W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poznaliśmy oferty w dwóch przetargach na przebudowę 9 km DK91

08.12.2022

We wrześniu ogłosiliśmy przetargi na przebudowę odcinków Częstochowa - Nowa Wieś oraz Siedlec Duży - Koziegłowy. Teraz nastąpi sprawdzenie złożonych ofert pod kątem formalnym i merytorycznym. Jeśli nie wpłyną odwołania od rozstrzygnięć w przetargach, do podpisania umów mogłoby dojść na przełomie I i II kwartału 2023 r.

skrzyżowanie DK91, zdjęcie przedstawia skrzyżowanie czterowlotowe wyposażone w sygnalizację świetlną na drodze dwujezdniowej a dwóch pasach ruchu w każdym kierunku

W przetargu dotyczącym przebudowy odcinka Siedlec Duży - Koziegłowy wpłynęło siedem ofert. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia ponad 94,6 mln zł, a oferta z najniższą kwotą opiewa na 81 258 696,53 zł. Natomiast dla odcinka Częstochowa - Nowa Wieś wpłynęło sześć ofert. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia ponad 95,3 mln zł, a oferta z najniższą kwotą wynosi 95 434 470,00 zł. W obu przypadkach najniższe kwoty za wykonanie przebudowy zaoferowała firma PORR.

Inwestycja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki komunikacyjne

Zadanie przewiduje przebudowę dwóch jezdni drogi krajowej nr 91, obejmującej odcinki o łącznej długości prawie 9 km (w tym 4,6 km Częstochowa - Nowa Wieś oraz 4,4 km Siedlec Duży - Koziegłowy). W ramach inwestycji dostosujemy konstrukcję drogi do nośności 11,5 t/oś i przebudujemy skrzyżowania. Powstaną również ciągi piesze i pieszo-rowerowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska. Na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego wpłynie m.in. wykonanie oświetlenia drogowego i sygnalizacji świetlnych. Działania z zakresu ochrony środowiska obejmą przebudowę i budowę przepustów, rowów przydrożnych, płotków herpetologicznych i osadników zawiesin. Na redukcję hałasu wpłynie budowa ekranów akustycznych.

Termin realizacji inwestycji

Wymagamy, aby roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w czasie od 13 do 16 miesięcy od daty zawarcia umowy (zgodnie z przyjętym kryterium oceny ofert). Do czasu realizacji nie będzie się wliczał okres zimowy (tj. od 16 grudnia do 15 marca).

Kryteria wyboru oraz termin składania ofert 

Kryterium oceny ofert stanowią: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości (maksymalnie 30 proc. za przedłużenie jej o 5 lat) oraz termin realizacji (maksymalnie 10 proc. za skrócenie o 3 miesiące).

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na sieci TEN-T 

To kolejne dwie inwestycje realizowane w ramach programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na sieci TEN-T. Od 1 października 2021 r. trwa już przebudowa drogi krajowej nr 91 pomiędzy miejscowościami Nowa Wieś i Zawada o wartości ponad 63 mln zł, a od 19 stycznia 2022 r. pomiędzy miejscowościami Markowice i Brudzowicami o wartości 69 mln zł.

Czym jest TEN-T

Transeuropejska sieć transportowa TEN-T jest instrumentem służącym koordynacji oraz zapewnieniu spójności i komplementarności inwestycji infrastrukturalnych. W skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T wchodzą szlaki drogowe, kolejowe, lotnicze, morskie oraz rzeczne stanowiące najważniejsze połączenia z punktu widzenia rozwoju Unii Europejskiej, a także punktowe elementy infrastruktury w postaci portów morskich, lotniczych, śródlądowych i terminali drogowo-kolejowych. Ponadto jej integralnym składnikiem są również inteligentne systemy transportowe, których wdrażanie przyczynia się do poprawy przepustowości sieci, bezpieczeństwa ruchu i zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska przez transport.  

Celem rozwijania sieci TEN-T jest zapewnienie spójności terytorialnej UE i usprawnienie swobodnego przepływu osób oraz towarów. Efektywnie funkcjonujący w ramach Unii system transportowy ma przyczyniać się do poprawy działania jednolitego rynku wewnętrznego, stymulować wzrost gospodarczy regionu, a także podnosić konkurencyjność poszczególnych państw członkowskich i całej UE w skali globalnej.     

Celem polityki Unii Europejskiej w kontekście rozwoju sieci TEN-T jest stworzenie spójnej i interoperacyjnej, multimodalnej sieci transportowej o ujednoliconych, wysokich parametrach technicznych w ramach całej UE. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}