In order to ensure the highest quality of our services, we use small files called cookies. When using our website, the cookie files are downloaded onto your device. You can change the settings of your browser at any time. In addition, your use of our website is tantamount to your consent to the processing of your personal data provided by electronic means.
Back

Information about refunding student fees in case of receiving a visa refusal.

Warunki pobierania opłat za usługi edukacyjne przez uczelnie publiczne określa ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, a w przypadku uczelni niepublicznych wynikają one z wewnętrznych regulaminów tych uczelni.

Studenci przyjęci na studia zawierają z uczelniami umowy, których zapisy zawierają szczegółowe warunki związane z procesem przyjęcia na studia, przebiegiem studiów, w tym postanowienia dotyczące wysokości opłat oraz zasady zwrotu uiszczonych opłat. Kandydaci na studia powinni szczegółowo zapoznać się z tymi dokumentami, a zwłaszcza z zapisami dotyczącymi zasad uzyskiwania zwrotu wniesionych opłat za studia.

Kwestie dotyczące zwrotu opłat są rozwiązywane bezpośrednio między studentami a uczelniami. Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP, Ambasady RP, jak również Konsulaty RP nie pośredniczą w kontaktach pomiędzy studentem a uczelnią, ani nie dysponują narzędziami prawnymi pozwalającymi na uzyskanie przez cudzoziemca, który otrzymał odmowę wydania wizy studenckiej zwrotu uiszczonych przez niego opłat za studia.

Jeżeli uczelnia nie wywiązuje się z postanowień umowy zawartej ze studentem, w szczególności nie dokonała zwrotu opłaty w przypadku, gdy umowa tak przewidywała, roszczeń w sprawach opłat studenckich można dochodzić wyłącznie na drodze cywilnoprawnej.

{"register":{"columns":[]}}