Wybraliśmy wykonawców doświetlenia przejść dla pieszych na terenie woj. śląskiego
29.07.2022
Inwestycja realizowana jest w ramach rządowego Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej 2021-2024. Wpłynie ona na zwiększenie widoczności, a tym samym poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu. Na sfinansowanie zamówienia zamierzaliśmy przeznaczyć ponad 29 mln zł.
Przetarg
Ogłoszone 15 maja br. postępowanie zostało podzielone na dziesięć części, obejmujących swoim zasięgiem niemal całe województwo. 30 czerwca br. otworzyliśmy oferty w przetargu na realizację doświetlenia przejść dla pieszych na terenie woj. śląskiego.
Rozstrzygnięcia
Zadanie pierwsze
Obejmuje ono 19 miejsc na A1, w tym jedno w obrębie węzła Częstochowa Południe na skrzyżowaniu A1 z DW908, po sześć miejsc na MOP I Starcza Wschód i MOP I Starcza Zachód, oraz po trzy miejsca na MOP II Woźniki Wschód i MOP III Woźniki Zachód.
Z trzech złożonych ofert, wybrana została oferta firmy Galicki z Częstochowy, która zaoferowała wykonanie tej inwestycji za 1 168 500 zł.
Zadanie drugie
Obejmuje ono 44 miejsca na DK11, w tym trzynaście w Tarnowskich Górach Strzybnicy oraz trzydzieści jeden w Tarnowskich Górach.
Z dwóch złożonych ofert, wybrana została oferta firmy Gramar z Lublińca, która zaoferowała wykonanie tej inwestycji za 2 558 400 zł.
Zadanie trzecie
Obejmuje ono łącznie 52 miejsca. Na DK11: dziewięć w Sierakowie Śląskim, po trzy w Ciasnej i w Glinicy, pięć w Tworogu, trzy w Brynku, po jednym w Lipiach Śląskich, Hanusku, Boruszowicach i Molnej, dwóch w Lublińcu – Kokotku oraz Pustej Kuźnicy. Na DK42: jedno w Kleśniskach i dwa w Parzymiechach. Na DK43: po jednym w Szarkach, Iwanowicach Małych, cztery w Opatowie, dwanaście w Waleńczowie.
Z dwóch złożonych ofert, wybrana została oferta firmy Gramar z Lublińca, która zaoferowała wykonanie tej inwestycji za 3 295 908 zł.
Zadanie czwarte
Obejmuje ono łącznie 23 miejsca. Na DK94: sześć w Toszku, dwa w Pyskowicach oraz dwa w Wieszowie. Na DK40: jedno Pyskowicach. Na DK78: jedno w Szałszy, dwa w Wieszowie, cztery w Wilczy, trzy w Nieborowicach. Na DK94: po jednym w Pyskowicach i w Paczynce.
Z dwóch złożonych ofert, wybrana została oferta firmy Gramar z Lublińca, która zaoferowała wykonanie tej inwestycji za 1 549 800 zł.
Zadanie ósme
Obejmuje ono łącznie 53 miejsca. Na DK46: po jednym w Poniku, Lgocie Błotnej, po dwa w Janowie, Szczekocinach i Lelowie. Na DK78: czternaście w Zawierciu, osiem w Zawierciu-Kromołowie, jedno w Zawierciu-Żerkowicach, Pradłach, Kroczycach, Siemięrzycach i Gołuchowicach, szesnaście w Szczekocinach, dwa w Goleniowach.
Z dwóch złożonych ofert, wybrana została oferta firmy Gramar z Lublińca, która zaoferowała wykonanie tej inwestycji za 3 911 326,20 zł.
Zadanie dziewiąte
Obejmuje ono łącznie 56 miejsc. Na DK78: pięć w Nakle Śląskim, cztery w Świerklańcu, trzy w Celinach, siedemnaście w Porębie, szesnaście w Zawierciu. Na DK94: dwa w Czeladzi, jedno w Będzinie Syberce. Na DK86: trzy w Wojkowicach Kościelnych, dwa w Kuźnicy Warężyńskiej, dwa Psarach, jedno w Będzinie Łagiszy.
Z dwóch złożonych ofert, wybrana została oferta firmy Gramar z Lublińca, która zaoferowała wykonanie tej inwestycji za 403 154 zł.
Wszystkie wyżej wymienione firmy zadeklarowały przedłużenie okresu gwarancji jakości o 4 lata.
Dla zadania piątego i szóstego, postępowanie o udzielenie zamówienia zostało unieważnione, ponieważ oferty z najniższą ceną przewyższały kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w tym postępowaniu.
Dla zadań siódmego i dziesiątego w dalszym ciągu trwa badanie ofert.
Źródło finansowania
Te inwestycje są przewidziane do finansowania ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Program Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej
Realizacja tej i kolejnych inwestycji poprawiających bezpieczeństwo na drogach jest możliwa, dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024.
Głównym celem Programu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach krajowych zarządzanych przez GDDKiA. Celami szczegółowymi są ochrona uczestników ruchu oraz zapewnienie infrastruktury drogowej, mającej wpływ na wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez redukcję liczby wypadków i ich ofiar. Realizacja zadań w ramach Programu umożliwi eliminację realnych i potencjalnych zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w połączeniu z zadaniami realizowanymi w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK), pozwoli docelowo na zmniejszenie liczby odcinków niebezpiecznych.
Program wskazuje źródła finansowania oraz określa zakres rzeczowy zadań przewidywanych do realizacji. Jest spójny ze Strategią na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Strategią Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 roku oraz komplementarny z działaniami realizowanymi w ramach PBDK.