W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

A1 Łódź Północ – Brzeziny

Podstawowe informacje
Nr drogi
A1
Nazwa odcinka
A1 Łódź Północ – Brzeziny
Długość
14,1 km
Lata realizacji
2014 - 2016
System realizacji
Projektuj i buduj
Łączna wartość inwestycji
339,6 mln zł

  • Rozwiń tekst

    W użytkowaniu

    ikona zanikającej barierki
    Data udostępnienia ciągu głównego
    1 lipca 2016 r.
    ikona samochodu osobowego
    Otwarcie drogi na zasadach stałej organizacji ruchu
    1 lipca 2016 r.

Opis inwestycji

Odcinek autostrady A-1 od Strykowa do Tuszyna jest kontynuacją tej strategicznej drogi, która połączy południe Polski (i Europy) z polskim wybrzeżem poprzez Katowice, Łódź i Gdańsk. Ma długość około 40 kilometrów (od km 295+850 do km 335+937,65) i biegnie przez powiaty; zgierski i łódzki wschodni. (Gminy; Stryków, Nowosolna, miasto Łódź, Andrespol, Brójce, Rzgów i Tuszyn).

Nowa trasa ma klasę techniczną „A”, co oznacza, że może przenosić ruch pojazdów o nacisku na oś do 11,5 tony, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 metra każdy, a oprócz tego pas awaryjny o szerokości 3 metrów. Pas rozdzielający jezdnie ma 12,5 metra szerokości, co umożliwia w przyszłości dobudowanie trzeciego, wewnętrznego pasa ruchu. Maksymalna prędkość na nowo wybudowanej drodze wynosi 140 km/h. Bardzo poważnie potraktowany został problem ochrony środowiska. Wody opadowe z jezdni, przed odprowadzeniem do środowiska będą gruntownie podczyszczone.

Cała droga otrzymała system odwadniający, natomiast wszystkie obiekty takie jak miejsca obsługi podróżnych Zostały wyposażone w nowoczesną kanalizację sanitarną. W sąsiedztwie drogi zasiano trawę i posadzono tysiące drzew i krzewów odpowiednich odmian. Komfort okolicznym mieszkańcom i wolno żyjącym zwierzętom zapewniają liczne ekrany dźwiękochłonne, jakie pojawiły wzdłuż drogi w wyznaczonych miejscach. Za bezpieczeństwo podróżnych odpowiadają: nowoczesne oznakowanie poziome i pionowe, bariery ochronne, przeciwolśnieniowe, ogrodzenie autostrady i oświetlenie.

Podczas budowy konieczne było również przebudowanie w miejscu przecięcia się z autostradą wszystkich lokalnych dróg niższej kategorii (drogi krajowe; wojewódzkie, powiatowe i gminne).  W trakcie prac usunięto wiele kolizji z instalacjami taki jak; energetyczne, teletechniczne, gazowe, wodociągowe, kanalizacyjne i melioracyjne.

Parametry techniczne

klasa drogi: A
liczba jezdni i pasów ruchu: 
szerokość pasa ruchu: 3,75 m
szerokość pasa awaryjnego: 3,00 m
szerokość poboczy: 
obciążenie: 

Obiekty inżynierskie

Na odcinku I powstało 12 obiektów inżynierskich: w tym wiadukty autostradowe, przejazdy i przepusty.

Węzły
  1. Węzeł Brzeziny (A1/DK72)
Miejsca obsługi podróżnych

Kategoria ?

  1. MOP Skoszewy Wschód
  2. MOP Skoszewy Zachód
Ochrona środowiska 
  • liczne przejścia i przepusty dla zwierząt (wszystkie dolne)
  • ekrany akustyczne

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo łódzkie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}