Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności serwisu
Bursa Szkół Artystycznych w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.gov.pl/web/bsaopole
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- część filmów może nie posiadać napisów i audiodeskrypcji.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 13.12.2022
Oświadczenie sporządzono dnia 21.03.2023.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Jerzy Siwiec, adres poczty elektronicznej bsa@bsa.opole.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77 45 10 94. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacja o dostępności architektonicznej
Do budynku bursy prowadzi główne wejście od ulicy Strzelców Bytomskich, bez podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy bursy.
Od strony parkingu znajdują się dwa wyjścia ewakuacyjne z klatek schodowych. Jedno z nich służy jako wejście dla dostawców i dostępne jest w godzinach pracy bursy, a drugie wejście jest wyłącznie wyjściem ewakuacyjnym z głównej klatki schodowej.
Budynek posiada windę zewnętrzną dostosowaną dla osób niepełnosprawnych (dostęp dla osób niepełnosprawnych od strony parkingu). Dostęp do windy znajduje się w holu bursy i na każdym poziomie budynku (I -IV piętro).
W budynku nie ma:
- oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
- głośników naprowadzających, informacje udzielane są na portierni znajdującej się na parterze bursy, po lewej stronie od wejścia głównego.
W bursie nie można skorzystać z tłumacza migowego. Na terenie bursy znajduje się parking dla samochodów osobowych z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Pierwsza publikacja:
- 22.03.2023 09:21 Jerzy Siwiec
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Jerzy Siwiec
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 1.0 | 22.03.2023 09:21 Jerzy Siwiec |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP