Informacje i wnioski dotyczące strony głównej BIP
Po zalogowaniu za pomocą Węzła Krajowego:
- Otrzymasz dostęp do karty kontaktowej redagowanego przez ciebie podmiotu. Możesz też edytować i aktualizować istniejące dane, a także archiwizować karty.
- Możesz też złożyć wniosek o:
Zarejestrowanie podmiotu – jeżeli strona BIP twojego podmiotu nie posiada karty kontaktowej na gov.pl/bip i chcesz ją założyć
Aby dodać stronę BIP swojego podmiotu do gov.pl/bip, redaktor powinien postępować zgodnie z instrukcjami, które będą wyświetlane na ekranie.
UWAGA! Aby złożyć wniosek, należy dołączyć skan/zdjęcie upoważnienia lub oświadczenia, które potwierdza prawo do reprezentowania podmiotu w sprawach związanych z BIP.
- Redaktor loguje się do serwisu za pomocą Węzła Krajowego.
- Aby uruchomić proces, należy zaakceptować regulamin. Zaakceptowanie regulaminu jest wymagane przy pierwszym logowaniu użytkownika oraz przy każdej zmianie treści regulaminu.
- Aby poprawnie zarejestrować podmiot, redaktor powinien:
- podać nazwę podmiotu,
- określić miejsce podmiotu w strukturze,
- podać dane kontaktowe podmiotu oraz swoje,
- określić obszar działalności podmiotu,
- dodać logotyp podmiotu.
- Aby poprawnie zakończyć proces, redaktor powinien:
- zaznaczyć oświadczenie o odpowiedzialności karnej dotyczącej składania fałszywych oświadczeń,
- potwierdzić złożenie wniosku - po złożeniu wniosku na adres e-mail redaktora przyjdzie wiadomość z prośbą o potwierdzenie złożenia wniosku. Aby to zrobić, redaktor powinien kliknąć w link zamieszczony w tej wiadomości,
- po potwierdzeniu złożenia wniosku podpisać wniosek podpisem zaufanym.
Uwaga! Redaktor ma 24 godziny na potwierdzenie i podpisanie wniosku. Po tym czasie wniosek wygaśnie i należy wypełnić go na nowo.
Masz pytania lub wątpliwości? Pobierz "Instrukcję redaktora Strony Głównej BIP - gov.pl/bip"
Zmianę redaktora – jeżeli karta kontaktowa twojego podmiotu już istnieje na gov.pl/bip i chcesz zostać jej nowym redaktorem
Aby zmienić redaktora strony BIP zarejestrowanej na gov.pl/bip, należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Aby redaktor mógł złożyć wniosek o wprowadzenie podmiotu do serwisu, musi przedstawić dokumentację (skan/zdjęcie upoważnienia lub oświadczenia), która upoważnia go do reprezentowania podmiotu.
- Nowy redaktor loguje się do serwisu za pomoca Węzła Krajowego.
- Aby uruchomić proces, należy zaakceptować regulamin. Zaakceptowanie regulaminu jest wymagane przy pierwszym logowaniu użytkownika oraz przy każdej zmianie treści regulaminu.
- Aby poprawnie przeprowadzić proces zmiany redaktora, nowy redaktor powinien:
- wybrać podmiot z listy,
- wprowadzić dane nowego redaktora, które po zaakceptowaniu wniosku zastąpią dane dotychczasowego redaktora.
- Aby poprawnie zakończyć proces, redaktor powinien:
- zaznaczyć oświadczenie o odpowiedzialności karnej dotyczącej składania fałszywych oświadczeń,
- potwierdzić złożenie wniosku - po złożeniu wniosku na adres e-mail redaktora przyjdzie wiadomość z prośbą o potwierdzenie złożenia wniosku. Aby to zrobić, redaktor powinien kliknąć w link zamieszczony w tej wiadomości,
- po potwierdzeniu złożenia wniosku podpisać wniosek podpisem zaufanym.
Uwaga! Redaktor ma 24 godziny na potwierdzenie i podpisanie wniosku. Po tym czasie wniosek wygaśnie i należy wypełnić go na nowo.
Masz pytania lub wątpliwości? Pobierz "Instrukcję redaktora Strony Głównej BIP - gov.pl/bip"
Przeniesienie istniejącego podmiotu – jeżeli karta kontaktowa twojego podmiotu była założona za pomocą bip.gov.pl i chcesz ją przenieść do gov.pl/bip
UWAGA! Aby przenieść kartę kontaktową strony BIP z bip.gov.pl do gov.pl/bip musisz być jej aktualnym redaktorem na bip.gov.pl (w obecnej karcie powinien być ten sam adres e-mail). Jeżeli w bip.gov.pl dane redaktora są nieaktualne, w panelu redaktora wybierz opcję "Nowy podmiot".
Aby redaktor mógł złożyć wniosek o wprowadzenie podmiotu do serwisu, musi przedstawić dokumentację (skan/zdjęcie upoważnienia lub oświadczenia), która upoważnia go do reprezentowania podmiotu.
Aby przenieść dane strony BIP, która już znajduje się w gov.pl/bip, Redaktor powinien postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
- Redaktor loguje się do serwisu za pomocą Węzła Krajowego.
- Aby uruchomić proces, należy zaakceptować regulamin. Zaakceptowanie regulaminu jest wymagane przy pierwszym logowaniu użytkownika oraz przy każdej zmianie treści regulaminu.
- Aby poprawnie przeprowadzić proces przeniesienia podmiotu, redaktor powinien:
- wybrać podmiot z listy,
- zweryfikować poprawność danych podmiotu i ewentualnie uzupełnić braki,
- określić miejsce podmiotu w strukturze,
- załączyć logotyp podmiotu, o ile wcześniej nie był zamieszczony.
- Aby poprawnie zakończyć proces, redaktor powinien:
- zaznaczyć oświadczenie o odpowiedzialności karnej dotyczącej składania fałszywych oświadczeń,
- potwierdzić złożenie wniosku - po złożeniu wniosku na adres e-mail redaktora przyjdzie wiadomość z prośbą o potwierdzenie złożenia wniosku. Aby to zrobić, redaktor powinien kliknąć w link zamieszczony w tej wiadomości,
- po potwierdzeniu złożenia wniosku podpisać wniosek podpisem zaufanym.
Uwaga! Redaktor ma 24 godziny na potwierdzenie i podpisanie wniosku. Po tym czasie wniosek wygaśnie i należy wypełnić go na nowo.
Masz pytania lub wątpliwości? Pobierz "Instrukcję redaktora Strony Głównej BIP - gov.pl/bip"
Możesz również dokonać archiwizacji swojego podmiotu
Kiedy podmiot kończy działalność, jego karta kontaktowa na gov.pl/bip powinna zostać przeniesiona do archiwum. Oznacza to, że nie będzie ona dostępna na Stronie Głównej BIP w spisie podmiotów. Znajdziesz ją w archiwum BIP, które możesz pobrać w pliku xml.
Materiały
Pobierz: "Instrukcja redaktora Strony Głównej BIP - gov.pl/bip"INSTRUKCJA_REDAKTOR_BIP_06.pdf 2.07MB Upoważnienie - dot. osób, które są redaktorami, a zarazem PRACOWNIKAMI podmiotu. W tym celu kierownik ich podmiotu składa swój podpis pod upoważnieniem
upoważnienie.docx 0.01MB Oświadczenie - dot. osób, które są redaktorami, a zarazem KIEROWNIKAMI swojego podmiotu.
oświadczenie.docx 0.01MB