Pytania i odpowiedzi
E-Kolejka – co to jest i dlaczego warto z niej korzystać
E-Kolejka to system informatyczny, którego celem jest zwiększenie Twojego komfortu - Pacjenta skierowanego na badanie w kierunku SARS-CoV-2. Dzięki sugestiom systemu możesz zminimalizować czas oczekiwania w kolejce do badania i nie narażać się na dodatkowe ryzyko.
Jak działa e-Kolejka?
Lekarz kieruje Pacjenta na pobranie wymazu. W czasie wizyty zwróć uwagę, czy adres w systemie lekarza odpowiada faktycznemu miejscu Twojego pobytu. e-Kolejka zarekomenduje miejsce i termin badania w Twojej okolicy na podstawie tego adresu.
Po wystawieniu skierowania informacja o potrzebie organizacji badania trafi do e-Kolejki w ciągu kilku minut.
Wiemy, że być może potrzebujesz trochę czasu żeby się zorganizować i dojechać na badanie, dlatego e-Kolejka poszuka wolnych terminów nie wcześniej niż 2h od wystawienia skierowania, ale też nie później niż 36h od tego momentu. W pierwszej kolejności poszukiwane będą wolne terminy w Twojej gminie. Jeśli w tym rejonie dostępność terminów będzie ograniczona, e-Kolejka rozszerzy zasięg poszukiwań na powiat.
Kiedy termin badania i placówka zostaną wytypowane, e-Kolejka powiadomi Cię o zalecanym terminie i miejscu badania SMS-em o treści:
przykładowa treść SMSa: "Zapraszamy na test COVID-19 dnia 20.12.2020 g. 10.00 Tomaszów Mazowiecki, Jana Pawla II 35. Przeczytaj przed testem: www.gov.pl/ekolejka".
Zachęcamy, abyś udał się na badanie o wskazanej godzinie do podanej placówki. Dzięki temu unikniesz niedogodności oczekiwania na badanie oraz zminimalizujesz ryzyko zainfekowania siebie i innych oczekujących.
Czy muszę udać się na badanie w miejscu i czasie wskazanym w SMS-ie?
Gorąco zachęcamy do skorzystania ze wskazówek w SMS-ie. Wysyłając wiadomość do Ciebie, powiadomiliśmy o tym również punkt pobrań, dzięki czemu może się on przygotować się na przyjęcie określonej liczby Pacjentów.
Jeśli jednak nie możesz udać się na badanie we wskazanym miejscu i terminie, możesz skorzystać z dowolnego innego punktu pobrań. Pamiętaj jednak, że tam również skierowaliśmy Pacjentów na konkretne terminy, więc jest ryzyko, że będziesz musiał czekać w kolejce. Punkty mogą również zorganizować obsługę Pacjentów w taki sposób, żeby w pierwszej kolejności obsłużyć osoby, które zostały zaproszone SMS-em.
Co powinienem zrobić, jeśli SMS nie przyjdzie?
Jeśli minęła godzina od wystawienia skierowania, a SMS nie nadszedł, może to oznaczać, że w Twojej okolicy punkty pobrań nie zgłosiły wystarczającej liczby dostępnych terminów na najbliższe 36h. Skontaktuj się z wybranym przez siebie punktem i zastosuj się do wskazówek personelu. Lista punktów pobrań dostępna jest tutaj.