W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zasady przeprowadzania naborów

Kilka słów o Służbie Cywilnej

Służba cywilna została stworzona dla zawodowego i bezstronnego wykonywania zadań państwa. Jej zadaniem jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania administracji rządowej, niezależnie od sytuacji politycznej i zmian rządów. W Serwisie Służby Cywilnej w zakładce Pytania i odpowiedzi - Serwis Służby Cywilnej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące pracy w służbie cywilnej. Jeżeli chcesz otrzymywać ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy, zamów newsletter.

Rekrutacja do Ministerstwa Aktywów Państwowych

Wszystkich zainteresowanych podjęciem pracy w korpusie służby cywilnej w Ministerstwie Aktywów Państwowych obowiązują przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej. Zgodnie z ustawą nabór do służby cywilnej jest otwarty i konkurencyjny.

Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

Ogłoszenia o naborach publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Aktywów Państwowych, w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz umieszczane są na tablicy ogłoszeń w siedzibie Ministerstwa.

Ogłoszenia można znaleźć również na portalach społecznościowych Ministerstwa Aktywów Państwowych LinkedIn oraz Facebook.

Zapytania w sprawie naborów w Ministerstwie należy kierować na adres: rekrutacja@map.gov.pl.

Sposób przygotowania aplikacji – wymagane dokumenty

Kandydaci każdorazowo zobowiązani są do złożenia dokumentów:

  • życiorys (CV) i list motywacyjny;
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.;
  • kopii dokumentów potwierdzających wykształcenie.

Jeżeli w ogłoszeniu wymagane jest udokumentowanie doświadczenia zawodowego, oferta musi zawierać:

  • kopie świadectw pracy lub zaświadczeń, z których wyraźnie wynika data początkowa i końcowa zatrudnienia (długość doświadczenia nie wynika z umów o pracę i aneksów),
  • dokumenty zawierające zakres czynności na danym stanowisku (np. kopia opisu stanowiska pracy, zakresu obowiązków).

Ważne informacje

  • konieczne jest dołączenie wszystkich dokumentów wymienionych w ogłoszeniu jako niezbędne (w przeciwnym razie oferta będzie odrzucona z powodów formalnych);
  • nie należy dołączać zbędnych, w danym procesie rekrutacji, dokumentów (np. kopii zaświadczeń ze wszystkich szkoleń, świadectwa maturalnego - w przypadku kiedy jest wymagane poświadczenie wyższego wykształcenia itp.), im bardziej zwięzła i rzeczowa oferta tym lepiej;
  • oświadczenia wymagane w danej ofercie muszą być podpisane i opatrzone aktualną datą (wzór oświadczeń do pobrania w zakładce „wzory oświadczeń”);
  • w przypadku uzyskania wykształcenia wyższego na uczelni zagranicznej, należy dołączyć kopię dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię;
  • w przypadku dokumentów sporządzonych w języku obcym, należy dołączyć tłumaczenie na język polski, dokonane przez tłumacza przysięgłego;
  • oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego lub osobistego dostarczenia dokumentów). Dotyczy to też uzupełniania ofert.

Jeśli jesteś osobą z niepełnosprawnością

W naszym Ministerstwie poziom zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami wynosi mniej niż 6%, dlatego osoby niepełnosprawne mają pierwszeństwo w zatrudnieniu. Wystarczy, że kandydat spełni warunki wymienione w ogłoszeniu i złoży w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność, a po przeprowadzeniu rekrutacji znajdzie się w gronie wyłonionych kandydatów.

Każde ogłoszenie o naborze zawiera informację o warunkach pracy na danym stanowisku.

Jeżeli kandydat zamierza skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, do aplikacji musi dołączyć dokument potwierdzający niepełnosprawność.

W przypadku specjalnych potrzeb prosimy o ich przekazanie na adres: rekrutacja@map.gov.pl.

 

Dodatkowe informacje

Najczęściej stosowane w MAP etapy rekrutacji i selekcji:
  • Etap I - weryfikacja formalna nadesłanych ofert – sprawdzimy, czy spełniasz wymagania do pracy na stanowisku, na które aplikujesz. Opcjonalnie kolejna selekcja dokumentów, pod kątem spełniania wymagań dodatkowych.
  • Etap II – pisemny sprawdzian wiedzy - na tym etapie sprawdzimy Twoją wiedzę z obszaru wskazanego w ogłoszeniu.
  • Etap III – rozmowa kwalifikacyjna (co do zasady, jeśli rekrutacja jest kilkuetapowa na rozmowy kwalifikacyjne zapraszani są kandydaci, którzy osiągnęli minimum 60% możliwych do uzyskania punktów z poprzedniego etapu naboru, np. z pisemnego sprawdzianu wiedzy) - na tym etapie poza pytaniami czy też ćwiczeniami z kwestii merytorycznych oraz ewentualnej znajomości języka, będziemy chcieli Cię poznać – Twoją motywację do pracy oraz dotychczasowe doświadczenie zawodowe. Poprzez m.in. wywiad behawioralny sprawdzimy poziom Twoich kompetencji interpersonalnych np. umiejętność skutecznej komunikacji, współpracy, organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów.

Na koniec rozmowy oddajemy głos Tobie – będzie wtedy czas na wszystkie ewentualne pytania dotyczące stanowiska pracy, na które aplikujesz czy przyszłego zespołu. Ponadto przekażemy niezbędne informacje dotyczące dalszego przebiegu procesu i ewentualnego zatrudnienia.

Najczęściej zadawane pytania na rozmowie rekrutacyjnej dotyczą:
  • doświadczenia zawodowego kandydata;
  • motywacji do pracy w Ministerstwie, w służbie cywilnej i na danym stanowisku pracy;
  • funkcjonowania Ministerstwa i komórki organizacyjnej, do której prowadzony jest nabór;
  • funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej;
  • wymagań określonych dla danego stanowiska pracy, zwłaszcza niezbędnych (znajomości przepisów, zagadnień).
Najczęściej popełniane błędy w ofertach pracy:
  • brak podpisu pod oświadczeniami;
  • dołączenie dokumentów skierowanych do innej instytucji;
  • brak udokumentowania doświadczenia zawodowego lub dołączanie umów o pracę, aneksów, z których nie wynika długość doświadczenia;
  • błędy ortograficzne i stylistyczne.
Najczęściej popełniane błędy związane z kolejnymi etapami rekrutacji:
  • nie odbieranie przez kandydatów telefonów, maili, nie oddzwanianie;
  • brak przygotowania do rekrutacji;
  • spóźnianie się na testy, rozmowę, brak uprzedzenia telefonicznego;
  • brak uprzedzenia telefonicznego o nieobecności;
  • nieodpowiedni strój;
  • dyskutowanie z komisją rekrutacyjną na temat zasadności zadawanych pytań.
Jak poprawnie przygotować CV i list motywacyjny:
  • odpowiedz na konkretną ofertę pracy;
  • pisz zwięźle i rzeczowo – duża ilość informacji napisana drobnym drukiem, bez zachowania odstępów zniechęca do czytania;
  • podaj wymagane w ogłoszeniu informacje (np. od kiedy do kiedy trwało zatrudnienie w danej firmie wraz z krótkim opisem głównych obowiązków; stopień znajomości języków obcych itp.). Przy opisywaniu doświadczenia zawodowego poświęć więcej miejsca stanowiskom i branżom, które mają związek z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu;
  • podaj swoje dane teleadresowe (aktualny numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania).

Co oferujemy

  • ruchomy czas pracy
  • indywidualny rozkład czasu pracy
  • możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
  • miejsce do ćwiczeń lub zajęcia sportowo-rekreacyjne w miejscu pracy
  • miejsce do odświeżenia się
  • dopłatę do biletów na imprezy kulturalne
  • pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • zniżki na wypoczynek w ośrodkach wypoczynkowych
  • pracę zdalną – po uzgodnieniu zakresu i wymiaru
  • dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • nagrody jubileuszowe
  • „trzynaste” wynagrodzenie
  • dofinansowanie do zakupu okularów lub szkieł kontaktowych korygujących wzrok do pracy z monitorem ekranowym
  • bufet
  • możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • bogaty pakiet szkoleń, możliwość refundacji kosztów nauki języka
  • możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • możliwość przystąpienia do PPK
  • możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie
  • możliwość wykupienia legitymacji uprawniających do przejazdów koleją z 50% zniżką
  • możliwość skorzystania z niskooprocentowanej pożyczki
  • wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej
  • możliwość obniżenia pracownikom wymiaru czasu pracy w trudnym dla nich okresie
  • dogodną lokalizację w centrum Warszawy z rozbudowaną siecią połączeń komunikacyjnych
  • przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, poczta
  • dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności

 

{"register":{"columns":[]}}