W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Bezpieczeństwo Systemu Rejestrów Państwowych – szkolenie e-learningowe

26.07.2023

Uruchomiliśmy szkolenie adresowane do pracowników administracji publicznej, w szczególności użytkowników Systemu Rejestrów Państwowych.

Czerwony napis System rejestrów Państwowych

System Rejestrów Państwowych (SRP) to rozwiązanie organizacyjno-techniczne wykorzystywane do prowadzenia rejestrów publicznych, które połączyło najważniejsze polskie rejestry. Dzięki połączeniu rejestrów już teraz możemy załatwiać sprawy prościej, z mniejszym wysiłkiem, a coraz więcej z nich będziemy mogli załatwić wirtualnie, nie wychodząc z domu.

Bezpieczeństwo SRP

Zapewnienie bezpieczeństwa danych w SRP jest niezwykle istotne, ponieważ rejestry go tworzące zawierają szczegółowe dane o obywatelach, m.in. numer PESEL, datę urodzenia, adres zameldowania. Szkolenie e-learningowe, opracowane z myślą o osobach, które w swojej pracy korzystają z SRP jest okazją do wzmocnienia bezpieczeństwa, a także kompetencji użytkowników SRP z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz Polityki Bezpieczeństwa Informacji (PBI). 

Szkolenie pn. „Podstawowe zasady cyberbezpieczeństwa oraz zasady bezpieczeństwa stacji roboczych SRP” jest dostępne na platformie https://szkolenia.obywatel.gov.pl/ i składa się z 3 modułów:

  1. Podstawowe zasady cyberhigieny;
  2. Bezpieczne korzystanie z Systemu Rejestrów Państwowych;
  3. System Rejestrów Państwowych PBI i RODO w praktyce.

Zakres szkolenia pozwala na uzyskanie niezbędnej, podstawowej wiedzy w obszarze cyberbezpieczeństwa jaką powinien posiadać każdy pracownik administracji publicznej. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się m.in.: jakie są najczęstsze cyberzagrożenia, jak dbać o bezpieczeństwo haseł, co robić w przypadku incydentu cyberbezpieczeństwa. Ponadto, omawiane są podstawy prawne związane z cyberbezpieczeństwem, co pozwala uczestnikom zrozumieć kontekst i wymogi dotyczące ochrony informacji.

Szkolenie obejmuje również podstawowe zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa informacji przetwarzanych w SRP, zgodnie z zapisami Polityki Bezpieczeństwa Informacji dla tego systemu. Ta część materiału przeznaczona jest szczególnie dla Lokalnych Administratorów Systemów odpowiedzialnych za przygotowanie i bieżącą obsługę stacji do SRP.

Szkolenie kończy się testem (wymagane 70% poprawnych odpowiedzi), który upoważnia do otrzymania certyfikatu ukończenia szkolenia.

UWAGA: szkolenie jest dostępne po zalogowaniu na platformę szkoleniową. Wymagana jest rejestracja.

Jak założyć konto na platformie?

  1. Wejdź na adres - https://szkolenia.obywatel.gov.pl/login/index.php 
  2. Wypełnij obligatoryjne pola w formularzu rejestracyjnym.
  3. Zapoznaj się z regulaminem oraz wyraź zgodę na przetwarzanie przez Ministra Cyfryzacji swoich danych osobowych.
  4. Zarejestruj się na platformie – szkolenia.obywatel.gov.pl
  5. Twoje konto zostało założone.
  6. Twoje dane dostępowe to otrzymany login, lub adres e-mail oraz ustanowione hasło.

Zachęcamy do rejestracji i skorzystania ze szkolenia!
 

{"register":{"columns":[]}}