Bezpieczniej na przejściu dla pieszych na DK91 w Rędzinach
08.08.2022
Podpisaliśmy umowę na budowę wzbudzanej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych w ciągu DK91 w rejonie Urzędu Gminy w Rędzinach. Inwestycję wykona firma Inżynieria Ruchu Drogowego z Częstochowy za kwotę ponad 300 tys. zł.
Zakres i czas realizacji zamówienia
Na realizację tej inwestycji, w formule Projektuj i buduj, przewidziano trzy miesiące. W tym czasie wykonawca opracuje dokumentację formalną i projektową, uzyska wszelkie niezbędne uzgodnienia i decyzje oraz zrealizuje całość prac na podstawie dokumentacji uzgodnionej z GDDKiA.
Najważniejszą częścią zamówienia jest budowa wzbudzanej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych wraz z dedykowanym oświetleniem przejścia oraz wykonanie niezbędnych prac brukarskich. Wykonane prace zostaną objęte czteroletnią gwarancją jakości.
Cel inwestycji
Budowa sygnalizacji świetlnej stanowi kontynuację planu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) na przejściach dla pieszych. Zrealizowana inwestycja zapewni wysoką efektywność ekonomiczną ze względu na znaczącą poprawę bezpieczeństwa i stosunkowo niskie koszty instalacji i eksploatacji.
Źródło finansowania
Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej
Realizacja tej i kolejnych inwestycji poprawiających bezpieczeństwo na drogach jest możliwa, dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024.
Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar. Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych.
Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach PBDK.