Forum Sponsoringu Sportu w Serocku
07.06.2022
- Sport ma moc zmieniania świata. Ma moc inspirującą, która jednoczy ludzi i pokazuje im piękną stronę życia. Jest dobrem narodowym, które należy pielęgnować i rozwijać – odczytał w liście podczas Forum Sponsoringu Sportu w Serocku, wiceminister Karol Rabenda.
Państwowe podmioty kierując się społeczną odpowiedzialnością biznesu każdego roku przeznaczają miliony złotych na rozwój sportu. W ogromnym stopniu przyczyniając się do promowania Polski na świecie. W ubiegłym roku na ten cel wydano przeszło 200 mln zł.
- Dziś doskonale zdajemy sobie sprawę, jak istotny jest rozwój polskiego sportu, a aktywność spółek Skarbu Państwa w tym obszarze jest dowodem na to, że myślimy o nim w pespektywie długoterminowej – dodał wiceminister.
MAP we współpracy ze spółkami Skarbu Państwa chce strategicznie i systemowo wyznaczać kierunek działań na rzecz wsparcia polskiego sportu. Korzystając przy tym z opinii ekspertów - ludzi sportu. Taką osobą, na przykład, będzie Danuta Dmowska-Andrzejuk, indywidualna mistrzyni świata w szpadzie, była minister sportu. Kieruje ona pracami zespołu ds. sponsoringu sportu.
- Cieszę się, ze będziemy mogli porozmawiać o wszystkich wyzwaniach, które są już za nami, ale również o tych które przed nami. Abyśmy mogli wspierać sport systemowo, tak by w przyszłości osiągać coraz lepsze wyniki – mówi Danuta Dmowska-Andrzejuk. - Chcemy przybliżyć to, jak wspierać sport. To pozwoli nam opracować jak najlepszy model, aby wsparcie było kierowane odpowiednio, a środki były bardzo dobrze wydatkowane – dodała.
Dzisiaj spółki Skarbu Państwa sponsorują m.in. utytułowanych sportowców. Są to na przykład: Iga Świątek, Anita Włodarczyk czy reprezentacja Polski w skokach narciarskich – w tym mistrzowie Kamil Stoch, Piotr Żyła, Dawid Kubacki.
- Jesteśmy pełni nadziei i wiemy, że bez pomocy fundatorów polskiego sportu nie moglibyśmy z optymizmem patrzeć w przyszłość – kontynuował wiceminister Karol Rabenda.
Spółki Skarbu Państwa, tj. PKN ORLEN, Totalizator Sportowy, Enea pełnią rolę mecenasa PKOl i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Ponadto, finansują dyscypliny sportowe, np. lekkoatletykę, piłkę nożną, tenis, piłkę ręczną czy wioślarstwo.
Polskie firmy działają nie tylko na rzecz sportu wyczynowego, ale także dbają o upowszechnianie sportu w społeczeństwie, propagując wartości tj. zdrowa konkurencja czy wytrzymałość. Spółki przeznaczają rocznie na ten cel kilkadziesiąt milionów złotych. Priorytetem dla nich w promowaniu aktywności i zdrowego tryb życia są działania popularyzujące sport wśród społeczności lokalnych.
- Wierzę, że odbyte dyskusje i wymiana doświadczeń ukierunkują członków Forum na kreatywny dialog, a tym samym zaowocują pogłębieniem synergii sportu i biznesu – podsumował w liście wicepremier.