W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ważne informacje

Podmiot leczniczy nie może rozpocząć działalności przed uzyskaniem wpisu do rejestru.

Organ prowadzący rejestr podmiotów wykonujących działalność leczniczą:

Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu

Wydział Zdrowia

Oddział Zdrowia Publicznego i Organizacji Ochrony Zdrowia

50-951 Wrocław

Pl. Powstańców Warszawy 1

pokój nr 0125, 0128

tel: 71 / 340 65 02, 71 / 340 64 92, 71 / 340 69 79, 71 / 340 69 38,  71 / 340 62 79

Zgodnie z art. 106 ust 1 pkt 1 ustawy o działalności leczniczej organem prowadzącym rejestr podmiotów leczniczych jest wojewoda właściwy dla siedziby albo miejsca zamieszkania podmiotu leczniczego.

Skutki prawne wpisu do rejestru

Podmiot leczniczy wpisany do rejestru jest obowiązany zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania.

W przypadku niezgłoszenia zmiany danych objętych rejestrem, organ prowadzący rejestr może, w drodze decyzji administracyjnej, nałożyć na podmiot wykonujący działalność leczniczą karę pieniężną w wysokości do dziesięciokrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę, określonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.

Opłaty za wpis do rejestru i wpis zmian w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą

Zgodnie z art. 105 ustawy o działalności leczniczej wpis do rejestru podmiotów leczniczych podlega opłacie:

1. za wpis nowego podmiotu do rejestru – 745 zł – 10% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłaty nagród z zysku za ubiegły rok, ogłaszanego, w drodze obwieszczenia, przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” (Obwieszczenie z dnia 22 stycznia 2024 r. (Monitor Polski poz. 75 z dnia 24 stycznia 2024 r.).

2. za wpis zmian w rejestrze – 372,50 zł – 50% wysokości opłaty określonej w pkt 1.

Wpłaty należy dokonywać na konto:

Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu

NBP O/O Wrocław
41 1010 1674 0005 9222 3100 0000

Tytułem: „opłata za wpis (zmianę wpisu) do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą”

Wpis do rejestru podlega wykreśleniu (art. 108 ust. 2 ustawy o działalności leczniczej) 
w przypadku:

  1. Złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 100 ust. 2, niezgodnego ze  stanem faktycznym.
  2. Wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego podmiotowi wykonującemu działalność leczniczą wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru.
  3. Rażącego naruszenia warunków wymaganych do wykonywania działalności objętej wpisem.
  4. Niezastosowania się do zaleceń pokontrolnych, o których mowa w art. 112 ust. 7 pkt 2.
  5. Złożenia wniosku o wykreślenie z rejestru.
  6. Bezskutecznego upływu terminu podjęcia działalności wyznaczonego przez organ prowadzący rejestr, nie dłuższego niż 3 miesiące, jeżeli podmiot wykonujący działalność leczniczą w terminie 3 miesięcy od dnia wpisu do rejestru nie podjął działalności.                                                                         

W przypadkach, o których mowa w ust. 2 pkt 1, 3 i 4 ustawy wykreślenie z rejestru następuje po uprzednim wydaniu decyzji przez organ prowadzący rejestr o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru. Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.

Podmiot wykonujący działalność leczniczą, który wykreślono z rejestru na podstawie ust. 2
pkt 1, 3 lub 4 ustawy może uzyskać ponowny wpis do tego rejestru nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia wykreślenia z rejestru.

Decyzja o wykreśleniu z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą podlega opłacie skarbowej w kwocie 10 zł.

Wpłaty należy dokonywać na konto:

Gmina Wrocław,
Wrocław, pl. Nowy Targ 1/8,

PKO Bank Polski S.A.
82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
tytułem: opłata skarbowa za wydanie decyzji o wykreśleniu z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą

Wydawanie odpisów księgi rejestrowej podmiotu leczniczego:

  1. podanie o odpis księgi rejestrowej
  2. dowód dokonania opłaty skarbowej w wysokości 5 zł za każdą rozpoczętą stronę.

Wpłaty należy dokonywać na konto:

Gmina Wrocław,
Wrocław, pl. Nowy Targ 1/8,

PKO Bank Polski S.A.
82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

tytułem: „opłata skarbowa za wydanie odpisu księgi rejestrowej”

{"register":{"columns":[]}}