W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Departament Instrumentów Rozwojowych

Dyrektor: Grzegorz Pazura

Zastępca Dyrektora: Aleksandra Machowicz-Jaworska

Kontakt

telefon: +48 (22) 695 87 09
e-mail: SekretariatDIR@map.gov.pl

Zadania

Do zadań departamentu należy w szczególności: 

  1. Realizacja zadań związanych z obejmowaniem lub nabywaniem akcji lub udziałów ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych, w szczególności:
    a) rozpatrywanie wniosków złożonych do ministerstwa,
    b) koordynowanie i współpraca z właściwymi departamentami w zakresie obejmowania lub nabywania akcji lub udziałów przez Ministra ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych,
    c) koordynowanie i współpraca z innymi ministerstwami i urzędami w zakresie obejmowania lub nabywania akcji lub udziałów przez Ministra ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych,
    d) uczestnictwo w przygotowywaniu projektów umów lub projektów ich aneksów,
    e) monitorowanie prawidłowości i efektywności wykorzystania przez spółki, w których Prezes Rady Ministrów lub Minister objął lub nabył akcje lub udziały ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych,
    f) współpraca z właściwymi departamentami w zakresie naliczenia kar umownych/sum gwarancyjnych oraz zwrotu środków otrzymanych z Funduszu Inwestycji Kapitałowych,
    g) przygotowywanie propozycji rozstrzygnięć w przedmiocie zmiany zawartych umów dotyczących objęcia lub nabycia akcji lub udziałów ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych,
    h) prowadzenie rejestru przedsiębiorców wnioskujących oraz rejestru przedsiębiorców, w których Prezes Rady Ministrów lub Minister objął lub nabył akcje lub udziały ze środków Funduszu Inwestycji Kapitałowych.
  2. Realizacja zadań związanych z obejmowaniem lub nabywaniem akcji lub udziałów ze środków Funduszu Reprywatyzacji, w szczególności:
    a) rozpatrywanie wniosków złożonych do ministerstwa,
    b) koordynowanie i współpraca z właściwymi departamentami w zakresie obejmowania lub nabywania akcji lub udziałów przez Ministra ze środków Funduszu Reprywatyzacji,
    c) koordynowanie i współpraca z innymi ministerstwami i urzędami w zakresie obejmowania lub nabywania akcji lub udziałów przez Ministra,
    d) uczestnictwo w przygotowywaniu projektów umów lub projektów ich aneksów,
    e) monitorowanie prawidłowości i efektywności wykorzystania przez spółki, w których Prezes Rady Ministrów lub Minister objął lub nabył akcje lub udziały ze środków Funduszu Reprywatyzacji,
    f) współpraca z właściwymi departamentami w zakresie naliczenia kar umownych/sum gwarancyjnych oraz zwrotu środków otrzymanych z Funduszu Reprywatyzacji, w tym przygotowywanie stosownych oświadczeń w tym zakresie,
    g) przygotowywanie propozycji rozstrzygnięć w przedmiocie zmiany zawartych umów dotyczących objęcia lub nabycia akcji lub udziałów ze środków Funduszu Reprywatyzacji,
    h) prowadzenie rejestru przedsiębiorców wnioskujących oraz rejestru przedsiębiorców, w których Prezes Rady Ministrów lub Minister objął lub nabył akcje lub udziały ze środków Funduszu Reprywatyzacji.
  3. Realizacja zadań związanych z udzielaniem pożyczek ze środków Funduszu Reprywatyzacji, w szczególności:
    a) rozpatrywanie wniosków złożonych do ministerstwa,
    b) koordynowanie i współpraca z właściwymi departamentami w zakresie udzielania pożyczek przez Ministra,
    c) koordynowanie i współpraca z innymi ministerstwami i urzędami w zakresie udzielania pożyczek przez Ministra,
    d) przygotowywanie projektów umów lub projektów ich aneksów,
    e) monitorowanie prawidłowości i efektywności wykorzystania przez spółki, którym udzielono pożyczek ze środków Funduszu Reprywatyzacji,
    f) współpraca z właściwymi departamentami w zakresie naliczenia kar umownych oraz zwrotu udzielonych pożyczek i innych należności,
    g) wskazywanie propozycji rozstrzygnięć w przedmiocie zmiany zawartych umów pożyczek,
    h) prowadzenie rejestru przedsiębiorców wnioskujących oraz rejestru przedsiębiorców, którym udzielono pożyczek ze środków Funduszu Reprywatyzacji.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.07.2024 08:56 Anna Błaszczak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Departament Komunikacji
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Departament Instrumentów Rozwojowych 6.0 03.09.2024 07:53 Agnieszka Sadlakowska
Departament Instrumentów Rozwojowych 5.0 01.08.2024 13:51 Agnieszka Sadlakowska
Departament Instrumentów Rozwojowych 4.0 01.08.2024 12:44 Agnieszka Sadlakowska
Departament Instrumentów Rozwojowych 3.0 03.07.2024 09:45 Agnieszka Sadlakowska
Departament Instrumentów Rozwojowych 2.0 03.07.2024 09:41 Agnieszka Sadlakowska
Departament Instrumentów Rozwojowych 1.0 01.07.2024 08:56 Anna Błaszczak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}