W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przetarg na przebudowę DK28 i skrzyżowań w Makowie Podhalańskim

14.11.2022

Poszukujemy wykonawcy, który przebuduje ul. 3 Maja w Makowie Podhalańskim na odcinku blisko 400 m. Zaplanowana jest m.in. budowa pasów do lewoskrętów, wysp azylu na przejściach dla pieszych i przebudowa chodników. Jest to drugi przetarg na to zadanie. Poprzedni został unieważniony po tym, jak otrzymaliśmy tylko jedną ofertę znacznie przekraczającą nasz budżet.

miasto Maków Podhalański, ulica, sygnalizacja świetlna, przejście dla pieszych

Zakres inwestycji

Do wyłonionego w przetargu wykonawcy należała będzie budowa na DK28 dodatkowych pasów do lewoskrętu w ul. Rynek i ul. Kolejową oraz dwóch wysp azylu na przejściach dla pieszych. Wymieniona zostanie nawierzchnia na drodze krajowej. Zaplanowano przebudowę dziewięciu zjazdów indywidualnych, chodników po obu stronach drogi, sygnalizacji świetlnej, kanalizacji deszczowej i sieci teletechnicznej. Wykonane zostanie doświetlenie dedykowane istniejących pięciu przejść dla pieszych na DK28 oraz ul. Kolejowej i ul. Kopernika. Wszystkie prace mają zostać wykonane w ciągu 10 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

Będzie bezpieczniej

W Makowie Podhalańskim droga krajowa nr 28 (czyli ul. Wolności i ul. 3 Maja) przebiega przez centrum miasta. Jest jednojezdniowa o jednym pasie w każdą stronę i obciążona bardzo dużym ruchem zarówno osobowym, jak i ciężarowym. Jest to główny dojazd z południowej części województwa małopolskiego do Wadowic i Zatora. Według pomiarów ruchu wykonanych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/21 średnio na dobę przejeżdża tędy ponad 16,6 tys. pojazdów. Liczba pojazdów w stosunku do poprzedniego pomiaru z 2015 r. wzrosła o 30 proc.

Na odcinku przewidzianym do przebudowy występują trzy skrzyżowania z ulicami: Rynek, Kopernika oraz Kolejową. Z powodu bardzo dużego obciążenia ruchem manewry lewoskrętu są utrudnione i ograniczają płynność ruchu. Przebudowa drogi jest konieczna, by poprawić zarówno bezpieczeństwo, jak i płynność ruchu.

Na oferty wykonawców czekamy do 28 listopada 2022 r.

{"register":{"columns":[]}}