Kampanie społeczne
-
Mama Po Wielokroć 2021– promocja pozytywnego wizerunku macierzyństwa i małżeństwaProjekt Mama Po Wielokroć wskazuje na piękno macierzyństwa i radości z nią związanej oraz na sposoby radzenia sobie z konfliktami w małżeństwie i rodzinie.
-
Randka małżeńska 2.0 - kampania wzmacniająca małżeństwa i rodzinyStowarzyszenie Diakonia Ruchu Światło-Życie jest jedną z 33 organizacji pozarządowych, które otrzymały dofinansowanie w ramach konkursu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej “Po pierwsze Rodzina!”. Dzięki temu wsparciu, stowarzyszenie zrealizowało projekt Randka Małżeńska 2.0, dotyczący rozwiązywania problemów rodzinnych poprzez dialog i usprawnianie komunikacji między małżonkami.
-
Fundacja Nie Zmarnuj Swojego Życia – rodzina w hip-hopowym brzmieniuFundacja Nie Zmarnuj Swojego Życia wykorzystała swoje doświadczenie związane z muzyką hip-hop i profilaktyką, by dotrzeć do młodych ludzi, przed którymi stoją wybory dotyczące małżeństwa i rodzicielstwa. Celem projektu “Też jestem mamą, też jestem tatą! - edycja 2021” było kształtowanie pozytywnego obrazu trwałej rodziny, poprzez realizację działań informacyjno-edukacyjnych dla co najmniej 120 000 osób w wieku od 14-19 lat z terenu Polski. Dzięki profesjonalnie przygotowanej kampanii z udziałem znanych raperów (Peja, Bisz) i aktorki Małgorzaty Kożuchowskiej Fundacji udało się dotrzeć aż do 152 000 młodych ludzi.
-
Dbam o świat i siebieMyślą o rozwoju, szczęściu i chcą realizować swoje plany, ale nie chcą rezygnować z wartości i ideałów, w które wierzą. Ważna jest dla nich odwaga, z którą kobieta i mężczyzna podejmują decyzję o wspólnym życiu – małżeństwo. To część wniosków, które wyniknęły z projektu badawczego „Dbam o świat i siebie - decyzje młodych ludzi o małżeństwie, rodzinie i potomstwie” zrealizowanego przez Fundację Edukacji Zdrowotnej i Psychoterapii. Badanie dotyczyło decyzji prokreacyjnych młodych Polaków. W rezultacie badań powstały wskazówki dotyczące czynników wpływających na decyzje młodych ludzi o posiadaniu dziecka.
-
Kampania „Mama – Kobieta Sukcesu” przełamała stereotypowe myślenie o sukcesie i kobietach.Fundacja Priorytety i Fundacja Bo Warto przeprowadziły kampanię społeczną, której głównym celem było uświadamianie jak ważną i trudną pracę wykonują mamy - kobiety sukcesu. Podstawą było przeprowadzenie badań społecznych, które potwierdziły, że dla 86% Polaków najważniejszą wartością i źródłem spełnienia w życiu jest posiadanie szczęśliwej rodziny, że wymaga to wysiłku i umiejętności. Jednocześnie kobiety zajmujące się domem są negatywnie postrzegane, a sukces przypisywany jest wyłącznie kobietom spełnionym w biznesie.
-
Szczęście, spełnienie, najlepsza inwestycja w siebie. Takie jest małżeństwo i rodzina!W projekcie „Małżeństwo i rodzina. Analiza SWOT dla wahających się” Fundacja Medialna 7 rzuciła wyzwanie młodym ludziom, którzy właśnie wkroczyli w dorosłość, proponując im, by spojrzeli na rodzinę, jak na długoterminową inwestycję, na której można wiele zyskać.
-
Do trzech razy to sztuka! Kampania na rzecz trzeciego dziecka w rodzinie.Fundacja Archipelag Inicjatyw w ramach projektu „Transgresja do wielodzietności. Kampania promująca podjęcie decyzji o trzecim dziecku wśród rodzin z dwójką dzieci” zrealizowała kampanię społeczną „Do trzech razy to sztuka!”, której celem było zachęcenie rodzin z dwójką dzieci do urodzenia kolejnego potomka.
-
„RODZINA RAZEM - kurs rodzicielski dla dorosłych w sytuacji rozwodowej”Rozwód to bardzo trudne doświadczenie dla rodziców, jeszcze trudniejsze dla dzieci. Rozwodzący się rodzice oraz Ci, którzy rozważają decyzję o rozwodzie często nie radzą sobie w nowej sytuacji a dobro dziecka jest całkowicie pomijane. Rodzice nie są świadomi, że to na nich spoczywa obowiązek przeprowadzenia dzieci przez trudne doświadczenie rozwodu, rozstania, konfliktu w taki sposób, aby wzajemne relacje rodzinne ucierpiały w jak najmniejszym stopniu.
-
Fundacja ŻycieOpracowanie i przeprowadzenie kampanii społecznej na rzecz zmiany realizowania przez NGOs wsparcia dla dzieci i młodzieży z uwzględnieniem sytuacji rodziny