W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pięć wariantów obwodnicy Łukowa

19.09.2022

Zapraszamy do udziału w dwóch spotkaniach informacyjnych, podczas których zaprezentowane będą wstępne korytarze przebiegu obwodnicy Łukowa w ciągu dróg krajowych nr 63 i 76. Projektanci przedstawią szczegółowo pięć wstępnych wariantów przebiegu drogi i odpowiedzą na wszystkie pytania.

Obwodnica Łukowa - wstępne warianty przebiegu

Oba spotkania odbędą się 26 września. O godz. 15 w Łukowskim Ośrodku Kultury (Łuków, ul. Ks. Kard. S. Wyszyńskiego 20 - sala widowiskowa) i o godz. 19 w świetlicy wiejskiej w Gołaszynie (Gołaszyn 96A). 

Obwodnica Łukowa   

Jest to jedna z siedmiu inwestycji w woj. lubelskim, planowanych w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Droga będzie mieć od 10 do 13,5 km (w zależności od wariantu) i ominie Łuków od zachodniej strony. Początek zaplanowano w okolicach miejscowości Gołaszyn, a koniec na ul. Radzyńskiej w ciągu DK63. Korytarz projektowanej obwodnicy przebiega przez pola uprawne i łąki, a także tereny, na których występuje zabudowa. Droga krzyżuje się z DK76 (ul. Łapiguz). Przekraczać będzie linie kolejowe nr 12 i 26 (Skierniewice - Łuków i Łuków - Radom), rzeki Krzna oraz Krzna Południowa i ominie tereny cenne przyrodniczo, m.in. obszary Natura 2000 i rezerwat Kra Jurajska. 

Uwagi i wnioski  

Zarówno w trakcie spotkania, jak i po jego zakończeniu, każdy będzie mógł zgłosić na specjalnym formularzu swoje propozycje, przekazać ewentualne uwagi lub sugestie dotyczące proponowanych rozwiązań projektowych.   

Wypełniony i podpisany formularz (do pobrania poniżej) można przesłać pocztą tradycyjną na adres Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie, ul. Ogrodowa 21 20-075 Lublin lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl.  

Co dalej?  

Planowana obwodnica będzie drogą jednojezdniową klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), dwupasową, o szerokości jezdni 7 m. Obecny etap prac projektowych pozwoli wskazać jej najkorzystniejszy wariant przebiegu oraz umożliwi złożenie wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej (DŚU).    

Kolejnym etapem będzie wykonanie elementów koncepcji programowej, która uszczegółowi rozwiązania dla wskazanego w DŚU wariantu trasy oraz określi wytyczne dla projektu budowlanego.    

W dalszej perspektywie, kolejne prace przygotowawcze obejmą m.in. opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Po jej uzyskaniu zostanie przeprowadzona procedura związana z wykupem nieruchomości pod planowaną inwestycję w wybranym wariancie. 

Materiały

Plan orientacyjny ortofotomapa
DK63​_ŁUKÓW-1-Plan​_orientacyjny​_ortofotomapa.pdf 47.14MB
Plan orientacyjny topografia
DK63​_ŁUKÓW-1-Plan​_orientacyjny​_topografia.pdf 62.42MB
Plan sytuacyjny cz. 1
Plan​_sytuacyjny​_1.zip 155.77MB
Plan sytuacyjny cz. 2
Plan​_sytuacyjny​_2.zip 119.94MB
Przekroje DK63
Przekroje​_normalne​_DK63.pdf 1.09MB
Ulotka Łuków
4​_SP563​_220926​_g1500​_UM​_ŁCK​_plakat.pdf 0.62MB
Ulotka Gołaszyn
5​_SP563​_220926​_g1500​_UG​_Świetlica​_Gołaszyn​_plakat.pdf 0.60MB
Prezentacja
8​_SP563​_220926​_UM​_UG​_prezentacja.pdf 1.44MB
Wzór wniosku
7​_SP563​_220926​_UM​_UG​_wzór​_wniosku.pdf 0.22MB
{"register":{"columns":[]}}