W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informujemy z wyprzedzeniem o planowanym remoncie S86 pomiędzy Sosnowcem a Katowicami

22.09.2022

Już dziś, o rozpoczynającym się w poniedziałek remoncie, będziemy informowali kierowców za pomocą tablic zmiennej treści ustawionych przy DK86. Wczoraj zostały również ustawione tablice informujące o rekomendowanych objazdach. Zlokalizowaliśmy je na węzłach drogi ekspresowej S1 w Podwarpiu oraz Dąbrowa Górnicza Sulno i DK86 Murckowska w Katowicach.

Tablice zmiennej treści informujące o planowanym remoncie S86 pomiędzy Sosnowcem a Katowicami

Zmiana organizacji ruchu rozpocznie się w piątek

Drogowcy na S86 pomiędzy Sosnowcem a Katowicami pojawią się już w piątek po południu. Wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu, która poprzedzi poniedziałkowe rozpoczęcie frezowania prawego i środkowego pasa jezdni w kierunku Katowic. Najpierw zmianie ulegnie oznakowanie poziome. Wyznaczymy dwa pasy ruchu. Dostępna szerokość jezdni pozwolili na utworzenie lewego pasa ruchu o szerokości 2,75 m i prawego o szerokości 3 m. Włączenia do drogi ekspresowej będą odbywać się z wykorzystaniem linii zatrzymania oraz znaku STOP.  

Ta część prac potrwa do poniedziałku, kiedy to oznakowanie poziome zostanie uzupełnione o pionowe. Wtedy też wprowadzony zostanie zakaz wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe i autobusy. Ograniczymy również dopuszczalną prędkość do 60 km/h. Następnie rozpocznie się usuwanie zużytej nawierzchni jezdni. Jeśli warunki pogodowe pozwolą, frezowanie będzie odbywać się w dzień i w porze nocnej. Tam, gdzie okaże się to zasadne, sfrezowana zostanie również warstwa wiążąca nawierzchni. Równocześnie w miejsce sfrezowanej nawierzchni wbudowywana będzie nowa mieszanka kruszywa i asfaltu.  

Wykonawca do realizacji robót asfaltowych zabezpieczył dwa zespoły pracowników do układania warstw, wraz z kompletem walców oraz sprzętu pomocniczego. Taka organizacja placu budowy zapewni optymalne przeprowadzenie remontu. Ten zakres robót powinien zakończyć się do piątku, kiedy to frezowanie rozpocznie się na jezdni w kierunku Sosnowca. Poprzedzi to zmiana organizacji ruchu, którą rozpoczniemy 28 września (środa). 

Remont pasów lewych i środkowych na obu jezdniach powinien zostać zrealizowany do połowy października. Po zakończeniu tego etapu robót ruch zostanie przeniesiony na wyremontowane pasy jezdni, a następnie rozpocznie się remont pasa prawego i awaryjnego. W tym etapie użytkownicy drogi również będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym z kierunków. Szerokość pasa lewego będzie wynosiła 3,5 m, a środkowego 3,25 m. Przewidujemy, że zakończenie remontu tego odcinka powinno nastąpić do 15 listopada br.

Rozwiewamy wątpliwości co do zasadności remontu

Przy wyborze odcinków do remontów, oprócz wyników kampanii pomiarowej, brane jest również pod uwagę natężenie ruchu na drodze oraz wiek nawierzchni. Zabiegi remontowe na drodze ekspresowej pomiędzy Sosnowcem a Katowicami wykonywaliśmy w latach 2008 i 2009. Standardem w GDDKiA jest, że na autostradach i drogach ekspresowych planuje się wykonanie zabiegów odświeżających po co najmniej 10 latach. Wiek remontowanej nawierzchni S86 w zależności od odcinka wynosi 13 i 14 lat. Średni dobowy ruch pojazdów na tym odcinku drogi ekspresowej wynosi 112 736 i jest najwyższy w województwie śląskim.  Jednym z głównych powodów remontu tej drogi jest niezadowalający stan właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni. Obliguje to zarządcę do podjęcia działań naprawczych, aby nie dopuścić do pogorszenia jej stanu, który wpływałby na bezpieczeństwo użytkowników.

Reżim technologiczny

W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, takich jak deszcz, ujemna temperatura czy silny wiatr przekraczający 16 m/s, terminy realizacji remontów mogą ulec zmianie. Te zjawiska mogą wpłynąć na harmonogram wykonania niektórych prac - w szczególności ułożenia nowej nawierzchni jezdni. 

{"register":{"columns":[]}}