W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Z A1 znikają ostatnie zwężenia

20.12.2022

Od jutra, na odcinku pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk, będzie dostępna cała szerokość jezdni autostrady A1, czyli trzy pasy w kierunku Gdańska, To ostatni fragment autostrady A1, gdzie wprowadzamy taką zmianę. Niespełna przed miesiącem udostępniliśmy do ruchu całą szerokość jezdni w kierunku Katowic. Oznacza to, że na całym, niemal stukilometrowym odcinku od Tuszyna do Częstochowy mamy dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.

Trzeci pas odc. B

Prace na ostatniej prostej

Po udostępnieniu jezdni w kierunku Katowic konieczne było przeprowadzenie niezbędnych prac na drugiej jezdni - w stronę Gdańska. Chodziło o usunięcie separatorów i poziomego oznakowania tymczasowego, a w jego miejsce naniesienie oznakowania docelowego.  

Na razie jeździmy wolniej

Udostępnienie całej szerokości jezdni nie oznacza, że będzie można rozwijać na tym odcinku prędkość 140 km/h. W dalszym ciągu poruszamy się bowiem po placu budowy i do jej zakończenia będzie tam obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Maksymalną prędkość autostradową będzie można wprowadzić dopiero po zakończeniu kontraktu, co nastąpi wiosną przyszłego roku.  

Dofinansowanie ze środków UE

Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg - A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy - to ponad 2,8 mld zł. Całkowita wartość projektu to ok. 3,5 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 

{"register":{"columns":[]}}