Ruszyła nowa centralna ewidencja pojazdów - informacje dla użytkowników
13.11.2017
Zgodnie ze znowelizowaną ustawą Prawo o ruchu drogowym, z dniem 13 listopada 2017 r. została uruchomiona nowa Centralna Ewidencja Pojazdów. Wprowadzone zmiany dotyczą przede wszystkim użytkowników systemu, w tym pracowników Starostw oraz Stacji Kontroli Pojazdów. W tym miejscu prezentujemy najważniejsze informacje związane z procesem wdrożenia nowej CEP.
Ministerstwo Cyfryzacji zdaje sobie sprawę, że pierwszy okres funkcjonowania CEP, tzw. stabilizacja, może być trudny zarówno dla użytkowników, jak i obywateli, którzy będą chcieli załatwić sprawę urzędową lub przeprowadzić obowiązkowe badanie techniczne.
Aby ograniczyć do absolutnego minimum ryzyko wystąpienia utrudnień, zespoły projektowe MC i COI pełnią w tym czasie dyżury monitorujące system w wymiarze 24h. Uruchomiona została dodatkowa komunikacja za pomocą dedykowanego newslettera oraz wzmocniono zespół konsultantów w Service Desk COI.
Wszelkie ewentualne problemy należy zgłaszać do dostawcy swojego oprogramowania lub na Service Desk COI:
E-MAIL: service_desk_portal@coi.gov.pl
TEL.: +48 42 253 54 99
SYSTEM ZGŁOSZEŃ ATMOSFERA: https://pomoc.coi.gov.pl
Poniżej znajdują się najważniejsze informacje i zagadnienia opracowane w formie pytań i odpowiedzi w podziale na poszczególne grupy interesariuszy.
Materiały
Centralna Ewidencja Pojazdów - FAQ StarostwaCentralna_Ewidencja_Pojazdów_-_FAQ_Starostwa.pdf 0.89MB API UDO - pytania i odpowiedzi
API_UDO_-_pytania_i_odpowiedzi.pdf 0.81MB Centralna Ewidencja Pojazdów Informator dla Stacji Kontroli Pojazdów
Centralna_Ewidencja_Pojazdów__Informator_dla_Stacji_Kontroli_Pojazdów.pdf 0.26MB