W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zwiększymy skrajnię pod wiaduktem tramwajowym w Będzinie

19.05.2022

Zniknie ograniczenie wysokości dla pojazdów przejeżdżających pod wiaduktem tramwajowym na DK86 w Będzinie. Aż siedem firm jest zainteresowanych przebudową tego obiektu.

Widok na wiadukt tramwajowy nad DK86 w Będzinie. Dwuprzestrzenna droga krajowa przebiega w wykopie o mocno nachylonych skarpach. Na skarpach widoczna zieleń przydrożna.

Wiadukt tramwajowy posiada nienormatywną skrajnię pionową (wolną przestrzeń nad drogą, która przeznaczona jest do prowadzenia ruchu pojazdów, ich zatrzymywania się lub postoju). Pomimo istniejącego oznakowania zakazującego wjazdu pod obiekt pojazdów wyższych niż 3,8 lub 3,9 m (w zależności od kierunku ruchu) kilkukrotnie doszło do uszkodzeń jego konstrukcji przez pojazdy o wysokości większej niż dopuszczonej znakami. Po przebudowie, obejmującej m.in. wykonanie nowych podpór i konstrukcji nośnej, minimalna skrajnia pod obiektem będzie już zgodna z obowiązującymi w tym zakresie warunkami technicznymi, czyli 4,7 m wysokości. 

Zakres i czas realizacji zamówienia

Na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj przewidziano 18 miesięcy. W tym czasie wykonawca opracuje dokumentację formalną i projektową, uzyska od Wojewody Śląskiego pozwolenie na budowę oraz zrealizuje całość prac budowlanych.  

Postępowanie przetargowe

31 marca br. ogłosiliśmy przetarg na wykonanie projektu i robót budowalnych związanych z przebudową wiaduktu tramwajowego nad drogą krajową nr 86 w Będzinie. Najtańszą ofertę złożyła firma Primost Południe z Będzina, która zaoferowała zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych za kwotę 3 659 250 zł. Na sfinansowanie zamówienia przeznaczyliśmy 5 285 000 zł. Teraz złożone oferty zostaną przeanalizowane i ocenione. 

Kryteria wyboru

Kryterium oceny ofert stanowi cena (60 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości (40 proc.).  Dokumentacja postępowania przetargowego dostępna jest na platformie zakupowej GDDKiA.  

Źródło finansowania 

Zamówienie jest przewidziane do finansowania środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

{"register":{"columns":[]}}