W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Będzie bezpieczniej na DK43 w Zajączkach Drugich w gminie Krzepice

26.09.2022

Podpisaliśmy umowę na wykonanie inwestycji poprawiającej bezpieczeństwo ruchu drogowego na DK43. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na zaprojektowanie i budowę prawie 400-metrowego chodnika oraz dedykowanego oświetlenia na przejściu dla pieszych. Chodnik ułatwi bezpieczne poruszanie się wzdłuż drogi, a doświetlenie przejścia dla pieszych zapewni odpowiednia widoczność, ułatwiając odpowiednio wczesną reakcję kierowców. Na odcinku objętym budową chodnika przebudowane zostaną również zjazdy i odwodnienie drogi. Tam, gdzie będzie to niezbędne, zmodyfikowane zostanie oznakowanie pionowe i poziome. Zadanie za kwotę 1 179 939 zł wykona firma Gramar z Lublińca. Inwestycja realizowana jest w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej.

Będzie bezpieczniej na DK43 w Zajączkach Drugich w gminie Krzepice.

Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 

Realizacja tej i kolejnych inwestycji poprawiających bezpieczeństwo na drogach jest możliwa dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024. Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar.   

Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych. Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach PBDK.

{"register":{"columns":[]}}