Fundacja Nie Zmarnuj Swojego Życia – rodzina w hip-hopowym brzmieniu
Fundacja Nie Zmarnuj Swojego Życia wykorzystała swoje doświadczenie związane z muzyką hip-hop i profilaktyką, by dotrzeć do młodych ludzi, przed którymi stoją wybory dotyczące małżeństwa i rodzicielstwa. Celem projektu “Też jestem mamą, też jestem tatą! - edycja 2021” było kształtowanie pozytywnego obrazu trwałej rodziny, poprzez realizację działań informacyjno-edukacyjnych dla co najmniej 120 000 osób w wieku od 14-19 lat z terenu Polski. Dzięki profesjonalnie przygotowanej kampanii z udziałem znanych raperów (Peja, Bisz) i aktorki Małgorzaty Kożuchowskiej Fundacji udało się dotrzeć aż do 152 000 młodych ludzi.
Głównym założeniem projektu było dotarcie w nowatorski sposób do tych młodych osób, które na co dzień nie słyszą o pozytywnych aspektach małżeństwa i rodzicielstwa. Najpopularniejszym gatunkiem muzycznym wśród polskiej młodzieży jest hip-hop, dlatego Fundacja Nie Zmarnuj Swojego Życia postanowiła przekazać za pośrednictwem tej muzyki ważne treści. Wszystkie działania w projekcie dotyczyły wspomagania młodych w zakładaniu rodziny oraz nieodkładaniu decyzji o macierzyństwie i ojcostwie, przygotowując ich zarazem do nowych ról życiowych i społecznych.
Na potrzeby kampanii #MojeGniazdo powstały 3 autorskie utwory hip-hopowe, do których stworzono 3 profesjonalne teledyski. Do realizacji utworów, Fundacja zaprosiła producentów i raperów, których słuchają setki tysięcy młodych ludzi. W nagraniach wzięli udział raperzy Peja i Bisz oraz producenci hip-hopowi: PSR oraz DJ Flip. Głównym twórcą utworów na potrzeby kampanii był raper Bęsiu. Pod tym pseudonimem od ponad 15 lat kryje się Łukasz Bęś - obecny prezes Fundacji Nie Zmarnuj Swojego Życia. Oprócz teledysków, drugim filarem kampanii #MojeGniazdo były 3 filmy edukacyjne z udziałem znanych osób. Bohaterem serii trzech wywiadów o rodzinie był:
- Wojciech Nowicki - złoty medalista olimpiady w Tokio w rzucie młotem (zobacz odcinek 1),
- Małgorzata Kożuchowska - jedna z najbardziej znanych aktorek filmowych i teatralnych (zobacz odcinek 2),
- Jerzy “Juras” Wroński - raper i pięciokrotny zdobywca Pucharu Świata w kickboxingu (zobacz odcinek 3).
W ciągu dwóch miesięcy trwania kampanii #MojeGniazdo, materiały wideo osiągnęły ponad 267 000 wyświetleń w serwisie YouTube. Kampania dotarła aż do 152 000 młodych ludzi (14-19 lat), co stanowi ponad 25% lepszy wynik od zaplanowanych 120 000. Ważnym aspektem stworzonej kampanii jest jej trwałość. Po zakończeniu działań (31.12.2021) wszystkie materiały wideo są nadal dostępne na YouTube i będą oddziaływać na młodzież przez kolejne miesiące i lata. Najpopularniejszym nośnikiem kampanii okazał się pierwszy teledysk pt. “Gniazdo” z gościnnym udziałem Peji. Do końca grudnia obejrzano go 180 000 razy w serwisie YouTube. Kampania #MojeGniazdo trafiła do mediów tradycyjnych i portali, które udostępniały wywiad z aktorką Małgorzatą Kożuchowską. Cytaty z tego wywiadu trafiły do najpopularniejszych portali show-biznesowych takich jak: WP.PL, Radiozet.pl, viva.pl, Pudelek.pl, Plotek.pl, Plejada.pl.
Facebook Fundacji:https://www.facebook.com/fundacjaniezmarnujswojegozycia
Instagram Fundacji: https://www.instagram.com/niezmarnujswojegozycia/
Strona projektu: https://tezjestemtata.pl
Strona Fundacji: https://niezmarnujswojegozycia.pl
***
Projekt „Też jestem mamą, też jestem tatą! - edycja 2021” został zorganizowany w ramach konkursu „Po pierwsze Rodzina!” z inicjatywy Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Pełnomocnika Rządu ds. Polityki Demograficznej.
Fundacja Nie Zmarnuj Swojego Życia powstała w 2019 roku w celu rozszerzenia prowadzonej od 2013 roku działalności projektu profilaktycznego pn. “Nie Zmarnuj Swojego Życia”. Prezes Fundacji (Łukasz Bęś) i członek zarządu (Jonatan Blank) są autorami i prowadzącymi ww. projekt profilaktyczny. W ciągu dziewięciu lat odwiedzili osobiście ponad 1300 szkół i placówek oświatowych w kraju i zagranicą. Prowadzący dotarli osobiście do 470 000 młodych ludzi oraz co najmniej 9000 nauczycieli i dyrektorów szkół. W 2020 roku Fundacja realizowała projekt w ramach konkursu “Po pierwsze Rodzina!”, w ramach którego powstał premierowy utwór i teledysk dot. rodziny. W ciągu dziesięciu dni teledysk pt. “Nie pękam” obejrzano 77 000 razy w serwisie YouTube. Projekt zrealizowany w 2021 stanowił rozwinięcie i kontynuację działań promujących rodzinę wśród młodych ludzi.