W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Do trzech razy to sztuka! Kampania na rzecz trzeciego dziecka w rodzinie.

Fundacja Archipelag Inicjatyw w ramach projektu „Transgresja do wielodzietności. Kampania promująca podjęcie decyzji o trzecim dziecku wśród rodzin z dwójką dzieci” zrealizowała kampanię społeczną „Do trzech razy to sztuka!”, której celem było zachęcenie rodzin z dwójką dzieci do urodzenia kolejnego potomka.

PPR2021_Archipelag Inicjatyw

Aby kampania zachęcająca do posiadania trzeciego dziecka była jak najbardziej skuteczna niezbędne było jej zaprojektowanie i przeprowadzenie w oparciu o dowody naukowe. Zrealizowane badania dostarczyły wiedzy na temat projektowania efektywnych interwencji publicznych zwiększających prawdopodobieństwo urodzenia trzeciego dziecka przez pary z dwójką dzieci.

Rodzina

 

Efektem projektu był zarówno szczegółowy raport „Rodziny na progu wielodzietności”, jak i oparta na nim kampania społeczna „Do trzech razy to sztuka!”. Głównym przekazem kampanii zrealizowanej przez Fundację Archipelag Inicjatyw było hasło „Szacun Rodzice!”, pod którym kryła się potrzeba docenienia codziennego wkładu mamy i taty w wychowanie dzieci i w prowadzenie rodziny.

Fundacja w swoim działaniu zwróciła uwagę na fakt, jak wiele zawodów każdego dnia musi wykonać mama - od psychologa, poprzez handlowca po logistyka. Codzienny wysiłek mamy jest często niewidoczny i niedoceniany społecznie, co pokazało zarówno badanie, a potwierdził odbiór społeczny kampanii. W przekazie do ojca odwoływała się do wspomnień z narodzin dzieci i pierwszych chwil, kiedy dumnie trzymał potomka w swoich rękach. Zachęcała także do „kolejnego wyzwania”, jakim niewątpliwie byłyby narodziny kolejnego dziecka.

Kampania zrealizowana przez Fundację Archipelag Inicjatyw spotkała się z szerokim zainteresowaniem, o czym świadczy zasięg prawie 5 mln odbiorców. W mediach społecznościowych wpisy były szeroko komentowane i toczyło się pod nimi wiele dyskusji. Wiele mam zauważało, że wcześniej nie spotykało się z docenianiem ich codziennej pracy i z chęcią wymieniały „zawody”, które wykonują codziennie. Ojcowie natomiast w komentarzach często wklejali zdjęcia, gdy po raz pierwszy trzymali swoje dzieci w ramionach.

***

Fundacja Archipelag Inicjatyw działa na trzech polach - aktywizacji, kultury oraz historii. Jej głównym projektem jest działająca od 6 lat w samym sercu toruńskiej starówki Kamienica Inicjatyw - miejsce spotkań i wydarzeń dla seniorów, dzieci, rodziców oraz rodzin wielodzietnych. Każdego roku z bogatej oferty Kamienicy Inicjatyw korzysta ponad 1000 osób!

Strona internetowa projektu

 

{"register":{"columns":[]}}