A18 Olszyna - Golnice - odcinek 2
- Nr drogi
- A18
- Nazwa odcinka
- A18 Olszyna - Golnice - odcinek 2
- Długość
- 21,90 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa autostrady A18 Olszyna – Golnice (przebudowa jezdni południowej) odcinek 2 od km 11+860 do km 33+760
- Lata realizacji
- 2019 - 2022
- System realizacji
- Tradycyjny
- Wartość umowy na roboty budowlane
- 254 146 408,87 zł
- Wartość umowy na projekt
- 15 783 992,92 zł (podana wartość dotyczy całej inwestycji)
- Oddział GDDKiA
- Zielona Góra
Aktualny etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Roboty budowlaneDokumentacja projektowaDecyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 30 września 2010
- Data wydania decyzji
- 6 grudnia 2011 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Lubuski
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Roboty budowlane- Data ogłoszenia przetargu
- 5 czerwca 2019 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 29 września 2019 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 10 maja 2010
- Data wydania decyzji
- 29 lipca 2010 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim
Opis inwestycji
Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym – połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem. Droga krajowa nr 18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona Autostradę A-4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin-Wrocław. W listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A-18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w roku 2006.
Parametry techniczne
klasa drogi: A
liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2 + pas awaryjny
szerokość pasa ruchu: 3,75 m
szerokość pasa awaryjnego:3,00 m
szerokość poboczy: 1,25 m
obciążenie: 115kN/oś
Obiekty inżynierskie
- Przejście dla zwierząt PZ-14a w km 14+000,00
- Przejście dla zwierząt PZ-19a w km 23+350,00
- Wiadukt autostradowy WA-21 w km 25+719,93 + rozbiórka istn.
- Przejście dla pieszych PP-23 w km 27+775,67 + rozbiórka istn.
- Wiadukt autostradowy WA-24 w km 28+623,95 + rozbiórka istn.
- Wiadukt autostradowy WA-25 w km 29+571,23 + rozbiórka istn.
- Przejście dla zwierząt PZ-26a w km 31+075,00
- Most autostradowy MA-27 w km 31+471,43 + rozbiórka istn.
Węzły
- Węzeł Żary Zachód
Ochrona środowiska
3 górne duże przejścia dla zwierząt, 1 dolne przejście dla zwierząt.