Zasady przeprowadzania naborów
Kilka słów o Służbie Cywilnej
Służba cywilna została stworzona dla zawodowego i bezstronnego wykonywania zadań państwa. Jej zadaniem jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania administracji rządowej, niezależnie od sytuacji politycznej i zmian rządów. W Serwisie Służby Cywilnej w zakładce Pytania i odpowiedzi - Serwis Służby Cywilnej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące pracy w służbie cywilnej. Jeżeli chcesz otrzymywać ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy, zamów newsletter.
Rekrutacja do Ministerstwa Aktywów Państwowych
Wszystkich zainteresowanych podjęciem pracy w korpusie służby cywilnej w Ministerstwie Aktywów Państwowych obowiązują przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej. Zgodnie z ustawą nabór do służby cywilnej jest otwarty i konkurencyjny.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Ogłoszenia o naborach publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Aktywów Państwowych, w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz umieszczane są na tablicy ogłoszeń w siedzibie Ministerstwa.
Ogłoszenia można znaleźć również na portalach społecznościowych Ministerstwa Aktywów Państwowych LinkedIn oraz Facebook.
Zapytania w sprawie naborów w Ministerstwie należy kierować na adres: rekrutacja@map.gov.pl.
Sposób przygotowania aplikacji – wymagane dokumenty
Kandydaci każdorazowo zobowiązani są do złożenia dokumentów:
- życiorys (CV) i list motywacyjny;
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.;
- kopii dokumentów potwierdzających wykształcenie.
Jeżeli w ogłoszeniu wymagane jest udokumentowanie doświadczenia zawodowego, oferta musi zawierać:
- kopie świadectw pracy lub zaświadczeń, z których wyraźnie wynika data początkowa i końcowa zatrudnienia (długość doświadczenia nie wynika z umów o pracę i aneksów),
- dokumenty zawierające zakres czynności na danym stanowisku (np. kopia opisu stanowiska pracy, zakresu obowiązków).
Ważne informacje
- konieczne jest dołączenie wszystkich dokumentów wymienionych w ogłoszeniu jako niezbędne (w przeciwnym razie oferta będzie odrzucona z powodów formalnych);
- nie należy dołączać zbędnych, w danym procesie rekrutacji, dokumentów (np. kopii zaświadczeń ze wszystkich szkoleń, świadectwa maturalnego - w przypadku kiedy jest wymagane poświadczenie wyższego wykształcenia itp.), im bardziej zwięzła i rzeczowa oferta tym lepiej;
- oświadczenia wymagane w danej ofercie muszą być podpisane i opatrzone aktualną datą (wzór oświadczeń do pobrania w zakładce „wzory oświadczeń”);
- w przypadku uzyskania wykształcenia wyższego na uczelni zagranicznej, należy dołączyć kopię dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię;
- w przypadku dokumentów sporządzonych w języku obcym, należy dołączyć tłumaczenie na język polski, dokonane przez tłumacza przysięgłego;
- oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego lub osobistego dostarczenia dokumentów). Dotyczy to też uzupełniania ofert.
Jeśli jesteś osobą z niepełnosprawnością
W naszym Ministerstwie poziom zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami wynosi mniej niż 6%, dlatego osoby niepełnosprawne mają pierwszeństwo w zatrudnieniu. Wystarczy, że kandydat spełni warunki wymienione w ogłoszeniu i złoży w terminie ofertę wraz z dokumentem potwierdzającym niepełnosprawność, a po przeprowadzeniu rekrutacji znajdzie się w gronie wyłonionych kandydatów.
Każde ogłoszenie o naborze zawiera informację o warunkach pracy na danym stanowisku.
Jeżeli kandydat zamierza skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, do aplikacji musi dołączyć dokument potwierdzający niepełnosprawność.
W przypadku specjalnych potrzeb prosimy o ich przekazanie na adres: rekrutacja@map.gov.pl.
Dodatkowe informacje
Najczęściej stosowane w MAP etapy rekrutacji i selekcji:
- Etap I - weryfikacja formalna nadesłanych ofert – sprawdzimy, czy spełniasz wymagania do pracy na stanowisku, na które aplikujesz. Opcjonalnie kolejna selekcja dokumentów, pod kątem spełniania wymagań dodatkowych.
- Etap II – pisemny sprawdzian wiedzy - na tym etapie sprawdzimy Twoją wiedzę z obszaru wskazanego w ogłoszeniu.
- Etap III – rozmowa kwalifikacyjna (co do zasady, jeśli rekrutacja jest kilkuetapowa na rozmowy kwalifikacyjne zapraszani są kandydaci, którzy osiągnęli minimum 60% możliwych do uzyskania punktów z poprzedniego etapu naboru, np. z pisemnego sprawdzianu wiedzy) - na tym etapie poza pytaniami czy też ćwiczeniami z kwestii merytorycznych oraz ewentualnej znajomości języka, będziemy chcieli Cię poznać – Twoją motywację do pracy oraz dotychczasowe doświadczenie zawodowe. Poprzez m.in. wywiad behawioralny sprawdzimy poziom Twoich kompetencji interpersonalnych np. umiejętność skutecznej komunikacji, współpracy, organizacji pracy i orientacji na osiąganie celów.
Na koniec rozmowy oddajemy głos Tobie – będzie wtedy czas na wszystkie ewentualne pytania dotyczące stanowiska pracy, na które aplikujesz czy przyszłego zespołu. Ponadto przekażemy niezbędne informacje dotyczące dalszego przebiegu procesu i ewentualnego zatrudnienia.
Najczęściej zadawane pytania na rozmowie rekrutacyjnej dotyczą:
- doświadczenia zawodowego kandydata;
- motywacji do pracy w Ministerstwie, w służbie cywilnej i na danym stanowisku pracy;
- funkcjonowania Ministerstwa i komórki organizacyjnej, do której prowadzony jest nabór;
- funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej;
- wymagań określonych dla danego stanowiska pracy, zwłaszcza niezbędnych (znajomości przepisów, zagadnień).
Najczęściej popełniane błędy w ofertach pracy:
- brak podpisu pod oświadczeniami;
- dołączenie dokumentów skierowanych do innej instytucji;
- brak udokumentowania doświadczenia zawodowego lub dołączanie umów o pracę, aneksów, z których nie wynika długość doświadczenia;
- błędy ortograficzne i stylistyczne.
Najczęściej popełniane błędy związane z kolejnymi etapami rekrutacji:
- nie odbieranie przez kandydatów telefonów, maili, nie oddzwanianie;
- brak przygotowania do rekrutacji;
- spóźnianie się na testy, rozmowę, brak uprzedzenia telefonicznego;
- brak uprzedzenia telefonicznego o nieobecności;
- nieodpowiedni strój;
- dyskutowanie z komisją rekrutacyjną na temat zasadności zadawanych pytań.
Jak poprawnie przygotować CV i list motywacyjny:
- odpowiedz na konkretną ofertę pracy;
- pisz zwięźle i rzeczowo – duża ilość informacji napisana drobnym drukiem, bez zachowania odstępów zniechęca do czytania;
- podaj wymagane w ogłoszeniu informacje (np. od kiedy do kiedy trwało zatrudnienie w danej firmie wraz z krótkim opisem głównych obowiązków; stopień znajomości języków obcych itp.). Przy opisywaniu doświadczenia zawodowego poświęć więcej miejsca stanowiskom i branżom, które mają związek z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu;
- podaj swoje dane teleadresowe (aktualny numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania).
Co oferujemy
- ruchomy czas pracy
- indywidualny rozkład czasu pracy
- możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
- karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
- miejsce do ćwiczeń lub zajęcia sportowo-rekreacyjne w miejscu pracy
- miejsce do odświeżenia się
- dopłatę do biletów na imprezy kulturalne
- pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
- dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
- dofinansowanie do wypoczynku pracowników
- dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
- zniżki na wypoczynek w ośrodkach wypoczynkowych
- pracę zdalną – po uzgodnieniu zakresu i wymiaru
- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
- nagrody jubileuszowe
- „trzynaste” wynagrodzenie
- dofinansowanie do zakupu okularów lub szkieł kontaktowych korygujących wzrok do pracy z monitorem ekranowym
- bufet
- możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
- bogaty pakiet szkoleń, możliwość refundacji kosztów nauki języka
- możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
- możliwość przystąpienia do PPK
- możliwość wykupienia pakietu opieki medycznej dla pracownika i członków rodziny, a także ubezpieczenia na życie
- możliwość wykupienia legitymacji uprawniających do przejazdów koleją z 50% zniżką
- możliwość skorzystania z niskooprocentowanej pożyczki
- wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej
- możliwość obniżenia pracownikom wymiaru czasu pracy w trudnym dla nich okresie
- dogodną lokalizację w centrum Warszawy z rozbudowaną siecią połączeń komunikacyjnych
- przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, poczta
- dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności