W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Oddział Programów Współpracy Transgranicznej i Zamówień Publicznych

p.o. Kierownika Oddziału:

Agnieszka Parkitna

tel.: 71 340 65 27
e-mail: a.parkitna@duw.pl

Z-ca Kierownika Oddziału:

Agnieszka Chołodecka

tel.: 71 340 61 34
e-mail: a.cholodecka@duw.pl

Zadania Oddziału Programów Współpracy Transgranicznej i Zamówień Publicznych:

  1. realizacja zadań związanych z pełnieniem przez Wojewodę funkcji Krajowego Kontrolera, o którym mowa w art. 23 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1299/2013 z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach celu „Europejska współpraca terytorialna”, dla Programu Współpracy INTERREG Polska – Saksonia 2014-2020 oraz Programu INTERREG V-A Republika Czeska - Polska, a także zadań, o których mowa w art. 46 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1059 z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie przepisów szczegółowych dotyczących celu „Europejska współpraca terytorialna” (Interreg) wspieranego w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz instrumentów finansowania zewnętrznego oraz art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027, w ramach Programu INTERREG Czechy – Polska 2021-2027 oraz Programu Współpracy INTERREG Polska – Saksonia 2021-2027, w tym w szczególności:

  • przygotowanie i aktualizowanie instrukcji wykonawczej,

  • przeprowadzanie weryfikacji administracyjnych wniosków o płatność oraz raportów wraz z zestawieniem dokumentów/wnioskiem o płatność, w tym kontroli ex-ante i ex-post dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych i zatwierdzanie wydatków,

  • rozpatrywanie zastrzeżeń zgłaszanych w stosunku do wydatków podlegających pomniejszeniu i korektom finansowym,

  • sporządzanie i aktualizowanie rocznych planów kontroli projektów przeprowadzanych na miejscu ich realizacji,

  • przeprowadzanie planowych i doraźnych kontroli na miejscu realizacji projektu oraz ewentualnie kontroli następczych w przypadku wydania zaleceń pokontrolnych,

  • sporządzanie informacji pokontrolnych wraz z formułowaniem ewentualnych zaleceń pokontrolnych, podlegających weryfikacji pod względem wdrożenia w ramach kontroli następczych,

  • przeprowadzanie kontroli dokumentów składanych w ramach trwałości operacji Programów INTERREG,

  •  przeprowadzanie planowych i pozaplanowych kontroli trwałości projektów na miejscu realizacji w ramach Programów INTERREG,

  • zapobieganie, wykrywanie oraz korygowanie nieprawidłowości, w tym prowadzenie czynności wyjaśniających w przypadku stwierdzenia wystąpienia nieprawidłowości oraz w przypadku otrzymania informacji o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości od podmiotów zewnętrznych, w szczególności informacji zawartych w wynikach kontroli podmiotów zewnętrznych,

  • prowadzenie rejestru stwierdzonych nieprawidłowości oraz przekazywanie odpowiednim instytucjom informacji o nieprawidłowościach indywidualnych i systemowych,

  • sporządzanie zawiadomień do rzecznika dyscypliny finansów publicznych,

  • wprowadzanie do odpowiednich systemów informatycznych danych niezbędnych do monitorowania, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji i audytu, na zasadach określonych w odpowiednich wytycznych,

  • przeprowadzanie corocznej identyfikacji, analizy i oceny ryzyk związanych z realizacją powierzonych zadań,

  • współpraca ze wszystkimi instytucjami zaangażowanymi we wdrażanie Programów w zakresie realizowanych zadań,

  • udzielanie beneficjentom informacji dotyczących procedur kontroli, w tym także wsparcia merytorycznego w toku kontroli i audytów prowadzonych przez inne uprawnione podmioty,

  • udzielanie instytucjom zaangażowanym we wdrażanie Programów INTERREG informacji niezbędnych do celów statystycznych, monitoringu finansowego i badań efektywności,

  • realizacja zadań Wojewody jako dysponenta części budżetowej w zakresie pozostającym w kompetencji Oddziału, w tym obsługa systemu „TREZOR”,

  • wykonywanie innych zadań określonych w Porozumieniach w sprawie powierzenia Wojewodzie zadań kontrolnych w ramach programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej, dokumentach programowych, dokumentach krajowych i instrukcji wykonawczej,przygotowywanie, obsługa i rozliczanie projektów Urzędu, finansowanych ze środków Programu Pomoc Techniczna dla Funduszy Europejskich 2021-2027;

  1. planowanie budżetu Oddziału oraz przygotowanie planów zamówień publicznych i szkoleń, finansowanych w ramach Programu Pomoc Techniczna dla Funduszy Europejskich 2021-2027;

  2. obsługa dotacji ujętych w części budżetowej Wojewody oraz środków z rezerwy celowej budżetu państwa w zakresie pozostającym w kompetencji Oddziału;

  3. archiwizacja, przechowywanie i należyte zabezpieczenie dokumentacji dotyczącej czynności wykonywanych w Oddziale;

  4. sporządzanie zbiorczego planu zamówień publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane oraz planu postępowań o udzielenie zamówień, a także ich aktualizacji;

  5. przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w tym:

  • rejestracja w Głównym Rejestrze Postępowań i weryfikacja wniosków o wszczęcie postępowania,

  • wszczynanie oraz prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych przy użyciu właściwego środka komunikacji elektronicznej oraz obsługa Komisji Przetargowych, przy użyciu właściwego środka komunikacji elektronicznej,

  • sporządzanie ogłoszeń o zamówieniu, wyniku postępowania oraz wykonaniu umów, specyfikacji warunków zamówienia i opisów potrzeb i wymagań, a także protokołów postępowania,

  • przygotowywanie projektów umów z wykonawcami, wyłonionymi w wyniku rozstrzygnięcia prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych;

  1. realizacja obowiązków Urzędu w zakresie planowania, przygotowywania oraz realizacji zamówień centralnych i wspólnych, udzielanych przez Centralnego Zamawiającego – Centrum Obsługi Administracji Rządowej;

  2. rejestracji w Dodatkowym Rejestrze Postępowań i weryfikacji formularzy zgłoszeniowych, dotyczących nabywania przez Urząd robót budowlanych, usług i dostaw o wartości niższej niż próg, zobowiązujący do stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;

  3. sporządzanie rocznego sprawozdania dla Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o zamówieniach, udzielonych przez Urząd oraz przygotowywanie innych sprawozdań i informacji dotyczących tego obszaru;

  4. rejestracja umów, zawieranych przez Urząd, w rejestrze Umów DUW, prowadzonym elektronicznie;

  5. sporządzanie projektów regulacji wewnętrznych, dotyczących udzielania zamówień i wydatkowania środków publicznych przez Urząd;

  6. przeprowadzanie analiz i przygotowywanie opinii w zakresie udzielenia zamówień publicznych w Urzędzie.

{"register":{"columns":[]}}