Skargi i wnioski
Prawo do złożenia skargi/wniosku gwarantuje Konstytucja RP. Skargi/wnioski w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpatruje Biuro Kontroli i Audytu.
Skargę lub wniosek możesz:
- przesłać listownie na adres Centrali:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa
lub adres właściwego oddziału GDDKiA.
- doręczyć osobiście do siedziby GDDKiA, przy ul. Wroniej 53 w Warszawie lub do właściwego oddziału GDDKiA, we wszystkie dni powszednie w godzinach obsługi interesantów, tj. w poniedziałki od godz. 8:00 do godz. 18:00, wtorek-piątek od godz. 8:00 do godz. 16:00.
- złożyć ustnie do protokołu u pracownika Zespołu Skarg i Wniosków w Biurze Kontroli i Audytu przy ul. Wroniej 53 w Warszawie lub pracownika właściwego oddziału GDDKiA, we wszystkie dni powszednie w godzinach obsługi interesantów, tj. w poniedziałki od godz. 8:00 do godz. 18:00, wtorek-piątek od godz. 8:00 do godz. 16:00. Jeśli zdecydujesz się złożyć skargę lub wniosek ustnie, pracownik GDDKiA sporządzi protokół, który zostanie podpisany przez Ciebie i pracownika GDDKiA.
- przesłać drogą e-mail na adres: kontakt@gddkia.gov.pl lub adres e-mail sekretariatu właściwego oddziału GDDKiA.
- przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
Ważne! Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie.
INFORMACJA dla osób, które chcą złożyć skargę/wniosek przy pomocy tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM), Systemu Językowo-Migowego (SJM) lub Sposobu Komunikowania się Osób Głuchoniewidomych (SKOGN)
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243, z późn. zm.) GDDKiA zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza PJM, SJM lub SKOGN. Osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Jakie informacje musi zawierać skarga i wniosek
- W skardze/wniosku zamieść dane osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko), jej adres i żądanie. Jeśli nie wskazałeś adresu i nie ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, skargę/wniosek pozostawimy bez rozpoznania. Jeśli skarga/wniosek nie czynią innym wymaganiom, np. są anonimowe lub nieprecyzyjne wezwiemy Cię do uzupełnienia skargi/wniosku.
- Jeżeli skarga/wniosek są składane w interesie innej osoby – musi to nastąpić za jej zgodą. Wyrażenie zgody winno wynikać z treści skargi lub wniosku.
Jak rozpatrujemy skargi i wnioski
- Twoją skargę lub wniosek rozpatrzymy niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia wpływu pisma do GDDKiA. Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją sprawę.
- Jeśli rozpatrzenie Twojej sprawy nie będzie możliwe w terminie miesiąca zawiadomimy Cię:
- w przypadku skargi – o przyczynach opóźnienia i wskażemy nowy termin załatwienia sprawy;
- w przypadku wniosku – o tym co zrobiliśmy żeby rozpatrzyć wniosek i kiedy przewidujemy załatwienie Twojej sprawy.
- Jeśli Twoje pismo dotyczy kilku spraw, które powinny być rozpatrzone przez różne organy, rozpatrzymy je w zakresie swojej właściwości i zawiadomimy Cię że w sprawach innych powinieneś wnieść odrębne podanie do właściwego organu
- Jeśli sprawa nie dotyczy działalności GDDKiA:
- w przypadku skargi - przekażemy ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, organowi właściwemu do rozpatrzenia sprawy, zawiadamiając Cię o tym równocześnie, albo wskażemy Ci organ właściwy do rozpatrzenia sprawy;
- w przypadku wniosku - przekażemy go niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, organowi właściwemu rozpatrzenia sprawy, zawiadamiając Cię o tym równocześnie.
- Poinformujemy Cię o sposobie załatwienia skargi. Pamiętaj jednak, że jeżeli ponowisz swoją skargę, która została uznana za bezzasadną i jednocześnie nie wskażesz żadnych nowych okoliczności sprawy, nie udzielimy Ci ponownej odpowiedzi.
Skarga czy wniosek?
O tym, czy Twoje pismo jest skargą czy wnioskiem decyduje jego treść, a nie forma (np. tytuł).
Jeśli z Twojej skargi/wniosku nie wynika jasno czego dotyczy, poprosimy Cię o wyjaśnienie lub uzupełnienie. Możesz to zrobić w ciągu 7 dni od otrzymania wezwania. Jeżeli nie usuniesz braków w tym terminie, pozostawimy Twoje pismo bez rozpoznania.
- Pierwsza publikacja:
- 23.11.2021 12:36 Maciej Urbaniak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Redakcja BIP
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 9.0 | 17.01.2024 10:05 Maciej Urbaniak |
Skargi i wnioski | 8.0 | 16.01.2024 15:37 Maciej Urbaniak |
Skargi i wnioski | 7.0 | 16.01.2024 15:35 Maciej Urbaniak |
Skargi i wnioski | 6.0 | 10.01.2024 13:53 Łukasz Dybkowski |
Skargi i wnioski | 5.0 | 10.01.2024 13:10 Łukasz Dybkowski |
Skargi i wnioski | 4.0 | 03.01.2024 10:49 Łukasz Dybkowski |
Skargi i wnioski | 3.0 | 25.09.2023 15:36 Maciej Urbaniak |
Skargi i wnioski | 2.0 | 26.01.2022 09:22 Maciej Urbaniak |
Skargi i wnioski | 1.0 | 23.11.2021 12:36 Maciej Urbaniak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP