W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Facebook zablokował twoją treść? Złożyłeś reklamację, ale to nic nie dało? Skorzystaj z usługi "Odwołaj się od decyzji portalu" w serwisie gov.pl

22.04.2022

Facebook i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów wznowiły współpracę przy usłudze "Odwołaj się od decyzji portalu".

Ikona podniesionego kciuka

Po przerwie spowodowanej pandemią firma Meta (Facebook) i KPRM Cyfryzacja wznowiły współpracę przy obsłudze usługi Odwołaj się od decyzji portalu.

Od 18 kwietnia portal Facebook rozpatruje wnioski w ramach usługi Odwołaj się od decyzji portalu o przeprowadzenie dodatkowej weryfikacji decyzji portalu, pod kątem słuszności nałożonej blokady. Zespół Facebooka po otrzymaniu zgłoszenia sprawdzi, czy Standardy społeczności Facebooka zostały zastosowane poprawnie. Polska jest jedynym krajem, w którym firma Meta, umożliwiła użytkownikom Facebooka dodatkową możliwość odwołania się od swojej decyzji, dotyczącej usunięcia strony, profilu lub treści.

W jakich przypadkach można złożyć odwołanie przez usługę Odwołaj się od decyzji portalu?

Kiedy Facebook, Twoim zdaniem, zablokował bezpodstawnie treści lub konto i kiedy odwołanie za pośrednictwem narzędzi Facebooka nie doprowadziło do przywrócenia treści, możesz złożyć wniosek za pośrednictwem usługi Odwołaj się od decyzji portalu. Zespół Facebooka, ponownie sprawdzi czy Standardy społeczności zostały zastosowane poprawnie.

Aby skorzystać z usługi, zgłoszenie można złożyć wyłącznie z wykorzystaniem profilu zaufanego 

(eGO), który potwierdzi tożsamość wnioskodawcy. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Pamiętaj również, że poprzez usługę nie będą rozpatrywane inne problemy z kontem, jak np.:

  • problemy z dostępem do konta (np. zapomniane hasło, problem z weryfikacją za pomocą SMS lub dokumentów);
  • zhakowane konto;
  • ograniczenia lub blokady związane z produktem reklamowym.

W tych sprawach należy skorzystać z Centrum Pomocy Facebooka - https://pl-pl.facebook.com/help

Poniżej podajemy linki wybranych spraw, które można załatwić poprzez Centrum Pomocy Facebooka:

  • Twoje konto zostało zhakowane – poradnik dostępny w Centrum Pomocy Facebook po wpisaniu frazy „Myślę, że moje konto na Facebooku zostało zaatakowane przez hakera lub ktoś korzysta z niego bez mojego zezwolenia” – link.
  • Twoje konto zostało zablokowane – poradnik dostępny w Centrum Pomocy Facebook po wpisaniu frazy „Moje osobiste konto na Facebooku zostało zablokowane” – link.
  • Twoje treści zostały usunięte – poradnik dostępny w Centrum Pomocy Facebook po wpisaniu frazy „Uważam, że Facebook niesłusznie usunął mój post” – link.
  • Ktoś podszywa się pod Twoje konto – poradnik dostępny w Centrum Pomocy Facebook po wpisaniu frazy „Jak zgłosić konta lub strony na Facebooku, które podszywają się pode mnie lub inną osobę?” – link.
  • Twoja strona została usunięta lub nałożono na nią ograniczenia – poradnik dostępny w Centrum Pomocy Facebook po wpisaniu frazy „Z jakich powodów możliwe jest usunięcie mojej strony na Facebooku lub nałożenie na nią ograniczeń?” – link.
  • Masz problemy z logowaniem się do konta – poradnik dostępny w Centrum Pomocy Facebook po wpisaniu frazy „Nie mogę się zalogować do Facebooka” – link.
{"register":{"columns":[]}}