FireW@lly to bezpłatna, edukacyjna gra mobilna dla dzieci i młodzieży. Dzięki niej młodzi gracze dowiedzą się więcej na temat bezpieczeństwa w sieci – poznają cyberzagrożenia i sposoby radzenia sobie z nimi. Zawarte w grze zadania i quizy dotyczą zagadnień takich jak: silne hasła, ochrona danych osobowych i tożsamości w sieci, fake newsy, szkodliwe oraz nielegalne treści, patostreamy i wiele innych.
Świat FireW@lly przypomina fantastyczne, cyfrowe miasto, w którym programy i aplikacje tworzą żywą i świadomą społeczność zamieszkującą przestrzeń twardego dysku. W tym świecie głównymi bohaterami są gracze, którzy wcielają się w W@lly’ego lub W@llię. Mają ważną misję – pomagają mieszkańcom miasta pokonywać potencjalnie groźne sytuacje i zapobiegać kolejnym cyberatakom. Podczas rozgrywki graczom towarzyszy Omni: komputer podręczny wspierający ich w codziennych obowiązkach.
Na czym konkretnie polega rozgrywka? Celem graczy jest rozwiązanie 37 różnych zagadek w formie quizów lub minigier, które przybliżają najważniejsze informacje związane z zagadnieniami poruszanymi w danym rozdziale. Zadania z jednej strony pomagają sprawdzić poziom zdobytej wiedzy, a z drugiej – utrwalić ją. To jednak nie wszystko: za każdą wykonaną misję gracze otrzymują RAM-y, czyli cyfrową walutę, za którą mogą kupić dodatkowy ekwipunek dla swojej postaci, a tym samym zwiększyć szansę na uzyskanie lepszego wyniku. W tej grze nie ma przegranych – jej uczestnik w każdej chwili może wrócić do biblioteki i powtórzyć zadanie.
Gra mobilna FireW@lly powstała w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, realizowanego przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK i Centrum Nauki Kopernik. Jest w pełni bezpieczna – nie pobiera żadnych danych z urządzenia dziecka i nie zawiera reklam.
Wejdźcie do cyfrowego świata i pomóżcie uratować go przed cyberintruzami!
{"register":{"columns":[]}}