Nowa organizacja ruchu w Miechowie
14.08.2023
Za kilka tygodni otworzymy drogę ekspresową S7 Moczydło - Miechów. Trasa zastąpi na tym odcinku dotychczasową drogę krajową nr 7. W związku z tym zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu - kierowcy na S7 będą wjeżdżać i zjeżdżać na węźle Miechów.
Po oddaniu nowego odcinka S7 to na węźle Miechów będzie kończyć się droga ekspresowa prowadząca z Małopolski do Warszawy. Będzie to rozwiązanie tymczasowe, obowiązujące do chwili oddania planowanego na sierpień 2024 roku kolejnego odcinka trasy o długości 5,3 km pomiędzy Miechowem a Szczepanowicami.
Węzeł Miechów nie pozwala na bezpośredni zjazd na drogę krajową nr 7. Dlatego do momentu połączenia obu części S7 wprowadzimy na węźle Miechów i okolicznych drogach tymczasową organizację ruchu. Pozwoli ona kierowcom na przejazd pomiędzy S7 a DK7.
Jadąc do Krakowa
Kierowcy jadący z północy, od strony Kielc, będą zjeżdżać z S7 łącznicą prowadzącą do ronda w Bukowskiej Woli. Z tego ronda pierwszym zjazdem wjadą na północną obwodnicę Miechowa czyli drogę wojewódzką nr 783 (DW783), w kierunku na Olkusz Wolbrom. Po 4 km dotrą do ronda łączącego obwodnicę z drogą krajową nr 7. Od tego miejsca kierowcy będą jechać do Krakowa tak jak dotychczas, DK7 przez Miechów w kierunku węzła Szczepanowice.
Zjazd z ronda w kierunku Bukowskiej Woli i Miechowa będzie zamknięty. Podjęliśmy taką decyzję, żeby nie krzyżować na rondzie ruchu pojazdów jadących z i na drogę ekspresową. Ponadto ul. Racławicka nie jest przystosowana do ruchu tak dużej liczby pojazdów, jaki będzie w Miechowie pomiędzy drogą krajową nr 7 a nową S7. Na zagospodarowanie tego ruchu pozwala północna obwodnica miasta, która została zaprojektowana i zbudowana z myślą o ruchu tranzytowym.
Do Kielc, Warszawy, nad morze
Jadąc DK7 od strony Krakowa kierowcy będą zjeżdżać na rondzie w Miechowie z drogi krajowej na DW783 (kierunek Skalbmierz). Po przejechaniu obwodnicy dotrą do ronda, z którego wjadą pierwszym otwartym zjazdem na łącznicę prowadzącą na S7. Po wjechaniu na drogę ekspresową zawrócą na jezdnię w kierunku Kielc i wjadą na niej na lewy pas ruchu. Będzie to rozwiązanie podobne do funkcjonującego obecnie na węźle Szczepanowice, gdzie wjeżdżamy na jezdnię w kierunku Krakowa zawracając z przeciwnej jezdni.
Wjazd na S7 w kierunku Kielc będzie też możliwy poprzez drugie rondo na DW783, po wschodniej stronie drogi ekspresowej. Kierowcy korzystający z tej możliwości będą wjeżdżać na prawy pas ruchu S7. Lewy będzie zarezerwowany dla samochodów wjeżdżających na trasę z ronda po zachodniej stronie ekspresówki.
Moczydło
W Moczydle, na granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego, dotychczasowa trasa S7 płynnie połączy się z nowo wybudowanym odcinkiem. Nie będzie tu żadnego węzła ani możliwości wjazdu na dotychczasową DK7. „Stara siódemka” będzie kończyła się na zachód od S7, łącząc się z droga gminną Moczydło - Wodacz.
S7 Moczydło - Miechów
Odcinek Moczydło - Miechów to fragment drogi o długości 18,7 km - rozpoczynający się na granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego - prowadzący do budowanego w ramach inwestycji węzła Miechów. Na trasie ulokowano również węzeł Książ i dwa Miejsca Obsługi Podróżnych - Małoszów i Tochołów. Kierowcy będą korzystać z 24 obiektów inżynierskich - mostów, wiaduktów i estakady.
W ramach inwestycji powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa (po dwa pasy ruchu oraz rezerwa na trzeci pas). Przebudowywana jest istniejąca sieć dróg, dzięki czemu powstanie 15 km nowych tras dojazdowych, obsługujących tereny przyległe do pasa drogowego.
Planowany termin zakończenia inwestycji to wrzesień 2023 roku. Wartość prac budowlanych wynosi 753 mln zł. Budowa odcinka otrzymała prawie 586 milionów zł dofinansowania ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Materiały
Mapa TOR MiechówPlan_prowadzenia_objazdów.pdf 0.79MB