W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozpoczyna się budowa nowego wiaduktu w Bochni w ciągu DK94

02.11.2021

Od prac przygotowawczych i postawienia mostu tymczasowego rozpoczyna się budowa nowego wiaduktu w Bochni na DK94. Zastąpi on istniejący obiekt, który jest w złym stanie technicznym. Oddanie do ruchu nowego obiektu przewidziane jest na II kwartał przyszłego roku.

zdjęcie wiaduktu

Zmiany organizacji ruchu

Od 2 listopada (wtorek) rozpoczynają się m.in. roboty polegające na częściowej rozbiórce wyspy kanalizującej pasy ruchu w ciągu DK94 (w km 28+950). Wprowadzono ograniczenie prędkości do 60 km/h.  

Od 5 listopada (piątek) budowany będzie już obiekt tymczasowy nad ul. K. Brodzińskiego w Bochni. Przejmie on ruch na czas rozbiórki istniejącego wiaduktu i wznoszeniu nowego. Te prace przewidywane są do 6 grudnia br.  

W tym czasie będzie obowiązywało ograniczenie prędkości na DK94 do 60km/h, a na ul. K. Brodzińskiego, czyli dojeździe od centrum Bochni do Łapczycy (włączenie do DK94), do 40 km/h. Wjazd pod wiadukt zostanie zamknięty i pojazdy jadące do centrum miasta kierowane będą objazdem do skrzyżowania z ul. Wiślicką 

O dalszych zmianach organizacji ruchu będziemy informowali na bieżąco. 

Zakres inwestycji

W ramach inwestycji przewidziano wykonanie dokumentacji projektowej nowego wiaduktu w Bochni na drodze krajowej nr 94 wraz z uzyskaniem, po skończonych pracach, pozwolenia na użytkowanie. 

Wykonawca będzie odpowiedzialny za budowę wiaduktu tymczasowego wraz z drogą tymczasową oraz rozbiórkę istniejącego wiaduktu i wybudowanie nowego. 

Budowa nowego wiaduktu podyktowana jest nie tylko złym stanem technicznym istniejącego. Zgodnie z obowiązującymi przepisami konieczne jest dostosowanie skrajni pionowej, czyli odległości od poziomu drogi do spodu wiaduktu. 

Istniejący wiadukt powstał w 1984 r. i nie posiadał skrajni zgodnej z wymaganiami. Nowy wiadukt zaprojektowany został jako obiekt żelbetowy o konstrukcji ramowej. 

Kalendarium

17 kwietnia 2020 r. - podpisana została umowa na zaprojektowanie i budowę z wykonawcą Andrzej Talaga Firma Inżynieryjno-Budowlana 

22 września 2021 r. - Wojewoda Małopolski wydał decyzję o pozwoleniu na budowę 

22 października 2021 r. - przekazaliśmy wykonawcy plac budowy  

Termin realizacji: maj 2022 r. Koszt inwestycji wynosi 3 579 300 zł. 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}