Zgłaszanie incydentów
Procedura zgłaszania incydentów - niezbędne informacje.
Gdzie zgłosić incydent?
Prześlij zgłoszenie do CERT Polska, który jest jednym z trzech Zespołów Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego, w skrócie CSIRT ( ang. Computer Security Incident Response Team), na poziomie krajowym.
Jak przekazać zgłoszenie?
Prześlij zgłoszenie w formie elektronicznej. Najlepiej zrobić to za pośrednictwem formularza online dostępnym na stronie https://incydent.cert.pl, który podpowie jakie informacje powinieneś zawrzeć w zgłoszeniu. Alternatywnie, można wysłać zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres cert@cert.pl.
Uwaga: Formularz do wydruku znajdziesz na BIP NASK
Materiały
Formularz zgłoszeniowy do wydruku. (Plik PDF rozmiar 66 KB.)W jakim czasie zgłosić incydent?
Jak najszybciej, przy czym nie później niż w ciągu 24 godzin od momentu wykrycia incydentu. Czas reakcji na zgłoszenie jest bardzo ważny i może wpłynąć na rozwiązanie problemu.
Co jeśli nie mam wszystkich potrzebnych informacji?
Przekaż informacje, które znasz w chwili zgłoszenia. Zespół CERT Polska, w toku badania sprawy, może poprosić cię o dalsze informacje, które nie zostały przekazane w pierwszym zgłoszeniu.
Czy muszę przekazać informacje prawnie chronione?
Tak, poprosimy cię o przesłanie takich informacji, jeśli jest to niezbędne do obsługi incydentu. Dzięki tej wiedzy będziemy mogli lepiej zrozumieć problem i udzielić ci adekwatnego wsparcia. Nie musisz obawiać się o bezpieczeństwo przekazanych informacji. Twoje informacje nie zostaną udostępnione ani przekazane innym podmiotom. Zwróć uwagę, by zaznaczyć w zgłoszeniu, które informacje stanowią tajemnice prawnie chronione.