W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

Prawo do złożenia skargi/wniosku gwarantuje Konstytucja RP. Skargi/wnioski w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpatruje Biuro Kontroli i Audytu.

Skargę lub wniosek możesz:

  • przesłać listownie na adres Centrali:
    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
    ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa

lub adres właściwego oddziału GDDKiA.

  • doręczyć osobiście do siedziby GDDKiA, przy ul. Wroniej 53 w Warszawie lub do właściwego oddziału GDDKiA, we wszystkie dni powszednie w godzinach obsługi interesantów, tj. w poniedziałki od godz. 8:00 do godz. 18:00, wtorek-piątek od godz. 8:00 do godz. 16:00.
  • złożyć ustnie do protokołu u pracownika Zespołu Skarg i Wniosków w Biurze Kontroli i Audytu przy ul. Wroniej 53 w Warszawie lub pracownika właściwego oddziału GDDKiA, we wszystkie dni powszednie w godzinach obsługi interesantów, tj. w poniedziałki od godz. 8:00 do godz. 18:00, wtorek-piątek od godz. 8:00 do godz. 16:00. Jeśli zdecydujesz się złożyć skargę lub wniosek ustnie, pracownik GDDKiA sporządzi protokół, który zostanie podpisany przez Ciebie i pracownika GDDKiA.
  • przesłać drogą e-mail na adres: kontakt@gddkia.gov.pl lub adres e-mail sekretariatu właściwego oddziału GDDKiA.
  • przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
Jakie informacje musi zawierać skarga i wniosek
  1. W skardze/wniosku zamieść dane osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko), jej adres i żądanie. Jeśli nie wskazałeś adresu i nie  ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, skargę/wniosek pozostawimy bez rozpoznania. Jeśli skarga/wniosek nie czynią innym wymaganiom, np. są anonimowe lub nieprecyzyjne wezwiemy Cię do uzupełnienia skargi/wniosku. 
  2. Jeżeli skarga/wniosek są składane w interesie innej osoby – musi to nastąpić za jej zgodą. Wyrażenie zgody winno wynikać z treści skargi lub wniosku.
Jak rozpatrujemy skargi i wnioski
  1. Twoją skargę lub wniosek rozpatrzymy niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia wpływu pisma do GDDKiA. Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją sprawę.
  2. Jeśli rozpatrzenie Twojej sprawy nie będzie możliwe w terminie miesiąca zawiadomimy Cię:
    1. w przypadku skargi – o przyczynach opóźnienia i wskażemy nowy termin załatwienia sprawy;
    2. w przypadku wniosku – o tym co zrobiliśmy żeby rozpatrzyć wniosek i kiedy przewidujemy załatwienie Twojej sprawy.
  3. Jeśli Twoje pismo dotyczy kilku spraw, które powinny być rozpatrzone przez różne organy, rozpatrzymy je w zakresie swojej właściwości i zawiadomimy Cię że w sprawach innych powinieneś wnieść odrębne podanie do właściwego organu
  4. Jeśli sprawa nie dotyczy działalności GDDKiA:
    1. w przypadku skargi - przekażemy ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, organowi właściwemu do rozpatrzenia sprawy, zawiadamiając Cię o tym równocześnie, albo wskażemy Ci organ właściwy do rozpatrzenia sprawy;
    2. w przypadku wniosku - przekażemy go niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, organowi właściwemu rozpatrzenia sprawy, zawiadamiając Cię o tym równocześnie.
  5. Poinformujemy Cię o sposobie załatwienia skargi. Pamiętaj jednak, że jeżeli ponowisz swoją skargę, która została uznana za bezzasadną i jednocześnie nie wskażesz żadnych nowych okoliczności sprawy, nie udzielimy Ci ponownej odpowiedzi.  
Skarga czy wniosek?

O tym, czy Twoje pismo jest skargą czy wnioskiem decyduje jego treść, a nie forma (np. tytuł).

Jeśli z Twojej skargi/wniosku nie wynika jasno czego dotyczy, poprosimy Cię o wyjaśnienie lub uzupełnienie. Możesz to zrobić w ciągu 7 dni od otrzymania wezwania. Jeżeli nie usuniesz braków w tym terminie, pozostawimy Twoje pismo bez rozpoznania.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.11.2021 12:36 Maciej Urbaniak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Redakcja BIP
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 9.0 17.01.2024 10:05 Maciej Urbaniak
Skargi i wnioski 8.0 16.01.2024 15:37 Maciej Urbaniak
Skargi i wnioski 7.0 16.01.2024 15:35 Maciej Urbaniak
Skargi i wnioski 6.0 10.01.2024 13:53 Łukasz Dybkowski
Skargi i wnioski 5.0 10.01.2024 13:10 Łukasz Dybkowski
Skargi i wnioski 4.0 03.01.2024 10:49 Łukasz Dybkowski
Skargi i wnioski 3.0 25.09.2023 15:36 Maciej Urbaniak
Skargi i wnioski 2.0 26.01.2022 09:22 Maciej Urbaniak
Skargi i wnioski 1.0 23.11.2021 12:36 Maciej Urbaniak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}