Departament Mieszkalnictwa
Dyrektor: Juliusz Tetzlaff
Zastępca dyrektora: Alicja Ogonowska
Zastępca dyrektora: Eliza Chojnicka
tel. 22 522 53 00
fax 22 522 53 04
e-mail: sekretariatDM@miir.gov.pl
Zadania departamentu
Departament Mieszkalnictwa odpowiada za wykonywanie zadań w zakresie opracowywania, wdrażania i obsługi programów polityki mieszkaniowej państwa oraz prowadzi sprawy z zakresu gospodarki mieszkaniowej, w tym ochrony praw lokatorów i polityki czynszowej, gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz działalności spółdzielni mieszkaniowych. Do zadań Departamentu należy w szczególności:
- prowadzenie spraw w zakresie programów i strategii rządowych obejmujących problematykę mieszkaniową;
- wdrażanie i realizacja instrumentów wpierających budownictwo mieszkaniowe oraz remonty i termomodernizację zasobów mieszkaniowych;
- współpraca z BGK w zakresie finansowania budownictwa czynszowego, Funduszu Termomodernizacji i Remontów, Funduszu Dopłat oraz finansowania dopłat do oprocentowania kredytów bankowych udzielonych na usuwanie skutków klęsk żywiołowych;
- współpraca z bankami w zakresie pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych oraz refundacji bankom wypłaconych premii gwarancyjnych;
- przygotowywanie rozwiązań systemowych w zakresie ochrony praw lokatorów i dodatków mieszkaniowych, spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych, utrzymania zasobów mieszkaniowych oraz utrzymania czystości i porządku w gminach, z wyłączeniem gospodarowania odpadami komunalnymi;
- realizacja zadań kontrolnych ministra dotyczących spółdzielni mieszkaniowych, w tym prowadzenie postępowa wyjaśniających w sprawach o naruszenie prawa i niegospodarność spółdzielni oraz dokonywanie oceny zgodności z prawem i gospodarności działalności spółdzielni mieszkaniowych.
Informacje o publikacji dokumentu
- Ostatnia modyfikacja:
- 15.05.2019 13:45 Emilia Chmiel
- Pierwsza publikacja:
- 15.05.2019 13:45 Emilia Chmiel