zgłoszenia do nagrody „Ambasador Polskiej Historii”
10.04.2024
Instytut Pamięci Narodowej przyjmuje zgłoszenia do nagrody „Ambasador Polskiej Historii”. Jest ona przeznaczona dla osób i organizacji spoza Polski.
Nagroda "Ambasador Polskiej Historii" ustanowiona przez Prezesa IPN i przyznawana przez Instytut Pamięci Narodowej honoruje osoby oraz instytucje szczególnie zasłużone dla upamiętniania historii narodu polskiego oraz wspierające Instytut w realizacji jego ustawowej misji. Nagroda "Ambasador Polskiej Historii" stanowi kontynuację wcześniej przyznawanej od 2015 do 2022 roku nagrody "Świadek Historii dla osób i organizacji spoza Polski".
Instytut Pamięci Narodowej zachęca do zgłaszania kandydatów spoza Polski, którzy w szczególny sposób zaangażowani są w pielęgnowanie polskiej pamięci historycznej. Wnioskować można o uhonorowanie zarówno żyjących, jak i zmarłych osób. Wniosek o przyznanie nagrody powinien zawierać informacje o kandydacie, uzasadnienie przyznania nagrody oraz kopie dokumentów potwierdzających zasługi kandydata.
Zgłoszenia elektroniczne należy przesłać na adres: ambasador.historii@ipn.gov.pl, zaś pisemne zgłoszenia należy przesłać pocztą na adres Instytutu Pamięci Narodowej do 30 kwietnia 2024 roku (decyduje data stempla pocztowego). Szczegółowe informacje na temat nagrody można znaleźć na stronie internetowej IPN pod adresem: https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/199186,Ambasador-Polskiej-Historii-nagroda-IPN-dla-osob-i-organizacji-spoza-Polski.html
Kontakt: Katarzyna Miśkiewicz, Karol Kasprzak
E-mail: ambasador.historii@ipn.gov.pl
Telefony kontaktowe: 22 581 85 99, 22 581 85 61