W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tablice „STOP - Zły kierunek” już ostrzegają na S1 i S52

04.04.2022

Zamontowaliśmy już pierwszych dziesięć tablic ostrzegawczych o wyborze nieprawidłowego kierunku jazdy. Ustawiliśmy je na drodze ekspresowej S1 w rejonie węzła Bielsko-Biała Lipnik, Żywiec Soła, w Zwardoniu oraz w ciągu drogi ekspresowej S52 na węzłach Jasienica, Bielsko-Biała Wapienica, Bielsko-Biała Francuska. Jednak na tym nie poprzestaniemy i liczba tablic na terenie województwa śląskiego będzie wzrastać.

Fotografia z poziomu teremu ustawionego znaku Stop Zły Kierunek na łącznicy węzła Wapienica w ciągu drogi ekspresowa S52. Charakterystyczną dużą żółtą tablicę z napisem STOP Zły kierunek i symbolem dłoni z umieszczonym na niej piktogramem znaku zakaz wjazdu zlokalizowano w centralnej części fotografii .

Tablice w całej Polsce

Skorzystaliśmy z rozwiązań stosowanych w Austrii, Niemczech, Słowacji czy Chorwacji. Charakterystyczne duże żółte tablice z napisem STOP Zły kierunek i symbolem dłoni z umieszczonym na niej piktogramem znaku zakaz wjazdu już w ubiegłym roku ustawiliśmy m.in. przy autostradzie A4 na węzłach Opole Zachód, Rzeszów Północ i Przemyśl oraz przed granicą Polski z Ukrainą w Korczowej. Do tego również na łącznicy węzła Głogów Południe na drodze ekspresowej S3 oraz w dwóch punktach na węźle Świlcza na S19. 

111 tablic na początek 

Zgodnie z pierwotnym planem obecnie zamontujemy w sumie 111 tablic ostrzegających przed wjazdem pod prąd. Niektóre  z nich już stoją, a kolejne pojawią się w kilkudziesięciu lokalizacjach, zarówno w obrębie węzłów, jak i MOP-ów. Tablice ustawimy między innymi na autostradowych węzłach Łódź Górna i Piątek na A1 oraz Stryków i Zgierz na A2. Pozostałe dotyczą węzłów na drogach ekspresowych lub MOP-ów:   

  • S1 - Bielsko-Biała Lipnik, Żywiec Soła i Zwardoń,   
  • S2 - Patriotów w Warszawie,   
  • S3 - Myślibórz, Gryfino, Pyrzyce, Skwierzyna i Gorzów Wielkopolski Południe,   
  • S5 - Czerniejewo,   
  • S6 - Gdynia Chylonia, Gdańsk Osowa i Kowale,   
  • S7 - Barcza, Kielce Południe, Jaworznia, Skarżysko Północ i Powierz oraz na MOP-ach Ostróda, Grabin, Olsztynek, Lutek i Pawliki,   
  • S8 - Sieradz Południe, Jakubów, Tomaszów Mazowiecki Południe, Studzianki, Paszków, Wypędy, Mszczonów Północ, Zambrów Zachód i Kołaki,   
  • S10 - Wałcz Północ, Wałcz Zachód i Witankowo,   
  • S11 - Kórnik Północ, Kórnik Południe, Gądki, Koninko, rondo Strugi i Szczecinek Śródmieście,   
  • S12 - MOP-y Markuszów, Piaski Zachód,   
  • S17 - MOP Niwa Babicka i Sarny,   
  • S19 - Kock Południe i Kock Północ,   
  • S52 - Jasienica, Bielsko-Biała Wapienica, Bielsko-Biała Francuska   
  • S74 - Kielce Zachód. 

Kierowco - patrz na znaki, nie łam przepisów 

Od czasu do czasu niestety słyszymy o przypadkach poruszania się po drogach szybkiego ruchu pod prąd. Mimo stosownego oznakowania i samego układu jezdni, która wymusza prawidłową jazdę, niektórzy kierujący pojazdami łamią przepisy i stwarzają ogromne zagrożenie w ruchu drogowym, dla innych jak i samych siebie. Zwracaliśmy już uwagę na ten problem - czytaj tutaj. Reagujemy i podejmuje działania, które mają zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników dróg.

Skoro znaki nie pomagają 

Ustawione tablice informacyjne nie są znakiem drogowym, a mają służyć jako wzmocnienie obowiązującej organizacji ruchu. Mimo że nie są to znaki drogowe, ich zlekceważenie przez kierującego pojazdem może doprowadzić do tragedii na drodze.  Przypomnijmy, że umieszczanie znaków drogowych reguluje tzw. „czerwona książka”, która jest rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.  

{"register":{"columns":[]}}