Cyberbezpieczny Samorząd – zakończenie naboru
20.12.2023
W dniu 14 grudnia 2023 r. o godz. 16:00 zakończono nabór wniosków w projekcie „Cyberbezpieczny Samorząd”, realizowanym z programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027.
„Cyberbezpieczny Samorząd” to projekt własny Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC) realizowany w partnerstwie z NASK - Państwowym Instytutem Badawczym.
Celem projektu jest wzmocnienie poziomu cyberbezpieczeństwa JST w Polsce poprzez wzmocnienie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych. JST, które znalazły się na liście rankingowej otrzymają dofinansowanie w formie grantu maksymalnie do 850 000 zł. Środki te JST mogą przeznaczyć m.in. na: szkolenia pracowników, zakup i utrzymanie systemów informatycznych oraz opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji.
W czwartek 14 grudnia o godzinie 16:00 zakończono przyjmowanie wniosków w Lokalnym Systemie Informatycznym (LSI). Wnioski złożyło niemal 90% uprawnionych podmiotów, wnioskując łącznie na kwotę ok. 1,5 mld zł. Na 2 807 uprawnionych JST wnioski złożyło 2 517.
W naborze aplikowało:
- 2202 gmin,
- 300 powiatów,
- 15 województw.
Aktualnie trwają prace ekspertów z NASK-PIB nad oceną złożonych wniosków. Po ich weryfikacji nastąpi zawieranie umów z grantobiorcami. Na realizację określonych we wnioskach celów samorządy będą miały 24 m-ce.
Listy rankingowe wniosków grantowych wybranych do dofinansowania w ramach konkursu są sukcesywnie publikowane na stronie projektu https://www.gov.pl/web/cppc/cyberbezpieczny-samorzad
Zachęcamy do śledzenia aktualnych informacji na temat projektu „Cyberbezpieczny Samorząd” publikowanych na stronie CPPC.
Przypominamy również o infolinii projektu „Cyberbezpieczny Samorząd” – tel.: +48 22 182 22 94 oraz e-mail: cyberbezpiecznysamorzad@cppc.gov.pl