

Informacja żeglugowa z dnia 20 listopada 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 13 listopada 2024 r.pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 6 listopada 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 30 października 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 23 października 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 16 października 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 9 października 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 2 października 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 25 września 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 18 września 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 11 września 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 4 września 2024 r.pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 28 sierpnia 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 21 sierpnia 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 14 sierpnia 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 7 sierpnia 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 31 lipca 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 24 lipca 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 17 lipca 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 10 lipca 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 3 lipca 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 26 czerwca 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 19 czerwca 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 12 czerwca 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 5 czerwca 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 22 maja 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 15 maja 2024 r. pl rect

Informacja żeglugowa z dnia 8 maja 2024 r. pl rect

 

NALEŻNOŚCI ZA ŻEGLUGĘ I ŚLUZOWANIA 

OBWIESZCZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY  z dnia 29 czerwca 2023 r. w sprawie wysokości stawek należności za korzystanie ze śródlądowych dróg wodnych i ich odcinków oraz śluz i pochylni obowiązujących od dnia 1 stycznia 2024 r.

Na podstawie art. 312 ust. 5 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2625 i 2687 oraz z 2023 r. poz. 295, 412 i 877) ogłasza się, co następuje:

§ 1. Wysokość maksymalnej stawki należności obowiązującej od dnia 1 stycznia 2024 r. za:

 1) żeglugę pustych statków towarowych nie może być wyższa niż 0,66 gr za jeden tonokilometr nośności wymierzonej;

 2) żeglugę statków pasażerskich i wycieczkowych nie może być wyższa niż 3,29 gr za iloczyn jednego miejsca na statku i każdego kilometra przebytej drogi wodnej;

3) przewóz towarów statkami towarowymi oraz holowanie i spław drewna nie może być wyższa niż 2,63 gr za jeden tonokilometr;

4) korzystanie ze śluz lub pochylni nie może być wyższa niż:

a) za jedno przejście przez śluzę lub pochylnię w godzinach od 7.00 do 19.00 – 46,13 zł,

b) za jedno przejście przez śluzę lub pochylnię w godzinach od 19.00 do 7.00 – 92,25 zł.

 § 2. Wysokość jednostkowej stawki należności obowiązującej od dnia 1 stycznia 2024 r. za:

 1) żeglugę pustych statków towarowych wynosi 0,15 gr za jeden tonokilometr nośności wymierzonej; 2) żeglugę statków pasażerskich i wycieczkowych wynosi 2,35 gr za iloczyn jednego miejsca na statku i każdego kilometra przebytej drogi wodnej;

3) przewóz towarów statkami towarowymi, a także holowanie i spław drewna na:

 a) rzece Odrze od km 94,9 do km 282,5, Kanale Gliwickim od km 0,0 do km 39,4 oraz Kanale Kędzierzyńskim od km 0,0 do km 5,6 wynosi 0,13 gr,

b) drodze wodnej Wisła–Odra od ujścia rzeki Brdy do miasta Krzyż, to jest do km 176,2 rzeki Noteć, oraz węźle gdańskim, to jest na rzekach Nogat, Szkarpawa i Wisła Martwa, wynosi 0,89 gr,

c) pozostałych śródlądowych drogach wodnych i ich odcinkach wymienionych w § 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 22 marca 2018 r. w sprawie należności za korzystanie ze śródlądowych dróg wodnych i ich odcinków oraz śluz i pochylni (Dz. U. poz. 654) wynosi 0,77 gr – za jeden tonokilometr;

4) korzystanie ze śluz lub pochylni za jedno przejście przez śluzę lub pochylnię:

 a) statku, zestawu pchanego lub zestawu holowanego, barki, tratwy, holownika i pchacza (niewchodzących w skład zestawu), statku pasażerskiego lub wycieczkowego, urządzenia pływającego przeznaczonego lub używanego do wykonywania prac technicznych, utrzymania szlaków żeglugowych lub eksploatacji złóż kruszyw oraz obiektu pływającego o długości powyżej 20 m, za każdą wymienioną jednostkę pływającą:

– w godzinach od 7.00 do 19.00 wynosi 20,43 zł,

 – w godzinach od 19.00 do 7.00 wynosi 21,45 zł,

 b) statku przeznaczonego do uprawiania sportu lub rekreacji oraz innych małych statków (statków do 15 ton nośności lub służących do przewozu nie więcej niż 12 pasażerów), za każdy statek:

 – w godzinach od 7.00 do 19.00 wynosi 9,40 zł,

 – w godzinach od 19.00 do 7.00 wynosi 19,00 zł,

c) kajaka lub łodzi wiosłowej, za każdy kajak lub łódź wiosłową: – w godzinach od 7.00 do 19.00 wynosi 5,40 zł, – w godzinach od 19.00 do 7.00 wynosi 10,90 zł

CZAS PRACY ŚLUZ

Godziny pracy śluz na Kanale Augustowskim obowiązujące od 19.10.2024r. 

  • śluza Dębowo 9:00 - 17:00 (nr tel. 532 032 791)
  • śluza Sosnowo  9:00 - 17:00 (nr tel. 532 032 796)
  • śluza Borki 9:00 - 17:00 (nr tel. 532 032 786)
  • śluza Białobrzegi 9:00 - 17:00 (nr tel. 532 032 787)
  • śluza Augustów 9:00 - 17:00 (nr tel. 532 032 789)
  • śluza Przewięź 9:00 - 17:00   (nr tel.532 032 795) 
  • śluza Swoboda  9:00 - 17:00 (nr tel. 532 032 792 / 532 032 064) - (jaz Sucha Rzeczka)
  • śluza Gorczyca 9:00 - 17:00  (nr tel. 532 032 798)
  • śluza Paniewo 9:00 - 17:00 (nr tel. 532 032 797)
  • śluza Perkuć 9:00 - 17:00 (nr tel. 532 032 785)
  • śluza Mikaszówka  9:00 - 17:00 (nr tel.532 032 063)
  • śluza Sosnówek  9:00 - 17:00 (nr tel. 532 032 793/ 532 032 065) -  (jaz Rygol)
  • śluza Tartak 10:00 - 17:00  (nr tel. 532 032 788)
  • śluza Kudrynki - nieczynna  (nr tel. 532 032 794)
  • śluza Kurzyniec -zamknięta do odwołania (przejście graniczne)

*śluzy czynne są w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach podanych wyżej. Możliwość śluzowania w soboty i w niedzielę wyłącznie po wcześniejszym, minimum dwudniowym uzgodnieniu z Zarządem Zlewni w Augustowie (tel. 87 643 28 07).

 System Wielkich Jezior Mazurskich - w związku z wydanym Komunikatm Nawigacyjnym 28/2024 śluzy zostały zamknięte.

  • Guzianka I  
  • Guzianka II 
  • Karwik  
  • Przerwanki  

 

SZLAKI ŻEGLOWNE

Drogi wodne RZGW w Białymstoku:

  1. System Wielkich Jezior Mazurskich - łączna długość 145+600 km
  • Pisz – Węgorzewo (Szlak główny)
  • Drogi Wodne Boczne
    - Szlak jez. Mikołajskie – jez. Nidzkie
    - Szlak jez. Tałty – m. Ryn
    - Szlak jez. Kisajno – jez. Niegocin
    - Szlak jez. Mamry – rzeka Sapina
  1. Kanał Augustowski - długość w km (0,0 – 83+000)
  2. Rzeka Narew - długość w km (83+500 – 248+500) – łącznie 165 km
  3. Rzeka Pisa - długość w km ( 0,0 – 80+000)
CHARAKTERYSTYKA SZLAKÓW

System Wielkich Jezior Mazurskich

1. Droga wodna:

  • Pisz – Węgorzewo (Szlak główny)

Początek drogi wodnej rozpoczyna się w miejscu wypływu rzeki Pisy z jez. Roś w mieście Pisz natomiast koniec drogi wodnej– jaz „Zamek” na rzece Węgorapie w Węgorzewie w km 86,8 rzeki.

Na szlaku Pisz – Węgorzewo występują następujące klasy drogi wodnej:

- Jez. Roś, kan. Jegliński, jez. Seksty – klasa Ia

- Jez. Śniardwy, Mikołajskie, Tałty – klasa II

- Kan. Tałtański, jez. Tałtowisko, kan. Grunwaldzki, jez. Kotek Wielki, kan. Mioduński, jez. Szymon, kan. Szymoński, jez. Szymoneckie, jez. Jagodne, kan. Kula – klasa Ia

- Jez. Boczne i Niegocin – klasa II

- Kanał Giżycki – klasa Ia

- Jez. Kisajno, Dargin – klasa II

- Jez. Kirsajty – klasa Ia

- Jez. Mamry – klasa II- Rzeka Węgorapa, kan. Węgorzewski – klasa Ia

  • Drogi Wodne Boczne

1. Szlak jez. Mikołajskie – jez. Nidzkie

Początek drogi wodnej – w km 20,8 szlaku Pisz – Węgorzewo na jez. Mikołajskim natomiast koniec – jez. Nidzkie na granicy rezerwatu przyrody – 3 km od miejscowości Ruciane – Nida – km 19,4. Klasy drogi wodnej:

- Jez. Mikołajskie, Bełdany – klasa II

- Jez. Guzianka Mała, Guzianka Duża, kan. Nidzki, jez. Nidzkie – klasa Ia

2. Szlak jez. Tałty – m. Ryn

Początek drogi wodnej – w km 32,9 szlaku Pisz – Węgorzewo na jez. Tałty (na wysokości wejścia do Kanału Tałtańskiego) natomiast koniec – miasto Ryn km 12,0. Klasa drogi wodnej

Jez. Tałty, Ryński – klasa II

3. Szlak jez. Kisajno – jez. Niegocin

Jest to szlak lokalny w obrębie m. Giżycka. Klasa drogi wodnej:

- Kanał Niegociński, jez. Tajty, Kanał Piękna Góra – klasa Ia

 4. Szlak jez. Mamry – rzeka Sapina

Początek drogi wodnej – w km 78,8 szlaku Pisz Węgorzewo na jez. Mamry natomiast koniec – ujście rz. Sapiny do jez. Święcajty w m. Ogonki 7,9. Klasa drogi wodnej:

- Jez. Mamry, Święcajty – klasa II

2. Parametry szlaku żeglownego:

Szerokość szlaku żeglownego na jeziorze Śniardwy wynosi do 200 m, a na pozostałych jeziorach do 60 m. Szerokość w kanałach wynosi od 16 m do 20 m.

Głębokość tranzytowa na kanałach oraz mniejszych jeziorach w klasie Ia wynosi 1,2 m, w Bramce Sekstyńskiej 1,4 m, a na jeziorach w klasie II 1,8 m.

Prześwit pod mostami wynosi od 3,8m do 5,2m. 

3. Śluzy:

- Śluza Karwik zlokalizowana jest na szlaku Pisz- Węgorzewo w 6,0 km. Parametry śluzy: długość 45 m x szerokość 7,4 x średnia głębokość 1,6 m. Położona na Kanale Jeglińskim w pobliżu jeziora Seksty.

- 2 śluzy pomiędzy jeziorami Bełdany i Guzianka Mała

  • km 13,7 Guzianka. Parametry śluzy : długość 44 m x szerokość 7,5 x średnia głębokość 2,2 m.
  • km 13,7 Guzianka II. Parametry śluzy : długość 50 m x szerokość 7,5 x średnia głębokość 2 m.

- Śluza Przerwanki (poza szlakiem żeglownym SWJM) na położona na rzece Sapina w pobliżu jeziora Gołdapiwo. Parametry śluzy: długość 25 m, szer. 4 m, różnica poziomów wody ok. 1m

4. Charakterystyka:

System Wielkich Jezior Mazurskich to system jezior połączonych kanałami, zaliczany do śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu regionalnym klasy Ia i II. System WJM generalnie osiąga parametry założonych klas. System Wielkich Jezior Mazurskich tj. jeziora żeglowne o pow. ok. 308 km2 połączone kanałami o regulowanym poziomie wody – sterowanie odpływem z jezior na rzekę Węgorapę (w kierunku Pregoły) odbywa się na jazach „Zamek” i „Węgornia” w Węgorzewie, a na rzekę Pisę (w kierunku Wisły) jazami w Kwiku i Karwiku.

mapa SWJM

Kanał Augustowski

1. Droga wodna:

Kanał Augustowski łączy dorzecze Wisły i Niemna. Ma 101,2 km długości, z czego 80 km jest po stronie Polskiej, od 80 km do 83,40 km w pasie granicznym a pozostała część na Białorusi. Kanał Augustowski jest częścią Szlaku Batorego. Wraz z zespołem budowli i urządzeń został ujęty w rejestrze zabytków nieruchomych oraz uznany za pomnik historii.  Jest kandydatem do wpisania na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Obecnie jest uznawany za drogę wodną o znaczeniu regionalnym klasy Ia.

2. Parametry szlaku żeglownego:

Szerokość szlaku żeglownego wynosi od 10 metrów w kanale do 60 metrów na jeziorach. Szlak przeznaczony jest do żeglugi dziennej oznaczony znakami pływającymi i brzegowymi. Minimalna głębokość tranzytowa 1,2 m. Prześwit pod mostami od 1,6 m do 6,5 m.

3. Śluzy:

Kanał Augustowski składa się z 18 śluz, 14 z nich zlokalizowanych jest po stronie Polskiej, 1 w pasie granicznym i 3 po stronie Białoruskiej. Śluzy pozwalają przenieść jednostki pływające o 15 m na odcinku od Biebrzy do Augustowa i 41 m na odcinku od Augustowa do Niemna. Po stronie Polskiej: minimalny spad na śluzie to 0,86 m, natomiast maksymalny to 6,30 m.

Szerokość śluz wynosi  od 5,8 m do 6,20 m. Długość komór waha się od 43,23 m do 47,05m.

4. Charakterystyka:

Kanał Augustowski powstał w latach 1824 – 1830. Głównym projektantem kanału był generał Ignacy Prądzyński. Przyczyną budowy kanału była wojna gospodarczo-celna z Prusami. Prusy zamknęły drogi wodne, którymi barki wiozły towary do Gdańska by tam przeładować na statki. Eksport Polski załamał się gdyż wysokie opłaty celne uniemożliwiły znalezienie rynków zbytu. A kanał jako droga wodna miał omijać Prusy i  połączyć się z portem morskim Windawa w Rosji.

Kanał Augustowski przebiega: przez tereny bagienne w sztucznym przekopie o długości 44,85 km, jeziora o długości 21,30 km oraz skanalizowane odcinki rzek Netty i Czarnej Hańczy o długości 35,05 km. Jest jednym z największych zabytków inżynierii hydrotechnicznej. Ciągle zachwyca swą pomysłowością techniczną i jest dowodem naukowo-technicznym uzdolnień Polaków.

mapa

Rzeka Narew

1. Droga wodna:

Rzeka Narew ma 484 km długości, z czego 448 km jest po stronie Polskiej, na dł. 1 km przebiega granica Państwa z Białorusią. Rzeka Narew jest częścią Szlaku Batorego do kanału Augustowskiego i szlaku Pisa-Narew do Wielkich Jezior Mazurskich.

W administracji RZGW Białystok  jest odcinek Narwi w km 83+500 – 248+500 tj. od ujścia rzeki Orzyc do ujścia rzeki Biebrzy. Cały administrowany odcinek rzeki znajduje się w obszarze ochronnym „Natura 2000”, od Łomży do Wizny w „Naturze 2000 Przełomowej Doliny Narwi” wraz z Łomżyńskim Parkiem Krajobrazowym,  a od Łomży do ujścia rzeki Orzyc w „Naturze 2000 Doliny Dolnej Narwi”. Rzeka Narew jest rzeką nizinną meandrującą z szeroką doliną bagien, błot, torfowisk, tworząca w porze wiosennej szerokie rozlewiska wezbranych wód.

Do Narwi uchodzą rzeki: Biebrza, Pisa, Rozoga, Szkwa, Omulew, Orzyc i wiele mniejszych cieków. Obecnie jest uznawana za drogę wodną o znaczeniu regionalnym klasy Ia. 

2. Parametry szlaku żeglownego:

Narew od ujścia Biebrzy w km 248+500 do ujścia rzeki Pisy w km 180+800 :

Szerokość szlaku żeglownego wynosi  do 25 m. Głębokość tranzytowa minimalna  wynosi  100 cm przy stanie wody 180 cm na wodowskazie w Ostrołęce. Prześwit pomiędzy mostami minimalny wynosi 4,28 m w odniesieniu do mostu w Bronowie w km 233+900 rzeki.

Rzeka Narew od ujścia rzeki Pisy w km 180+800 do mostu drogowego w m. Pułtusk w km 62+400 :

Szerokość szlaku żeglownego wynosi do 30 mGłębokość tranzytowa minimalna wynosi 100 cm przy stanie wody 165 cm na wodowskazie w Ostrołęce. Prześwit pomiędzy mostami minimalny wynosi 4,20 m w odniesieniu do mostu w Ostrołęce w km 147+800 rzeki.

Szlak przeznaczony jest do żeglugi dziennej oznaczony znakami pływającymi (bakenami) i brzegowymi.

3. Charakterystyka:

Rzeka Narew w poprzednich wiekach wykorzystywana była do spływu barek ze zbożem i drewnem, obecnie stanowi oazę dla wędkarzy, żeglarzy, kajakarzy, turystów i miejsce odpoczynku dla mieszkańców nadrzecznych terenów. Ponadto stanowi siedlisko lęgowe dla licznych chronionych gatunków ptaków, zwierząt i roślin.

Rzeka Pisa

1. Droga wodna:

Początek drogi wodnej rozpoczyna się od ujścia Pisy do rzeki Narwi w m. Nowogród natomiast koniec – wypływ Pisy z jez. Roś w miejscowości Pisz- km 80,0. Rzeka Pisa na całej długości jest zaliczona do klasy Ia.

2. Charakterystyka:

Rzeka Pisa, łączy żeglugowo Wielkie Jeziora Mazurskie z rzeką Narew i stanowi śródlądową drogę wodną klasy Ia o łącznej długości 80 km. Nie wszystkie jednak parametry eksploatacyjne typowe dla tej klasy są w odniesieniu do rzeki Pisy zachowane – szerokość 15 m szlaku żeglownego jest w zasadzie zachowana na całej długości, natomiast z uwagi na silnie meandrującą trasę, promienie łuków szlaku są często mniejsze od minimalnego jak również głębokość tranzytowa rzeki jest w dolnym i środkowym biegu różna od miarodajnej (1,2 m) i wynosi – szczególnie w latach suchych – 0,4 – 0,6 m w trakcie sezonu żeglugowego.

Jest to, bowiem typowa rzeka nizinna będąca w stanie naturalnym (proces korytotwórczy – erozja brzegów, zmiany koryta, skracanie meandrów i powstawanie starorzeczy – trwa cały czas), wymagająca dla utrzymania parametrów żeglugowych, właściwej regulacji koryta, bądź też przebudowy na kanał żeglugowy. 

 

{"register":{"columns":[]}}